Toon posts:

3 fasen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nino .B
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-11-2021
Beste mensen,

Ben hier net lid geworden waarvoor mijn dank.
Ik woon in belgie.
Hier komt mijn vraag, ik heb een 3 fasen netwerk zonder 0 van 3x 220v.
Ik zou graag een inductiekookplaat aansluiten op een 25A 3 fasen automaat (zonder 0), ik meet tussen de fasen 220V .
Nu mijn vraag als ik 2 fasen aansluit en de 3 de gebruik als 0 mag dit ?

Alvast bedankt ☺️
...

Alle reacties

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28
Beantwoordt het aansluitschema op de kookplaat deze vraag niet?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Nino .B
Op het schema staat altijd dat er een 0 moet aangesloten zijn.
Maar die heb ik niet jammer genoeg.
3 de fase gebruiken als 0 (meet tussen alle fasen 220v dus dacht ik dat dit zou kunnen.

• OnTracK
  • Laatst online: 21:54
Wat is het 2-fasen aansluitschema van de kookplaat?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Nino .B
Beste,

De meeste inductievuren die geschikt zijn denk ik hebben een 2 fasige aansluiting.
Ziehier een vb can een bosch toestel. Aeg en philips hebben die ook zo

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:21

Blokker_1999

Full steam ahead

Als het aansluitschema van je kookplaat aangeeft dat het kan, dan mag dat inderdaad. Als je nog geen kookplaat gekocht hebt, ga dan online even op zoek naar de handleiding van het exemplaar dat je wenst aan te kopen, daar zal het aansluitschema ook in staan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• OnTracK
  • Laatst online: 21:54
Begrijp ik het goed dat je nog geen kookplaat aangeschaft hebt?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Nino .B
Idd daarmee dat ik vraag of het mag.
Ik vind nergens een toestel op de 3 fasen alleen .
Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Alvast thx πŸ˜€

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31
Ze bestaan blijkbaar wel, zie bv dit topic en het daar geplaatste aansluitschema (waar ook specifiek "BE" bij staat)

https://www.klusidee.nl/F...-fasen-zonder-nul.121597/

• Nino .B
Dat zou de max zijn .
Merken zoals aeg en siemens hebben die dat mas ook?
Ik ben maar een leek opt internet 😜

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:21

Blokker_1999

Full steam ahead

De reden dat men in die link specifiek BE zet in dat plaatje is omdat, voor zover mij bekend, er geen 3x230V net bestaan in NL. Als iemand in NL dat zou volgen met een 3x400V+N net dan zal de kookplaat zeer snel defect gaan door de veel te hoge spanning die er op staat.

Ik kwam bijv. ook onderstaand plaatje tegen van een Siemens kookplaat, dus ja, het bestaat. Zoek een model uit en kijk snel even naar de handleiding. Als je daar niet uit geraakt, laat het even weten en dan kijken we hier wel weer even mee om het te ontcijferen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee