Toon posts:

Scanner naar mail met Xerox 6515 werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Eddyvc
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-03-2021
Beste PeterHH,

Dat heb je zeer duidelijk uitgelegd, proficiat.
Ik zit namelijk met hetzelfde probleem.

Ik heb een xerox 6515 in een netwerk staan.
Als internet provider heb ik proximus. (smtp : relay.proximus.be - poort 587).

Het eigenaardige is dat tot voor kort het scannen naar mijn email functioneerde.
Nu krijg ik de melding smtp over ssl failed (017-714)

Ik heb je advies opgevolgd door het ip adres ipv SMTP -naam op te geven.
Echter lukt de scan niet en krijg nog dezelfde fout.
Bij het ping commando (ping relay.proximus.be) krijg ik wel het ip adres te zien maar ik krijg geen response.
Graag hoor ik je advies.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Afgesplitst van Scan to mail, Xerox WorkCentre 6015N. Een oude koe uit de sloot halen is niet de bedoeling ;). Daarbij is desbetreffende user al sinds 2015 niet meer hier online geweest. Hieronder zijn oplossing, die dus blijkbaar voor jou niet werkt. Wellicht heeft iemand anders een idee.
Anoniem: 650715 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:08:
Voor mensen die ook een Xerox printer met scanner hebben, bijvoorbeeld de Xerox 6500 of 6505, en je wilt scannen naar e-mail, dan is de volgende tip wellicht handig:

Aansluiten Xerox printer-scanner op het netwerk
1. Onderstaande gaat uit van dat je de printer als netwerk-printer gebruikt. Sluit de printer aan met een internet-kabel op je router.

Ga naar het configuratie-scherm van de printer via je browser
1. Typ in: http://[ip-adres]/ - vul hier het ip-adres van je printer in, deze kan je eventueel makkelijk vinden door fysiek naar je printer te gaan en dan naar het "System"->"Admin Menu"->"Network Setup"->"TCP/IP"->"IP/V4" en daar zie je het ip-adres van je Xerox printer staan.

Instellen e-mailadres van ontvanger van de scan (hier stuurt de scanner de scan naar toe)
1. Ga naar de tab "Address Book"
2. Klik op "Edit"
3. Voer een willekeurige naam en het e-mailadres in waarop je de scan wilt ontvangen
4. Sla deze ontvanger op

Instellen e-mailinstellingen voor het verzenden van de e-mail
1. Ga naar de tab "Properties"
2. Ga naar "Email settings"
3. Vul het volgende in:

Return Email Adress: Dit is het e-mailadres wat als afzender wordt gebruikt door de scanner, je krijgt de scan dus van dit e-mailadres. Je kunt hier een willekeurig e-mailadres invullen, bijvoorbeeld je eigen e-mailadres of scanner@test.nl, wat je maar wilt.

SMTP Server: Dit is de mail-server waar hij de scan via verstuurt. Deze is tricky, zoals erikvanhoutert hierboven en ikzelf ook al heeft meegemaakt. Logisch lijkt als je bijv. bij UPC zit om smtp.upcmail.nl in te stellen. Note het kan voorkomen dat dit niet werkt. Een leesbare naam heet een DNS-naam en de Xerox weet niet hoe dit om te zetten naar het juiste adres. Je moet dan in plaats van deze DNS-naam het ip-adres invullen waar de DNS-naam naar verwijst. Voor UPC is dit 213.46.255.2.
Weet je niet wat het ip-adres is? Open dan de command (press Start-toets + R en typ daar "cmd" en dan enter. Er opent dan een zwart-schermpje en hier typ je in "ping smtp.upcmail.nl" zonder de quotes en vervang smtp.upcmail.nl door je eigen SMTP-naam van je internet-provider. Je krijgt dan te zien "pinging smtp.upcmail.nl [213.46.255.2]", het nummer tussen de haakjes is het nummer wat je invult hier bij SMTP Server

SMTP Port: Dit is de mail-server port waar hij het via gaat versturen. Dit is meestal 25, anders even Googlen op de naam van je internet-provider met SMTP poort.

Scroll vervolgens naar beneden in het scherm en klik op "Save Changes". Je zou nu je scans moeten kunnen mailen via je Xerox scanner via het menu op je scanner "Scan" -> "scan to e-mail" -> "e-mail addr. book" en hier zie je de "ontvanger van scan" staan die je eerder hierboven hebt aangemaakt. Selecteer deze door het knopje naar rechts in te duwen en dan op oke te klikken. Klik dan op de groene knop en de scan wordt gemaakt en verzonden.

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:53
@Eddyvc hier hetzelfde probleem met een WorkCentre 7835: SMTP met STARTTLS werkt niet, niet op IP en niet op hostname.

Na lange tijd wordt er een foutrapport geprint "Opdrachtstatus: MISLUKT. Een aantal berichten is niet verzonden. Apparaat kan geen berichten overbrengen naar de SMTP-server voor verzending van mail. Neem contact op met uw systeembeheerder."

Nu ben ik die systeembeheerder en heb ik STARTTLS uitgezet. Maar ideaal is het niet.
Packet trace biedt geen duidelijkheid wegens encryptie.

Edit: Ticket aangemaakt bij Xerox

Edit2: Probleem opgelost door een export te maken van alle trusted root certificate authorities in Windows en deze in de Xerox te importeren.

[Voor 23% gewijzigd door nescafe op 16-03-2021 22:43]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee