Toon posts:

G.Skill vs Corsair Ram

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Yinko
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 31-03 11:11

Yinko

brb ben ff klagen lol

Topicstarter
Dag Tweakers,

Ik ben van plan mijn ram te gaan upgraden en ben er al bijna over uit. Het zal gewoon 4 x 8gb DDR4 ram worden die op 3200mhz staat.

Ik zit te twijfelen tussen de Corsair Vengeance RGB Pro en G.Skill Trident Z RGB. Natuurlijk x2.

Ik lees op het Internet niet zo veel verschil qua G.Skill en Corsair, dus ben eigenlijk benieuwd naar jullie ervaringen. Het kan van alles zijn, bouwkwaliteit of verlichting of iets dergelijks.

Qua budget zit ik tussen de €100 en €130 per module, dus als iemand anders nog andere aanbevelingen heeft..?

Ik zelf heb een MSI MPG Z390 Gaming Edge AC in combinatie met een i7 9700K. Ik ben benieuwd!

Yinko

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:44
Maakt met Intel niet uit welke je neemt.

Waarom geen kit van 4? pricewatch: Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M4C3200C16 of pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16Q-32GTZR want dan heb je tenminste dimms uit dezelfde batch wat de stabiliteit ten goede komt.
Andere opties zijn pricewatch: HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK4/32 en pricewatch: Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M4D3600C16

[Voor 25% gewijzigd door Uszka op 18-03-2021 10:09]

• Yinko

Yinko

brb ben ff klagen lol

Topicstarter
Uszka schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:06:
want dan heb je tenminste dimms uit dezelfde batch wat de stabiliteit ten goede komt.
Oké, dus beter in een keer een kit van vier kopen dan 2 keer een kit van 2. Verder maakt het dus niks uit en kan ik eigenlijk afgaan op uiterlijk?

• Uszka
Klopt. Heb nog 2 alternatieven in mijn post gezet.

• Yinko

Yinko

brb ben ff klagen lol

Topicstarter
@Uszka Oh, had ik niet gezien.. Ik las ook ergens dat snelheden vanaf 3000 niet echt meer wat verschillen. Klopt dat? Anders kan ik gewoon 3200 ipv 3600 nemen.

Op dit moment heb ik 2666mhz. Ben überhaupt benieuwd of ik dat verschil zal merken haha

• Uszka
Bij Amazon heb je voor €216 3600C16 ram. Dat is eigenlijk een no brainer van de 4 genoemde kits ook al ga je er weinig van merken. Of je er iets van gaat merken ligt ook aan je usecase. Met gamen kan er zeker verschil in fps zitten tussen 2666 en 3600.

• Yinko

Yinko

brb ben ff klagen lol

Topicstarter
Uszka schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:15:
Dat is eigenlijk een no brainer van de 4 genoemde kits ook al ga je er weinig van merken. Of je er iets van gaat merken ligt ook aan je usecase. Met gamen kan er zeker verschil in fps zitten tussen 2666 en 3600.
Dus qua verschillen in de bovengenoemde sticks is er weinig te vinden en is die van 3600 merkbaar als je bvb veel gamed? Ik denk dat ik dan m'n keuze kan maken. Enorm bedankt man!

• JSande
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07-03 22:36

JSande

My nam jef

Ik heb zelf lang een 3200MHz 2x8GB kit van G.Skill gehad, maar ook een 3200MHz 4x8GB kit van CORSAIR. Dit komt omdat de G.Skill set het had begeven. Dacht eerst dat het m'n moederbord was, maar na een nieuw moederbord, een druk op de MemOK! knop en zo'n 3 á 4 maanden begaf de kit het weer. Uiteindelijk maar voor die CORSAIR gegaan voordat ik erachter kwam dat ik die G.Skill set voor RMA kon opsturen naar G.Skill.

Persoonlijk vind ik CORSAIR beter. Bij G.Skill zit je met RGB eigenlijk vast aan Asus AURA, waar ik ook eigenlijk alleen maar een slechte ervaring mee heb. Ook heeft AURA maar weinig effecten vergeleken met iCUE (CORSAIR software); de customization is hier veel breder, HEEL veel breder! Daarnaast kun je met iCUE ook nog andere parts en peripherals customizen (als je deze hebt).

Auw! Kennis naar m'n hoofd gegooid.

• Yinko

Yinko

brb ben ff klagen lol

Topicstarter
@JSande thanks voor je reactie! zonde dat 't zo snel kapot gaat voor premium sticks. ik zelf heb altijd crucial ram gehad en nooit problemen ervaren. ben dus wel opzoek naar reliable sticks.

ik zelf heb een msi moederbord en bestuur eigenlijk alleen m'n verlichting van m'n videokaart met de software van msi (Mystic light). verder heb ik 'n muis, toetsenbord en headphone met RGB verlichting van Corsair. De rest wordt aangestuurd met NXZT. Software van moederborden zijn vaak matig inderdaad..

• Wasgij
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-03 16:59
Uszka schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:06:
Maakt met Intel niet uit welke je neemt.

Waarom geen kit van 4? pricewatch: Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M4C3200C16 of pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16Q-32GTZR want dan heb je tenminste dimms uit dezelfde batch wat de stabiliteit ten goede komt.
Andere opties zijn pricewatch: HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK4/32 en pricewatch: Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M4D3600C16
Dat Corsair serie op Amazon is zeker een mooie prijs. Ik kom het typenr niet tegen op de QVL van mijn moederbord (Asus STRIX B550I). Betekent dit dat deze set niet op de aangegeven snelheid kan draaien?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
Wasgij schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:55:
[...]

Dat Corsair serie op Amazon is zeker een mooie prijs. Ik kom het typenr niet tegen op de QVL van mijn moederbord (Asus STRIX B550I). Betekent dit dat deze set niet op de aangegeven snelheid kan draaien?
Ik zou het niet gokken met Ryzen.

• Wasgij
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-03 16:59
Uszka schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:20:
[...]

Ik zou het niet gokken met Ryzen.
Bedankt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee