Vraag

• Steffen1975
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-09-2022
Goedemorgen allen,

Ik zit met een probleem. Voorheen stuurde ik beeld en geluid via hdmi door mijn Yamaha Musiccast zodat dat ik mooi 5.1 geluid door de kamer heb. Werkt prima.
Nu heb ik een MSI gaming monitor aangeschaft. Om de beste kwaliteit beeld te verkrijgen zet ik die op de display port, evenzo op mijn gtx-1060. Werkt ook prima. Maar zoals misschien bekend dan heb ik geen geluid, de monitor heeft geen speakers.. Is er een manier om het beeldsignaal en geluid te splitten?
Ik wil zo graag weer het geluid aan mijn versterker hebben maar die heeft alleen hdmi. En met hdmi kom ik maar tot 60HZ :F
Alvast dank voor het meedenken!

Grt Steffen
...

Alle reacties

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-03 19:22
Als je je versterker aansluit met HDMI, zou je die als uitvoerapparaat moeten kunnen selecteren in de instellingen van het geluid, ook als je voor het beeld een ander uitvoerapparaat hebt gekozen. Dus je hoeft niets te splitsen.

• Steffen1975
MacPoedel schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:19:
Als je je versterker aansluit met HDMI, zou je die als uitvoerapparaat moeten kunnen selecteren in de instellingen van het geluid, ook als je voor het beeld een ander uitvoerapparaat hebt gekozen. Dus je hoeft niets te splitsen.
Hartelijk dank! Maar als ik in de videokaart de hdmi en de displaypoort gebruik slaat het beeldscherm vast. Moet ik die splitsing van geluid in de pc aangeven? Beeld via de dp en geluid via de hdmi?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:12
Je kunt gewoon bij je geluidsinstellingen in Windows de HDMI-aansluiting als output kiezen.

• Steffen1975
White Feather schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:58:
Je kunt gewoon bij je geluidsinstellingen in Windows de HDMI-aansluiting als output kiezen.
Super! Ga ik vanavond proberen! Zeer veel dank beide
Ik dacht dat dat niet werkte omdat beide poorten op de videokaart zitten.

[Voor 12% gewijzigd door Steffen1975 op 18-03-2021 13:14]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee