Voor een project waar ik mee bezig was,heb ik een Arduino Micro genomen, en deze wordt gebruikt om de uitslag van een Potmeter af te lezen, zijnde als een Joystick.
Potmeter zelf is niet rechstreeks op de Arduino aangesloten, maar een PCB welke het signaal van2 potmeters als 1 ziet. Aan dit PCB hangt nog een derde potmeter waarmee je de afgelezen waarde dan kan beïnvloeden.
Hier een foto hoe dit er ongeveer uit ziet:
:strip_exif()/f/image/aAhTCVBFUi8K48PaAMw4MviH.jpg?f=fotoalbum_large)
Alles werkt zoals het moet.
Nu heb ik dit allemaal in een Stuur ingebouwd voor mijn race simulator. Arduino krijgt zijn spanning via een eigen USB kabel.
En ook dan werkt alles goed. Signaal is schoon en mooi.
Problemen komt zodra ik spanning op de base van mijn Race Stuur zet. Dan begint signaal van de potmeters te dansen.
Hier een foto van de base en stuur aan elkaar. Arduino zit dus in het stuur, en van de base naar het stuur gaan kabels oa voor de knoppen en schakel mechanisme
:strip_exif()/f/image/eYipq4gJxTw5g00EWhItON7H.jpg?f=fotoalbum_large)
Arduino moet in het stuur blijven want er buiten is geen optie.
En aangezien signaal van de potmeters ik als Koppeling gebruik moet deze clean zijn.
Nu wordt koppeling iets gebruikt ook als ik niets indruk.
Heb ook even een video gemaakt, en dan kan je zien dat signaal begint te storen zodra base aangaat
https://photos.app.goo.gl/mb9BAaAVRBUhBpg17
Hopelijk heeft iemand een idee hoe dit op te lossen..
Potmeter zelf is niet rechstreeks op de Arduino aangesloten, maar een PCB welke het signaal van2 potmeters als 1 ziet. Aan dit PCB hangt nog een derde potmeter waarmee je de afgelezen waarde dan kan beïnvloeden.
Hier een foto hoe dit er ongeveer uit ziet:
:strip_exif()/f/image/aAhTCVBFUi8K48PaAMw4MviH.jpg?f=fotoalbum_large)
Alles werkt zoals het moet.
Nu heb ik dit allemaal in een Stuur ingebouwd voor mijn race simulator. Arduino krijgt zijn spanning via een eigen USB kabel.
En ook dan werkt alles goed. Signaal is schoon en mooi.
Problemen komt zodra ik spanning op de base van mijn Race Stuur zet. Dan begint signaal van de potmeters te dansen.
Hier een foto van de base en stuur aan elkaar. Arduino zit dus in het stuur, en van de base naar het stuur gaan kabels oa voor de knoppen en schakel mechanisme
:strip_exif()/f/image/eYipq4gJxTw5g00EWhItON7H.jpg?f=fotoalbum_large)
Arduino moet in het stuur blijven want er buiten is geen optie.
En aangezien signaal van de potmeters ik als Koppeling gebruik moet deze clean zijn.
Nu wordt koppeling iets gebruikt ook als ik niets indruk.
Heb ook even een video gemaakt, en dan kan je zien dat signaal begint te storen zodra base aangaat
https://photos.app.goo.gl/mb9BAaAVRBUhBpg17
Hopelijk heeft iemand een idee hoe dit op te lossen..