Toon posts:

Starten met Crypto coins

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:14
Aangezien de BTC en de andere cryptio coins qua waarde door het dak heen gaan, ben ik benieuwd hoe het nou precies zit.

Het doel is om maandelijks een grijpstuiver (Koffie op het station bijv) bij te kunnen te verdienen.
Om te starten is het bedoeling om een HP All-in-One hiervoor aan het werk te zetten.

Specs:
- 45 Watt adapter (ik ga even uit van 80% eff.)
- I3 7100U, Intel HD 630
- 8 GB Ram
- 240 GB SSD
- Win 10 x64

(Geen bijzondere specs, maar je moet ergens beginnen + staat stof te happen)

De n00b vragen:
- Kan ik zomaar ergens een miner client downloaden en starten of heb ik eerst een crypto coin wallet nodig?
- Heeft elke Crypto coin z'n eigen wallet of is het 1 wallet lust alles?
- Ik zie sommige naar Nicehash wijzen (laatste reacties hierover waren van 2018.. beetje oud), is dat wat en hebben die nog ergens (verborgen) kosten?

Dank Alvast!

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Alle reacties

• mdethmers
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-06-2021
probeer je eens eerst wat in te lezen in de materie over het minen. je kunt in principe zo een miner aanzetten, maar de kans dat je ook daadwerkelijk bitcoins gaat minen is de totale hashkracht van het netwerk/jouw hashkracht = 0%.

ook moet je eens kijken wat het kost om te minen als je bijv. in een pool zit. bitcoins minen is leuk, maar als je meer geld aan stroom uitgeeft dan dat je in bitcoins krijgt is het tevergeefs...

• D_Jeff
@mdethmers Dank voor je reactie.
Het hoeft voor mij niet zo zeer BTC te zijn. Een alternatief zoals Ravencoin of Monero sta ik voor open.

En verder terecht: Het blijft een rekensom (stroomkosten vs opbrengst)

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-03 15:34
zou nicehash aanraden om te beginnen. Alleen denk ik niet dat het iets opbrengt met bovenstaande hardware zonder dedicated gpu... Maar dat kan de tool je meteen zeggen.

[Voor 4% gewijzigd door Ghostface9000 op 18-03-2021 12:23]

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
D_Jeff schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:17:
@mdethmers Dank voor je reactie.
Het hoeft voor mij niet zo zeer BTC te zijn. Een alternatief zoals Ravencoin of Monero sta ik voor open.

En verder terecht: Het blijft een rekensom (stroomkosten vs opbrengst)
Met de gelimiteerde informatie die je jezelf eigen hebt gemaakt wordt dit een compleet zinloze oefening van het verhogen van je energierekening.

Je hardware is totaal ongeschikt voor mining en je mist de basiskennis.

Ik raad aan om eerst (veel) meer te lezen, wat aan te rommelen en dan weer nog meer te lezen. Er zijn ook veel youtube video's, profitability calculators en zo verder.

• D_Jeff
De HP All-in-One is juist bedoeld om de eerste stapjes te zien/zetten.
Juist omdat die niet gebruikt wordt, kan ie gemist worden als t fout gaat.

Heb ik krachtigere hardware? Jazeker.. Alleen begin daar pas aan zodra ik er meer ervaring mee heb

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-03 18:44
Kijk eens naar de term hashrate.
Jouw HP heeft niet zoveel hashrate.
Een externe GPU heb je niet, dus crypto's die daar op gemined worden vallen al af.
Je hebt dus een coin nodig die gemined kan worden via de CPU. Dan de volgende stap, hoe sterk is jouw CPU.
Minen in een pool is sowieso een must met jouw specs.

Het is leuk om er mee te spelen, maar eerlijk gezegd gaat het je niks opleveren.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee