Soundbar en usb voor computer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-03 14:20
Ik heb een ultrawide monitor en ben het zat dat het geluid ergens ver van mijn laptop vandaan komt.

Nu zat ik te denken aan een soundbar, met usb soundkaart. De teufel cinebar kriebelt. Maar toen ik over soundkaarten begon te lezen, snapte ik het al snel niet meer.

Aangezien ik ergens in de toekomst graag ook iets aan mijn mic wil doen, leek me een soundcard die iets van processing van noise kan, een goed idee.

Ik zoek dus eigenlijk een geluidskaart soundbar combinatie, die een goede level up is en samen goed werkt. Ik neig naar een c20a van yamaha, die is precies even lang als de monitor.

Maar wat voor geluidskaart past er dan goed bij?

Ik hoor graag jullie gedachtes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:33
Je hebt het over de Teufel Cinebar One? Die kun je op de hooftelefoonuitgang van je laptop aansluiten. Deze soundbar heeft vier breedband speakers, voor spraak is dat prima, maar muziek zal niet enorm goed klinken.
Als je ook nog een microfoon wilt aansluiten is een audio interface een prima oplossing, daarmee zet je het digitale signaal uit je PC om in analoog voor een stel speakers, en het digitale signaal van een microfoon naar een digitaal signaal. Een goedkope is de Behringer U-Phoria UMC22. Sluit die dus met een USB kabel aan op je laptop. Als je dan op de uitgang een stel eenvoudige monitors aansluit, zoals de Pioneer DM-40 zal je muziek iets beter klinken. Nog beter zijn wat duurdere (duh) monitoren zoals bijvoorbeeld de JBL 305P MKII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:01

FreakNL

Well do ya punk?

Je kan ook nog een Bluetooth Soundbar overwegen, evt Inc mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
Voor speakers zat ik te denken aan deze, die zijn wit en passen goed onder de monitor, denk ik https://www.coolblue.nl/p...dio-minx-min-22-paar.html

Had ook nog die soundbar van yamaha in gedachten, dat ziet er strakker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:33
familyman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:17:
Voor speakers zat ik te denken aan deze, die zijn wit en passen goed onder de monitor, denk ik https://www.coolblue.nl/p...dio-minx-min-22-paar.html

Had ook nog die soundbar van yamaha in gedachten, dat ziet er strakker uit.
Cambridge Audio Minx Min 22 zijn passief, daar heb je nog een versterker en eventueel een DAC bij nodig. De speakers die ik in mijn vorige post in dit topic noemde zijn aktief - dat betekent dat ze een versterker ingebouwd hebben

[ Voor 10% gewijzigd door martyw op 17-03-2021 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
Ik ben uiteindelijk gegaan voor een yamaha soundbar, die ik voorlopig direct op mijn laptop aansluit. Heerlijk ding, en een DAC kan altijd nog.
Pagina: 1