15 centimeter UTP kabels

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom15k_
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-01 18:29
Wij zijn bezig om een compleet nieuw netwerk op te bouwen.

Omdat we de serverkast van ons zo netjes mogelijk willen inrichten willen we 15 centimeter UTP kabels hebben. Bij AlleKabels hebben ze deze, echter alleen in het grijs.

Weet iemand toevallig waar je nog 15 centimeter UTP kabels kan kopen met een andere kleur dan grijs?
(Geen platte kabels btw)

Beste antwoord (via tom15k_ op 17-03-2021 19:54)

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Prijs is wat hoger dan bij fs maar meer kleur keus

https://www.netwerkkabels...tchkabel?n53_lengte=15418

Dit idee dus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EdBqkQwGLRITzBxQiurOVPiOlU8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yz5cA3yVOw90PQrOoapR0BEZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 81% gewijzigd door RobbyTown op 17-03-2021 18:54 . Reden: hmm zie al dat gemeld was ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:57

M2M

medicijnman

https://www.netwerkkabels...oper-lszh-0-15-meter-geel

?,

[ Voor 65% gewijzigd door M2M op 17-03-2021 15:42 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:31

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ik begrijp dat je dit doet omdat je switch hoogstwaarschijnlijk boven of onder je patchpaneel zit.
Realiseer je, dat dat de situatie nu is en dat die ooit zou kunnen veranderen. Volgens mij is er meer beschikbaarheid in generieke lengtes beginnend vanaf een halve meter en langer en in meerdere kleuren.

Volgens mij wordt het gebruik van dergelijke korte UTP kabels zelfs afgeraden.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:34

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bij intronics bestellen wij regelmatig kabeltjes van 25cm, wel in afname van x stuks.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom15k_
Nope, we gaan compleet verhuizen en gaan nu meer dan genoeg, maar patchpaneel onder switch en daaronder weer een patchpaneel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@tom15k_

https://eu.store.ui.com/c...nifi-ethernet-patch-cable

Met twee patchpanels direct onder elkaar heb je, zonder tussen liggende cablemanagementrail, aan 10Cm. waarschijnlijk ook al voldoende? Anders kom je daar meteen op 30 Cm.

[ Voor 80% gewijzigd door Will_M op 17-03-2021 15:52 . Reden: EU Store is wat handiger ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simson0606
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:43
Bij fs.com kan je de kabels van 15cm vinden.

https://www.fs.com/de-en/...?attribute=2021&id=165406

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Prijs is wat hoger dan bij fs maar meer kleur keus

https://www.netwerkkabels...tchkabel?n53_lengte=15418

Dit idee dus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EdBqkQwGLRITzBxQiurOVPiOlU8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yz5cA3yVOw90PQrOoapR0BEZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 81% gewijzigd door RobbyTown op 17-03-2021 18:54 . Reden: hmm zie al dat gemeld was ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom15k_
Ja precies @RobbyTown dat willen we inderdaad gaan doen, thanks iedereen! Heb ze inmiddels besteld bij Netwerkkabelshop , thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:37

FreakNL

Well do ya punk?

loewie1984 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:42:
Ik begrijp dat je dit doet omdat je switch hoogstwaarschijnlijk boven of onder je patchpaneel zit.
Realiseer je, dat dat de situatie nu is en dat die ooit zou kunnen veranderen. Volgens mij is er meer beschikbaarheid in generieke lengtes beginnend vanaf een halve meter en langer en in meerdere kleuren.

Volgens mij wordt het gebruik van dergelijke korte UTP kabels zelfs afgeraden.
Wij hebben recent al onze plants aangepakt en daar ook de patchpanelen boven en onder switches geplaatst en alles afgepatched met 25cm kabels. Ik schat zo’n 2500-3000 patches verdeelt over 50 locaties, nog geen enkele storing.. Dus dat korte patchkabels slecht zouden zijn lijkt me een broodje aap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:07

DataGhost

iPL dev

FreakNL schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:58:
[...]

Wij hebben recent al onze plants aangepakt en daar ook de patchpanelen boven en onder switches geplaatst en alles afgepatched met 25cm kabels. Ik schat zo’n 2500-3000 patches verdeelt over 50 locaties, nog geen enkele storing.. Dus dat korte patchkabels slecht zouden zijn lijkt me een broodje aap.
Het gaat er niet om dat ze slecht zijn qua kwaliteit, maar dat de lengte weinig flexibel is en dat in een eventuele nieuwe situatie de switch en de patchpanelen niet meer op die plek (kunnen) hangen, of dat de boel überhaupt anders is ingericht. Dan zit je gauw met 50+ kabels die je nergens anders meer voor kan gebruiken, terwijl kabels van een meter later nog op veel meer plekken inzetbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In dat soort gevallen is Marktplaats je vriend. Vast wel belangstelling voor een doosje kabeltjes van 15cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DataGhost schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:00:
[...]

Het gaat er niet om dat ze slecht zijn qua kwaliteit, maar dat de lengte weinig flexibel is en dat in een eventuele nieuwe situatie de switch en de patchpanelen niet meer op die plek (kunnen) hangen, of dat de boel überhaupt anders is ingericht. Dan zit je gauw met 50+ kabels die je nergens anders meer voor kan gebruiken, terwijl kabels van een meter later nog op veel meer plekken inzetbaar zijn.
Mag ik daarbij aanteken dat ik voor een partij werk waarbij we het stelselmatig niet accepteren als een willekeurig 'iemand' in zo'n ruimte, waar switches/routers en patchpanels gebruikt worden, gaat 'rommelen' met kabels?

Kabels hergebruiken is in dat soort ruimtes sowieso een No-No / No-Go >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 22:46
FreakNL schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:58:
[...]
Dus dat korte patchkabels slecht zouden zijn lijkt me een broodje aap.
Er was ooit de regel dat je directe cat5 (zonder e) kabels langer moeten zijn dan 50cm tussen peers en met een patchpaneel ertussen de totale kabellengte minimaal 2 meter moet zijn. Iets met frequentie vs magnetisch veld. De urban myth uit de 90's die door ebt denk ik (want los dat ik er kabelboeren over hoorde toen heb ik nooit een bevestiging gelezen dat het zo is).
Super kabels om te verwerken ook, niet onbelangrijk!

[ Voor 31% gewijzigd door Uberprutser op 17-03-2021 21:42 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1