Ik wil graag een aanvulling voor mijn pensioen sparen door middel van beleggen in indexfondsen. Ik verwacht daar ongeveer 25-27 jaar voor te hebben, en minimaal 200 euro per maand voor opzij te leggen. Dan zou er zonder belasting en met ongeveer 4 procent rendement zo een slordige 130k op de beleggingsrekening moeten staan. Ik zou dan in dividendfondsen willen beleggen en ongeveer 2k dividend per 3 maanden verwachten te ontvangen.
Ik zal na ongeveer 12 a 14 jaar beleggen boven de belastingdrempel van 35k zitten waar onder je geen vermogensbelasting hoeft te betalen. Één optie is natuurlijk geld opzij te zetten in een pensioenfonds ipv zelf beleggen, en een andere optie is beleggen in een groenfonds waar de overheid minder inkomensbelasting over heft (regionaal groenfonds van Meewind bijvoorbeeld). Heeft iemand langetermijn advies op dit gebied?
Ik zal na ongeveer 12 a 14 jaar beleggen boven de belastingdrempel van 35k zitten waar onder je geen vermogensbelasting hoeft te betalen. Één optie is natuurlijk geld opzij te zetten in een pensioenfonds ipv zelf beleggen, en een andere optie is beleggen in een groenfonds waar de overheid minder inkomensbelasting over heft (regionaal groenfonds van Meewind bijvoorbeeld). Heeft iemand langetermijn advies op dit gebied?
[Voor 4% gewijzigd door staxas op 17-03-2021 16:10]