Toon posts:

Software installeren voor moederbord en M.2 SSD plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

• CoolDude99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-02 23:57
Ik heb een Asus TUF Gaming B460M-Plus (WI-FI) moederbord gekocht voor een nieuw te bouwen systeem voor een kennis. Daar zit natuurlijk software bij.
Maar moet ik die software installeren of moet ik toch naar de site van Asus gaan om daar software te downloaden? Zo ja, welke software moet ik dan allemaal installeren?

Ik heb ook een WD Blue SN550 1TB gekocht om op het moederbord te plaatsen, alleen zag ik op het moederbord dat het 2 slots heeft voor zo`n M.2, namelijk:
- M.2 x4 Dual Mode
- M.2 x4 PCIe mode (Intel Optane Memory Read)

Welk slot kan ik het beste gebruiken?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:05
De ssd doe je in het bovenste M2 slot want die is met pci-e lanes aangesloten op de cpu.
Drivers download je van de Asus website. Download en installeer sws de drivers van de chipset, netwerk, WiFi, bluetooth en audio. De VGA driver alleen als er een non F cpu gebruikt wordt.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

HD7566 powered

Uszka schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 07:36:
De ssd doe je in het bovenste M2 slot want die is met pci-e lanes aangesloten op de cpu.
Op een B460 zit er geen M.2-slot aan de CPU, dus het maakt in principe niet uit welk slot er gekozen wordt.

• Uszka
Je hebt helemaal gelijk @dcm360

• CoolDude99
@Uszka Er zit een Intel Core i5-10400F in het systeem.
Moet die software dan ook trouwens in een bepaalde volgorde geïnstalleerd worden of maakt dat niet zo veel uit?

[Voor 50% gewijzigd door CoolDude99 op 18-03-2021 16:14]

• Uszka
Ik doe altijd eerst de chipsetdriver, daarna het netwerk en dan de rest.

• CoolDude99
Ok, ik zal alle drivers downloaden maar dus niet de VGA omdat de CPU wel een F-CPU is.

• Uszka
VGA heeft idd geen nut.

• CoolDude99
Moet ik trouwens alleen de grote bestanden downloaden en installeren van de Chipset? Of moet ik ook de intel chipset installation utility software gebruiken wat een veel kleiner bestand is?

• CoolDude99
Ik wil de M.2 SSD op het moederbord plaatsen onder het afdekplaatje, maar ik kom tot de ontdekking dat ik een schroef mis om hem vast te zetten op het moederbord. Ik kan natuurlijk wel gewoon het plaatje terugplaatsen, maar zit die M.2 dan wel vast genoeg?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee