Mijn vraag
Hoe kan ik een microSD kaartje formatteren nadat dit in het ongerede is geraakt?
Zelfbouw systeem met bijgewerkte W10.
Er ontstonden problemen toen ik met Total Commander 3 files op het uitbreidingskaartje in mijn aan de pc gekoppelde smartphone (Sony Compact XZ2) aan het schrijven was.
Het is bij elkaar 500 MB dus dat duurde even.
Ik wilde ze ook op mijn tablet(Samsung S7+) hebben en sloot die alvast óók aan op mijn pc.
Toen liep de boel vast, met taakbeheer kreeg ik Total Commander niet 'beeindigd', althans niet binnen 4 minuten.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik kon alle files van het kaartje in veiligheid brengen.
Ik kon geen enkele file deleten van het kaartje.
Een van de bestanden stond er op met size 0, hoogstwaarschijnlijk het bestand dat gekopieerd werd toen ik de tablet aansloot.
Met chkdsk /F kon ik niet repareren.
Met diskpart kreeg ik:
- volume 7 exFAT removable 116 GB healthy
- select volume 7
- clean ==> DiskPart has encountered an error: Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat.
See the System Event Log for more information.
De system Event Log kon ik niet vinden.
Weet iemand een tip?
Of is het schijfje kapot?
Ben blij met elk goed advies!
Hoe kan ik een microSD kaartje formatteren nadat dit in het ongerede is geraakt?
Zelfbouw systeem met bijgewerkte W10.
Er ontstonden problemen toen ik met Total Commander 3 files op het uitbreidingskaartje in mijn aan de pc gekoppelde smartphone (Sony Compact XZ2) aan het schrijven was.
Het is bij elkaar 500 MB dus dat duurde even.
Ik wilde ze ook op mijn tablet(Samsung S7+) hebben en sloot die alvast óók aan op mijn pc.
Toen liep de boel vast, met taakbeheer kreeg ik Total Commander niet 'beeindigd', althans niet binnen 4 minuten.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik kon alle files van het kaartje in veiligheid brengen.
Ik kon geen enkele file deleten van het kaartje.
Een van de bestanden stond er op met size 0, hoogstwaarschijnlijk het bestand dat gekopieerd werd toen ik de tablet aansloot.
Met chkdsk /F kon ik niet repareren.
Met diskpart kreeg ik:
- volume 7 exFAT removable 116 GB healthy
- select volume 7
- clean ==> DiskPart has encountered an error: Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat.
See the System Event Log for more information.
De system Event Log kon ik niet vinden.
Weet iemand een tip?
Of is het schijfje kapot?
Ben blij met elk goed advies!