Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Op zoek naar Network Inventory Tool

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FightingFalcon
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:53
Ik ben op zoek naar een vervanger voor onze LanSweeper oplossing die plots vele malen duurder geworden is. Ons aankoop departement heeft me aangegeven niet langer te willen verlengen.

Hierdoor moet ik op zoek naar een nieuwe oplossing om op globale schaal een 15000 assets te gaan scannen.

Wat ik vooral wil is een inventaris hebben van de toestellen gebaseerd op IP subnet of Domain scan.
Geïnstalleerde software, hotfixes etc ...

Als alternatief heb ik al PDQ Inventory bekeken.

Iemand ervaring met deze of gelijkaardige tools ?
...

Alle reacties

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:31

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

FightingFalcon schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:19:
Als alternatief heb ik al PDQ Inventory bekeken.

Iemand ervaring met deze of gelijkaardige tools ?
...
Wat vind je zelf van PDQ inventory, wat vind je er goed aan en wat niet? Welke ervaring heb je er nu zelf mee?

Een opsommingtopic met allerlei tools heeft geen zin. Een discussietopic over tooling kan voor veel mensen ontzettend nuttig zijn. Dat betekend wel dat de discussie gestart moet gaan worden door een topicstarter. ;)

Kun je bijvoorbeeld je topicstart eens uitbreiden met:
  • je usecase: Wat is je scope? Wat wil je allemaal inventariseren?
  • Welke tools heb je onderzocht, en wat zijn de voor- en nadelen van de tools
  • Welke functionaliteit zoek je?
  • Zijn er specifieke randvoorwaarden in je omgeving (firewalls die beperkt opengezet mogen worden, beschikbaar bandbreedte)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True