Asus cuv4x en Maxtor 7200 rpm HD boot probs

Pagina: 1
Acties:

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Gisteren heb ik op mijn Asus CUV4X bordje een Maxtor 7200 rpm HD UDMA 100 aangesloten, als primaire schijf, het apparaat is master en er hangt geen slave aan.

Secundair heb ik een Quantum UDMA /100 als master en een ACER 1208 als slave.

Toen ik net de pc bootte, wilde het bios de nieuwe maxtor niet herkennen. Pas na een paar keer herstarten (na +/-3 min) herkende de BIOS de maxtor wel en bootte het systeem.

Heeft iemand een idee wat er mis is?

Yo.

• Dennis
  • Laatst online: 14:56
Hmmm, zijn wel allebei je IDE aansluitingen ATA/100 ?

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Het zijn allebei UDMA/66 aansluitingen, maar dat maakt niet uit toch ?

Yo.

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ik heb ook een maxtor op asus cuv4x.......(zie sig)
werkt perfect dus daar ligt het niet aan

edit: kijk mijn aantal posts eens: 1337 :D

PIII 800@804 Mhz

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Ik kreeg net een blauw scherm met de melding: kon niet schrijven naar schijf C (de maxtor dus) gegevens zijn mogelijk verloren gegaan.

Hellep!

Yo.

• Noedelsupke
Op woensdag 15 augustus 2001 17:34 schreef VonFoX het volgende:
Ik kreeg net een blauw scherm met de melding: kon niet schrijven naar schijf C (de maxtor dus) gegevens zijn mogelijk verloren gegaan.

Hellep!
wow flashback..........ik kreeg de comp met cuv4x en maxtor 30 gb 7200 rpm...........dus ik denk ok ff partitie maken........dit lukt......format....lukt ook,

toen winME cd erin, setup.......hij begint te installeren totdat hij plotseling stopt met de error (BSOD): 'kan niet schrijven naar station C: controleer of er een C: aanwezig is of iets dergelijks.....

ik denk WTF reset doe weer setup en hij installt perfect.......dus ik zit ff in windows.........ineenkeer BSOD 'geen harde schijf aanwezig, start de computer opnieuw op'
ik reset, doe schijfcontrole en hij vind aaneenstuk bad sectors.....dus niet gezond, toen terug naar de winkel hebben ze me daar meteen een nieuwe maxtor ingezet met de mededeling dat met die oude niks meer te beginnen was.........

de moraal van dit verhaal: veel kans dat je maxtor dood is :'(

PIII 800@804 Mhz

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Ik heb de maxtor powerdiag 2.5 tools gedraaid, en dat progje bevestigd dat me schijf niet ok is :(

Hij failt bij de SMART long self test: code T2Ks57.

Morgen terug naar de winkel dus :(

Yo.

• Noedelsupke
Op woensdag 15 augustus 2001 18:13 schreef VonFoX het volgende:
Ik heb de maxtor powerdiag 2.5 tools gedraaid, en dat progje bevestigd dat me schijf niet ok is :(

Hij failt bij de SMART long self test: code T2Ks57.

Morgen terug naar de winkel dus :(
hmmmmm.........maxtor heeft dus vaker last van produktie foutjes dan......want die van mij was dus ook helemaal nieuw toen ie zo raar deed........niet zo'n goede zaak van maxtor.....maar ok over het exemplaar wat ik nu heb valt niet te klagen, werkt perfect

PIII 800@804 Mhz

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
FF een update, heb de IDE kabel vervangen, geen probs meer nu .. dit is dus iets om te checken mocht je ooit HD probs hebben!

Yo.

Pagina: 1