Toon posts:

[Suggestie] iGPU benchmark test

Pagina: 1
Acties:

• Arloid
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 05:40
Beste Redactie, medetweakers en verdwaalde gastbezoekers :+

Ik vroeg mij af of een artikel over de prestaties van de huidige cpu's mogelijk is of in de planning. Grafische kaarten zijn nu toch niet aan te slepen voor reële prijzen waardoor een cpu met grafisch vermogen wellicht een optie is voor mensen. Ik vroeg mij af of een artikel gewijd aan de grafische prestaties van dit soort cpu's mogelijk is voor de huidige generatie cpu's en wellicht de cpu's van de vorige generaties die nog steeds relevant zijn.

• Trygve
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:36
Hi Arloid,

Dank voor je suggestie, sowieso een leuk idee! Processors met geïntegreerde graphics hebben afgelopen tijd ook een prijsstijging doorgemaakt, gelukkig niet zo erg als de losse grafische kaarten.

We hebben hier vorig jaar al wel aandacht aan geschonken, in het kort bij een roundup van processors tot 200 euro en uitgebreider de gamingcapaciteiten van de Ryzen 3 3200G, toen nog voor Hardware Info.

Dit onderwerp opnieuw in de spotlights zetten lijkt me heel leuk en inderdaad relevant. De nieuwe iGPU's van Intel zijn daarvoor een mooi aanknopingspunt, helaas heeft AMD nog steeds geen opvolgers voor zijn Vega iGPU's (waardoor de resultaten daarvan nog wel steeds actueel zijn).

• Arloid
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 05:40
@Trygve voor mij in iedergeval de reden om een ryzen 5 4650g aan te schaffen voor m'n deskmini, al ben ik nooit echt een grafisch sterke gebruiker geweest buiten hobbymatig CAD gebruik. Ik ben wel benieuwd hoe intel het nu doet.

Ik probeer het verder niet af te dingen maar het lijkt mij wel een echt tof artikel als het gepubliceerd wordt.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee