Toon posts:

PSU voor AMD 6900xt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MartinPRO
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-04 10:51
Hoi

Donderdag ga ik een 6900xt proberen te bemachtigen, maar ik vraag me af of ik een nieuwe PSU nodig heb. Zelf heb ik een AMD 3600, 16gb, 1 x SSD en een 3060ti in combinatie met een Seasonic Focus GX 550 Gold. Is de voeding efficiënt genoeg of moet ik een voeding hebben met minimaal 700W ondanks het om een "kwalitief" voeding gaat?

Dankje!

Martin

Beste antwoord (via MartinPRO op 17-03-2021 17:37)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:12
Je hebt idd een nieuwe voeding nodig, 750 - 850w. Neem geen Seasonic of voedingen met een Seasonic platform (zoals sommige Antec, Asus, Corsair, NZXT en Phanteks) want dat gaan niet zo goed samen met de meest recente high-end videokaarten. Pak een van deze.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Uszka
Je hebt idd een nieuwe voeding nodig, 750 - 850w. Neem geen Seasonic of voedingen met een Seasonic platform (zoals sommige Antec, Asus, Corsair, NZXT en Phanteks) want dat gaan niet zo goed samen met de meest recente high-end videokaarten. Pak een van deze.

• MartinPRO
In je overzicht staat een Corsair voeding. Ik was van plan om een RM750/850 te kopen, maar dat raad je dus niet aan?

Thanks!

• Uszka
Die zijn lager in kwaliteit dan de voedingen in de vergelijking. Waarom een paar tientjes besparen op een voeding als je bijna 2000 piek stuk kunt slaan op een videokaart?

• MartinPRO
Oke top. Dan ga ik voor be quiet! Straight Power 11 750W.

Thanks!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Uszka schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:09:
Die zijn lager in kwaliteit dan de voedingen in de vergelijking. Waarom een paar tientjes besparen op een voeding als je bijna 2000 piek stuk kunt slaan op een videokaart?
Ik volg voedingen niet zo op dit moment maar de 2018 RM750x voedingen zijn van hele hoge kwaliteit (ik zou hem nooit inruilen voor een BeQuiet Straight Power, want dat is toch juist de budget lijn van BeQuiet?). Is de nieuwe lijn zoveel minder (zonder x)?

Of is die x lijn nu beter te vergelijken met de i lijn, Corsair RM750i dus?

[Voor 6% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 19-03-2021 18:45]

• Uszka
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:44:
[...]

Ik volg voedingen niet zo op dit moment maar de 2018 RM750x voedingen zijn van hele hoge kwaliteit (ik zou hem nooit inruilen voor een BeQuiet Straight Power, want dat is toch juist de budget lijn van BeQuiet?). Is de nieuwe lijn zoveel minder (zonder x)?

Of is die x lijn nu beter te vergelijken met de i lijn, Corsair RM750i dus?
Straight Power de budget lijn van be quiet? Nee hoor, dat zijn de System Power en Pure Power. Straight Power 11 is een high-end voeding en net iets beter dan Corsair RMx. Betere fan, betere kabels, beter platform met betere beveiligingen vanwege het 12v multirail design. Genoeg redenen om niet voor de RMx te gaan. RMi is vergelijkbaar met de RMx met het verschil dat de RMi als 12v multirail voeding is te gebruiken en de voeding met Corsair Link is uit te lezen en in te stellen. De kabels zijn helaas van dezelfde enorm stugge kwaliteit.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Uszka schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:56:
[...]

Straight Power de budget lijn van be quiet? Nee hoor, dat zijn de System Power en Pure Power. Straight Power 11 is een high-end voeding en net iets beter dan Corsair RMx. Betere fan, betere kabels, beter platform met betere beveiligingen vanwege het 12v multirail design. Genoeg redenen om niet voor de RMx te gaan. RMi is vergelijkbaar met de RMx met het verschil dat de RMi als 12v multirail voeding is te gebruiken en de voeding met Corsair Link is uit te lezen en in te stellen. De kabels zijn helaas van dezelfde enorm stugge kwaliteit.
Dus het is de midend lijn? Ik dacht dat de Dark Power Pro de highend lijn was; persoonlijk heb ik mij daar al twee keer in vergist en laat ik BeQuiet even links liggen.
Ik ben met mijn 6900 XT (en oude 5700 XT) net overgestapt van een BeQuiet Dark Power Pro 750 Watt naar een Corsair RM750x en al het gekraak wat ik op mijn externe sub versterker (terwijl hij digitaal via HDMI is aangesloten via mijn 5.1 versterker) had is opgelost en de rare random crashes ook (ik heb echt van alles geprobeert om het op te lossen).

De stugge kabels klopt :+ ; Kon ze maar net in mijn kaart krijgen terwijl ik geen dune kast heb.

Als je een goede review hebt dan ben ik wel benieuwd! (mag ook via dm voordat we dit topic kapen :P).

• Uszka
Dark Power Pro 11 is nauwelijks beter dan Straight Power 11, zo goed is SP11. Zijn multirail voedingen dus je moet wel weten hoe je high-end videokaarten aansluit. Ik ben de meest gekke dingen tegen gekomen tot gebruik van molex>PCI-e adapters aan toe terwijl dat helemaal niet nodig is met dit soort voedingen en in het algemeen ten zeerste af te raden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee