Toon posts:

Monitor naast 27" monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-03 13:42
Ik heb, naar tevredenheid, een pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart monitor. Ik heb niet heel veel ruimte op mijn bureau, dus wilde het in de eerste instantie bij 1 monitor houden. Nu ben ik het alt-tabben eigenlijk al vrij snel zat en wil ik een kleinere monitor ernaast voor discord, browsen en YT.

Mijn opstelling staat in de woonkamer en ik zou dus graag een monitor hebben die goed past naast mijn huidige LG. Het mooist zou zijn een kleiner formaat monitor die op z'n kant (halve slag gedraaid) net zo hoog zou zijn als mijn LG.

Is hier een soort richtlijn voor? Dat bijv xx" hetzelfde is als xx" gedraaid? De hoogte van mijn scherm is 364.8mm (zonder stand). Echter als ik daar op selecteer als breedte wordt ik weinig wijzer.

Iemand die een goede tip heeft?

Dimensies huidige scherm:

Afmetingen met standaard (W x H x D) 614.2mm * 574.8mm* 274.4mm
Afmetingen zonder standaard (W x H x D) 614.2mm * 364.8mm* 56.3mm

there's no tweak without the tweaker

Alle reacties

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:40
In de Pricewatch kan je, behalve filteren op breedte, in de dropdown lijst de breedte selecteren en daar dan op sorteren:
https://tweakers.net/moni...3qM_RqbFreW8y70vnS9FBK-QI

Als je het rekenkundig wil doen, dan moet je het zoeken in de verhouding DPI en hor. resolutie.
Wat dan in de buurt komt is een 17" 1280x1024 scherm.

[Voor 17% gewijzigd door JukeboxBill op 17-03-2021 12:57]

Soms ben ik bijna gelukkig

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:11
Dat komt omdat een 16:9 scherm al gauw veel breder is dan jouw 27" hoog is, of je komt bij 14-16" achtige schermen.
Je kunt kijken naar een "vierkant" scherm (5:4 verhouding) die je dan niet 90 graden draait, maar die zijn zo langzamerhand uitgestorven.
En/of relatief veel geld neerleggen en/of zelf een voet/beugel fabriceren.
https://tweakers.net/pric...;1249135;1423100;1478672/

Als je de lijst van @JukeboxBill nog filtert op "pivot" en "geen TN" blijft er eigenlijk al niks over.

[Voor 50% gewijzigd door mitsumark op 17-03-2021 14:46]

• virtualJac
Hmm dat klinkt inderdaad niet heel positief. Waarschijnlijk ga ik dan toch maar voor een 24" of 27" die dan boven de andere uitsteekt. Niet het mooist, maar de breedte heb ik helaas niet.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:07
Zelf heb ik geen ervaring met ultrawide monitoren, maar je kunt ook overwegen om je huidige monitor te verkopen en er een bredere voor terug te nemen, lijkt me ook een optie.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Heb zelf een oude 5x4 17" dell met 1280*1024 langs mijn 27" 1440p staan.
die gebruik ik voor chat,spotify en af en toe een YT of spieksheet terwijl ik game/programmeer op mijn hoofdscherm

Ze zijn niet exact even hoog.
Zolang je niet probeert een programma in 2 schermen tegelijk te laten zien, maakt het eigenlijk helemaal niet uit dat die 2e monitor zowel kwa pixels en cm's niet precies overeen komen. dat merk je na 5 minuten al niet meer.
jopie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:20:
Zelf heb ik geen ervaring met ultrawide monitoren, maar je kunt ook overwegen om je huidige monitor te verkopen en er een bredere voor terug te nemen, lijkt me ook een optie.
Ik heb op het werk een ultrawide, thuis dus een normale en een 2e scherm.
Ik prefereer echt dat laatste. Veel makkelijker om programma's gescheiden te houden.
En dingen als Spellen speelt veel makkelijker full screen.

[Voor 37% gewijzigd door heuveltje op 17-03-2021 14:28]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:11
Of je kijkt ff hoe het bevalt met een "gratis" 5:4 - 17" scherm ernaast, bijvoorbeeld: https://tweakers.net/moni...4uWYpQ4u0pMkuEfaKxzeJZS_g

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:40
heuveltje schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:25:
Heb zelf een oude 5x4 17" dell met 1280*1024 langs mijn 27" 1440p staan.
die gebruik ik voor chat,spotify en af en toe een YT of spieksheet terwijl ik game/programmeer op mijn hoofdscherm

Ze zijn niet exact even hoog.
Zolang je niet probeert een programma in 2 schermen tegelijk te laten zien, maakt het eigenlijk helemaal niet uit dat die 2e monitor zowel kwa pixels en cm's niet precies overeen komen. dat merk je na 5 minuten al niet meer.

[...]

Ik heb op het werk een ultrawide, thuis dus een normale en een 2e scherm.
Ik prefereer echt dat laatste. Veel makkelijker om programma's gescheiden te houden.
En dingen als Spellen speelt veel makkelijker full screen.
Ik snap ook niet zo goed waarom een 17" 1280x1024 door TS wordt afgeschoten en gaat kijken naar een 16x9 scherm dat veel hoger of erg smal zal zijn.
Voor een beetje internetten en email lezen voldoet zo'n 'ouderwets' scherm nog prima.

Soms ben ik bijna gelukkig

• virtualJac
De reden dat ik het afschoot is dat mijn opstelling in de woonkamer staat en dat zoiets me niet heel erg mooi leek. Ik ben momenteel aan het zoeken naar een bureau beugel voor twee schermen en denk dat het op die manier nog wel te doen is (zonder voet).

Goed idee om eens een scherm te lenen of te proberen met een goedkope tweedehands.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee