Toon posts:

MSI Titan laptop onderhoud/ scherm papier/ letter vervangen

Pagina: 1
Acties:

• KruimelTuimel
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-06-2021
Omdat ik het idee heb dat mijn MSI Titan laptop de laatste tijd wat meer lawaai maakt en hogere temperaturen heeft dan de voorgaande jaren wil ik graag een schoonmaakbeurtje inplannen en de koelpasta vervangen.
De hogere temperaturen zijn vooral op CPU gebied goed merkbaar, voorheen zo´n 72 graden met de fan speed op zijn laagste en nu tegen de 88 graden.

Ik heb vroeger in het AMD 2600+ tijdperk computers gebouwd en toen hoefde ik alleen koelpasta aan te brengen met een pinpas en een erwtje pasta, schoonmaken was niet nodig.

Ik vraag me af, als ik de pasta vervang van de GPU en CPU of ik genoeg heb aan één arctic silver tube en of ik nog ergens rekening mee moet houden?

Ook is de letter S gesneuveld en is naar mijn weten een soort papier van het scherm een beetje gedeukt? Er zitten wat lichte vlekken rechts onder in het scherm. Iemand die wellicht wat meer verstand heeft en weet of ik er wat aan kan doen?

Het betreft een MSI GT73VR 6RE Titan met 6820HK en 1070GTX.

[Voor 4% gewijzigd door KruimelTuimel op 17-03-2021 11:22]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee