Toon posts:

Dilemma bij aanschaf monitor: RTX 3080

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:30
Goedendag!

Via deze weg wil ik graag advies vragen voor de aanschaf van een monitor. Aangezien ik tot heden altijd gebruik gemaakt heb van een televisiescherm, ben ik niet bekend met alle termen die de schermen tegenwoordig dragen..

Begin dit jaar heb ik onderstaande pc samengesteld en aangesloten op een 65" OLED, echter begint mijn partner daar wat moeilijkheden mee te krijgen in de zin dat ze wat te vaak naar mijn games moet kijken, dus ben doorverwezen om een scherm aan te schaffen..

Enfin, zoeken op internet, reviews lezen en een keus gemaakt om 2x een LG 27gl850 te bestellen, deze gisteren ontvangen en geïnstalleerd. Maar toch heb ik het idee (oke, ben wat verwend met dat OLED scherm) dat ik er meer uit kan halen. Op naar een 4K scherm en daar loop ik een beetje vast! De grote broer van mijn huidige scherm kost meteen 900 euro, daar heb ik er nu 2 voor..

De vraag: zeggen jullie, houd deze 2 schermen of ruil hem toch in voor de 4K versie? Ultrawide een optie of ruil alles in en wacht?

Ik zoek een?
Degelijk scherm voor mijn RTX 3080, wat hoofdzakelijk gebruikt gaat worden voor gaming.

Wat wil je ermee bereiken?
Het maximaal benutten van de videokaart

Wat is je budget?
Meer dan 1000 euro ben ik niet van plan om uit te geven aan een scherm

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar Asus of LG, maar sta open voor alternatieven

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Het scherm gaat aangesloten worden op deze samenstelling en komt in de woonkamer te staan:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-10850K Avengers Edition Boxed€ 379,-€ 379,-
1MoederbordenASUS ROG Strix Z490-A Gaming€ 245,05€ 245,05
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3080 Suprim X 10G€ 1.356,71€ 1.356,71
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Wit€ 99,25€ 99,25
1WaterkoelingNZXT Kraken Z73€ 249,90€ 249,90
1VentilatorenCorsair iCUE QL140 RGB PWM Dual Fan Kit Wit with Lighting Node CORE, 140mm€ 96,91€ 96,91
1VentilatorenCorsair iCUE QL140 RGB PWM Single Fan Wit, 140mm€ 39,90€ 39,90
1Geheugen internCorsair CMW32GX4M4C3600C18W€ 275,04€ 275,04
1VoedingenCorsair RM850x (2018) Wit€ 150,04€ 150,04
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 1TB€ 119,99€ 119,99
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 2TB€ 218,10€ 218,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.229,89

Be “fearful when others are greedy, and greedy only when others are fearful.”

Alle reacties

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:48
BTFD schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:27:
Ik zoek een?
Degelijk scherm voor mijn RTX 3080, wat hoofdzakelijk gebruikt gaat worden voor gaming.

Wat wil je ermee bereiken?
Het maximaal benutten van de videokaart
Ik ben zelf niet zo ingelezen in de 4K schermen dus kan weinig advies over specifieke modellen geven, maar misschien zou je even kunnen verder specificeren wat je verwacht van je scherm. Is het hoofdgebruik gaming of wordt dit ook voor office gebruikt? Wat voor games speel je? Prefereer je beeldkwaliteit (alles op high/ultra) of ben je op zoek naar hoge refreshrates (dit bepaalt hoeveel frames per seconde het scherm maximaal kan tonen)? Zoek je een ultrawide of een 'gewone' 4K monitor? etc... In het kort: welke ervaring zoek je?

Er zijn momenteel nog geen (betaalbare) OLED monitoren. Als je bvb. perse OLED zou willen zou je een tweede TV kunnen overwegen, bvb. een 48" model van de LG CX.

Overigens zijn de LG 27GL850 zeker erg degelijke 1440p schermen voor de prijs, al bestaat er tegenwoordig meer concurrentie in dat segment. Wat stoort je er precies aan?

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-02 20:34
De 3080 is vrij krachtig maar niet te krachtig voor moderne spellen op 1440p 144hz. Wil je per se 4k of zoek je naar een bijpassend scherm?

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:49
gevulde koek schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:43:
De 3080 is vrij krachtig maar niet te krachtig voor moderne spellen op 1440p 144hz. Wil je per se 4k of zoek je naar een bijpassend scherm?
Dit, afhankelijk van de game heb je op 1440p 144Hz al niet veel overschot met een RTX 3080, laat staan op 4K.

Verder zie ik ook niet goed in waarom er gekozen is voor twee gaming monitoren, je kunt niet gamen op beide tegelijk want dan zit je met een schermrand in het midden. Voor productiviteit begrijp ik wel dat je twee dezelfde monitoren neemt, je wilt niet zitten met een verschillende DPI en refresh rate, maar ik zie niets anders staan dan gaming. Dan lijkt het tweede scherm mij meer te dienen voor het multitasken en is het niet zo noodzakelijk twee dezelfde schermen te hebben waardoor er dan wat meer uitgegeven kan worden aan het gaming scherm en er een goedkoper scherm naast gezet kan worden

Als er dan iets meer budget is voor de monitor, dan zou de pricewatch: Samsung Odyssey G7 (G75TQSU) 27" Zwart een stapje omhoog zijn, maar dat is wel een curved scherm, moet je voor zijn en gaat behoorlijk afsteken tegen een normale monitor er naast.

Als het esthetisch niet gewenst is twee verschillende monitors te zetten, zou ik eerder een ultrawide kiezen dan 2 dezelfde gaming monitors te zetten waarvan je er maar één echt gebruikt.

Sowieso gaat een monitor qua HDR een beetje tegenvallen vergeleken met je OLED, een goede HDR monitor kost wel meer dan 1000 euro (behalve deze pricewatch: Samsung C49RG90 Zwart). Daar staan andere dingen tegenover, zoals doorgaans minder input lag voor de monitor.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik zou eens kijken naar een 34" 144Hz+ ultrawide curved monitor, dat vind ik zelf echt het summum voor gaming.

Cunning linguist.

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-02 00:11
Ik ben heel tevreden over mijn 4K @60Hz Iiyama scherm.

Die van mij is de al wat oudere Gold Phoenix 28', mogelijk hebben ze ondertussen wel weer wat nieuws.

Maar ik ben dan ook meer van de hoge resolutie dan van de hoge refresh rates.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee