Toon posts:

2 ip`s van @home en toch veilig netwerk??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2 ip`s van @home, mijn pc `s gaan dus rechtstreeks in de hub en de kabel gaat in de uplink, kan ik nu nog veilig een netwerkje bouwen? Ik bedoel veilig: zonder dat iedereen zomaar op mijn pc binnenwandelt.

Verwijderd

voor zover ik weet wel hoor.

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 19:52
Op woensdag 15 augustus 2001 17:12 schreef joris120 het volgende:
Hallo,

Ik heb 2 ip`s van @home, mijn pc `s gaan dus rechtstreeks in de hub en de kabel gaat in de uplink, kan ik nu nog veilig een netwerkje bouwen? Ik bedoel veilig: zonder dat iedereen zomaar op mijn pc binnenwandelt.
ga ff naar de site van symantec daar staat een online test die je kan uitvoeren of je pc veilig is tegen hackers en virussen.
en waarom niet op safe spelen door bijv zone-alarm te installeren? is gratis ..

security check
http://security2.norton.com/us/lunavbrk.asp?scantype=1&venid=sym&langid=us&plfid=21&pkj=VLCGBWYSHSFVIGMKIIP

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet zo dat @home contact tussen pc`s blokt die van hetzelfde "knooppunt" komen

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:02

Epsilon

Hallo,

ja dat kan wel, maar dan moet je wel in 1 van de 2 pc's 2 netwerkkaarten erin doen (die wordt dan server). Die comuniceerd dan met het interne LAN en met @home. Je kan niet gewoon NOG meer pc's op de hub aansluiten.

je moet dus 1 comp hebben met 2 netwerkaarten. (of 2 als je de 2e comp ook bij je netwerk wil betrekken)

• Tmaster
Op woensdag 15 augustus 2001 17:19 schreef joris120 het volgende:
Is het niet zo dat @home contact tussen pc`s blokt die van hetzelfde "knooppunt" komen
ja dat kan voorkomen als je bijv iemand een filetje wil sturen met icq..
dan lukt dat niet als je op de zelfde "node" zit

kun je omzeilen door in command box ff met "add route" het ip van die persoon aan te maken..

gebruik ff search optie bij got staat vast wel precies omschreven hoe je dat moet doen.

• Tmaster
Op woensdag 15 augustus 2001 17:21 schreef epsilon het volgende:

[..]

ja dat kan wel, maar dan moet je wel in 1 van de 2 pc's 2 netwerkkaarten erin doen (die wordt dan server). Die comuniceerd dan met het interne LAN en met @home. Je kan niet gewoon NOG meer pc's op de hub aansluiten.

je moet dus 1 comp hebben met 2 netwerkaarten. (of 2 als je de 2e comp ook bij je netwerk wil betrekken)
??
Hij zegt dus dat ie 2 (!!) IP's van @Home heeft. doen hoef je toch niet via een server verbinding te laten maken voor die 2de pc? kan dan rechstreeks hoor.

(als je maar 1 ip adres heeft moet je inderdaad ff met winproxy of winroute werken)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:02

Epsilon

Op woensdag 15 augustus 2001 17:26 schreef Tmaster het volgende:

[..]

??
Hij zegt dus dat ie 2 (!!) IP's van @Home heeft. doen hoef je toch niet via een server verbinding te laten maken voor die 2de pc? kan dan rechstreeks hoor.

(als je maar 1 ip adres heeft moet je inderdaad ff met winproxy of winroute werken)
ja tuurlijk, maar niet als hij NOG MEER pc's in zijn netwerkje wil opnemen
ja, is natuurlijk logisch dat dat wel normaal gaat, maar niet met meerdere comps

• Tmaster
Op woensdag 15 augustus 2001 17:37 schreef epsilon het volgende:

[..]

ja, is natuurlijk logisch dat dat wel normaal gaat, maar niet met meerdere comps
OK ! dat hebben we even goed duidelijk gemaakt dan!
:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 17:37 schreef epsilon het volgende:

[..]

Er staat toch nergens dat dat gaat gebeuren :?
Maar volgens mij moet ik wel die node omzeilen, moet ik elke aktie die add route doen of maar 1 keer?

Verwijderd

maare als jij zo'n netwerkje hebt dat je de com21 in de uplink van je hub hebt zitten en de rest van de pc's daar ook op is je netwerkje echt super insecure. je kunt beter een firewall/router ertussen zetten

• Tmaster
Op woensdag 15 augustus 2001 23:24 schreef joris120 het volgende:

[..]

Er staat toch nergens dat dat gaat gebeuren :?
Maar volgens mij moet ik wel die node omzeilen, moet ik elke aktie die add route doen of maar 1 keer?

ja moet je iedere keer doen MAAR
je zou het natuurlijk ook in je autoexec.bat kunnen zetten :)
dan gebeurt het vanzelf!

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 10:22 schreef Tmaster het volgende:

[ja moet je iedere keer doen MAAR
je zou het natuurlijk ook in je autoexec.bat kunnen zetten
dan gebeurt het vanzelf! ]
Ook met win2k?

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 13:10 schreef Boris120 het volgende:

[..]

Ook met win2k?
Maakt het voor de veiligheid nog uit of ik een hub of een switch gebruik?

Verwijderd

hub of switsch maakt niet uit je netwerk loopt nu in feite gewoon over het internet je kunt deze uiteraard nog wel veilig houden maar je zult veel voorzichtiger moeten zijnen bij elke service die jedraait alleen toegang geven aan die ene andere pc en alle anere ip's blokken met w9X kan dit zeker niet met w2k wel maar hoe dit onder w2k moet weet ik niet (kan er nu wel achteraan schrijven dat dit met linux geen probleem zou zijn maar dat had je vast al geraden en is waarschijnlijk geen optie :7)

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 14:06 schreef ultimate het volgende:
hub of switsch maakt niet uit je netwerk loopt nu in feite gewoon over het internet je kunt deze uiteraard nog wel veilig houden maar je zult veel voorzichtiger moeten zijnen bij elke service die jedraait alleen toegang geven aan die ene andere pc en alle anere ip's blokken met w9X kan dit zeker niet met w2k wel maar hoe dit onder w2k moet weet ik niet (kan er nu wel achteraan schrijven dat dit met linux geen probleem zou zijn maar dat had je vast al geraden en is waarschijnlijk geen optie :7)
Kan ik dmv van een firewall zoals Zonealarm alleen het ip van pc 2 toegang geven?

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 01:30 schreef pimz het volgende:
maare als jij zo'n netwerkje hebt dat je de com21 in de uplink van je hub hebt zitten en de rest van de pc's daar ook op is je netwerkje echt super insecure. je kunt beter een firewall/router ertussen zetten
Dan is tie niet meer 2 ip adressen nodig.. Scheelt weer een tientje in de maand.

Verwijderd

met behulp van een firewall moet dit kunnen zonealarm ken ik niet maar er zal iets in moeten komen te staan in de trand van:

deny:
all:all

allow:
all:ipadresandere pc

en dit op alle bij de pc's
ps dat all slaat op alle protocollen

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 17:27 schreef ultimate het volgende:
met behulp van een firewall moet dit kunnen zonealarm ken ik niet maar er zal iets in moeten komen te staan in de trand van:

deny:
all:all

allow:
all:ipadresandere pc

en dit op alle bij de pc's
ps dat all slaat op alle protocollen
En hoe kom je op internet :? >: :)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Hallo,

Sja tis net wat je wil... ga je voor simpel, installeer op beide pc's een firewall, bv. BlackIce als j van simpel houdt, wil je meer instellen zou ik ZoneAlarm nemen, maar je heb zoveel van die meuk.

Als ik 2 IP adressen zou hebben zou ik een Linux of Win2k bak (met firewall doh)neerzetten, met 2 netwerkaarten, extern 2 IP adressen, andere kaart gewoon een 10.x.x.x of 192.168.x.x adres, dit in de hub en je kan er zoveel aanplakken als je wil... voordeel is dat je met 2 adressen meer portmappings kan maken, een ander voordeel: 1 bak, 1x instellen en erug save :)
Pagina: 1