Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffen1975
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-09-2022
Goedemorgen allen,

Ik zit met een probleem. Voorheen stuurde ik beeld en geluid via hdmi door mijn Yamaha Musiccast zodat dat ik mooi 5.1 geluid door de kamer heb. Werkt prima.
Nu heb ik een MSI gaming monitor aangeschaft. Om de beste kwaliteit beeld te verkrijgen zet ik die op de display port, evenzo op mijn gtx-1060. Werkt ook prima. Maar zoals misschien bekend dan heb ik geen geluid, de monitor heeft geen speakers.. Is er een manier om het beeldsignaal en geluid te splitten?
Ik wil zo graag weer het geluid aan mijn versterker hebben maar die heeft alleen hdmi. En met hdmi kom ik maar tot 60HZ :F
Alvast dank voor het meedenken!

Grt Steffen
...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06 16:51
Als je je versterker aansluit met HDMI, zou je die als uitvoerapparaat moeten kunnen selecteren in de instellingen van het geluid, ook als je voor het beeld een ander uitvoerapparaat hebt gekozen. Dus je hoeft niets te splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffen1975
MacPoedel schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:19:
Als je je versterker aansluit met HDMI, zou je die als uitvoerapparaat moeten kunnen selecteren in de instellingen van het geluid, ook als je voor het beeld een ander uitvoerapparaat hebt gekozen. Dus je hoeft niets te splitsen.
Hartelijk dank! Maar als ik in de videokaart de hdmi en de displaypoort gebruik slaat het beeldscherm vast. Moet ik die splitsing van geluid in de pc aangeven? Beeld via de dp en geluid via de hdmi?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:24
Je kunt gewoon bij je geluidsinstellingen in Windows de HDMI-aansluiting als output kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffen1975
White Feather schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:58:
Je kunt gewoon bij je geluidsinstellingen in Windows de HDMI-aansluiting als output kiezen.
Super! Ga ik vanavond proberen! Zeer veel dank beide
Ik dacht dat dat niet werkte omdat beide poorten op de videokaart zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Steffen1975 op 18-03-2021 13:14 ]