Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem wil ik graag gaan gamen op 1080p 144Hz/165Hz. Ben momenteel in het bezit van een 144Hz TN monitor, maar wil komend jaar wss upgraden naar een 144/165 Hz scherm met IPS paneel. Daarnaast run ik een dual monitor setup met nog een andere 1080p 75 Hz monitor. Ik speel voornamelijk competitieve spellen zoals Warzone, Black Ops Cold War, Fortnite, Valorant, etc. Wat wellicht ook handig is om te vermelden, is dat ik vaak veel (7 tabbladen Chrome, Discord, Web Whatsapp) open heb staan tijdens het gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000 (incl. assemblage, excl. videokaart)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb niet de intentie om over te klokken, ben er namelijk niet bekend mee, maar zag dat de K-variant van de processor goedkoper was dan de nonK-variant.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een relatief stil systeem, met RGB is leuk, maar geen must.
Ga je overklokken?
Die intentie heb ik niet, heb wel gehoord dat mensen RAM geheugen vaak overklokken. Is dit mogelijk met deze setup en aan te raden? Ook als je geen verstand van overklokken hebt?
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of deze build aan mijn wensen voldoet en of ik nog aanpassingen kan doen om deze build te optimaliseren (bang-for-buck). Daarnaast loop ik nog deels rond met de twijfel om te wachten op de 11e generatie CPU's. Ik zag dat de 11600K zo'n 60-70 euro duurder is en qua prestaties maakt het niet veel verschil, naast het feit dat deze processor standaard een hogere kloksnelheid van RAM aankan.
Wat is jullie advies? Het heeft geen haast, maar de videokaart ligt inmiddels al 2 weken in de doos (nog niet geopend
), dus het begint wel steeds meer te kriebelen om onderhand ook de andere onderdelen te bestellen. Ik heb wel bewust voor een nieuwe generatie moederborden gekozen, omdat deze PCI 4.0 zouden ondersteunen en als ik het goed begrepen heb, kan ik met het gekozen moederbord ook mijn RAM geheugen overklokken (mocht ik dat willen).
Het idee is dus dat ik deze PC laat assembleren (door Azerty) en dat ik zelf de videokaart en de SATA SSD aansluit.
Met het nieuwe systeem wil ik graag gaan gamen op 1080p 144Hz/165Hz. Ben momenteel in het bezit van een 144Hz TN monitor, maar wil komend jaar wss upgraden naar een 144/165 Hz scherm met IPS paneel. Daarnaast run ik een dual monitor setup met nog een andere 1080p 75 Hz monitor. Ik speel voornamelijk competitieve spellen zoals Warzone, Black Ops Cold War, Fortnite, Valorant, etc. Wat wellicht ook handig is om te vermelden, is dat ik vaak veel (7 tabbladen Chrome, Discord, Web Whatsapp) open heb staan tijdens het gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000 (incl. assemblage, excl. videokaart)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX3060 Ti Gaming OC PRO 8G (rev. 2.0) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | AOC G2460PF Rood, Zwart | € 219,- | € 219,- |
| 1 | Monitoren | BenQ GW2480E Zwart | € 127,- | € 127,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 102,20 | € 102,20 |
| Totaal | € 448,20 | |||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb niet de intentie om over te klokken, ben er namelijk niet bekend mee, maar zag dat de K-variant van de processor goedkoper was dan de nonK-variant.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een relatief stil systeem, met RGB is leuk, maar geen must.
Ga je overklokken?
Die intentie heb ik niet, heb wel gehoord dat mensen RAM geheugen vaak overklokken. Is dit mogelijk met deze setup en aan te raden? Ook als je geen verstand van overklokken hebt?
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of deze build aan mijn wensen voldoet en of ik nog aanpassingen kan doen om deze build te optimaliseren (bang-for-buck). Daarnaast loop ik nog deels rond met de twijfel om te wachten op de 11e generatie CPU's. Ik zag dat de 11600K zo'n 60-70 euro duurder is en qua prestaties maakt het niet veel verschil, naast het feit dat deze processor standaard een hogere kloksnelheid van RAM aankan.
Wat is jullie advies? Het heeft geen haast, maar de videokaart ligt inmiddels al 2 weken in de doos (nog niet geopend
Het idee is dus dat ik deze PC laat assembleren (door Azerty) en dat ik zelf de videokaart en de SATA SSD aansluit.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-10600K Boxed | € 209,95 | € 209,95 |
| 1 | Moederborden | ASRock B560 Pro4 | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P400A Digital Zwart | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | Processorkoeling | Enermax ETS-T50 AXE | € 43,99 | € 43,99 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 159,- | € 159,- |
| 1 | Voedingen | MSI MPG A650GF | € 102,33 | € 102,33 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) | € 102,45 | € 102,45 |
| Totaal | € 816,67 | |||