Toon posts:

Minecraft server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 21:43
Tweakers,

Wij spelen op dit moment op een gratis server minecraft maar dat is soms nogal laggy. Daarom willen we een server kopen alleen er zijn zoveeeel hosting servers dat ik niet meer weet wat nu goed is of niet. Ik heb het over de Java edition.

Daarom wil ik jullie wat advies vragen wat kunnen jullie mij aanraden?

Bedankt alvast!

[Voor 5% gewijzigd door llovesoccerx7 op 16-03-2021 22:04]

Alle reacties

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:18
Wat voor MC wil je spelen? Vanilla? Modded Minecraft?

En indien Modded, welke Mod gaan/willen jullie spelen?
Hoeveel personen?

Ik heb zelf een tijdje gezeten bij mc-node.net maar omdat wij zwaardere mods gingen spelen met max 8 personen werkte dat niet.

Daarom heb ik sinds enige tijd een eigen server opgezet. Simpele HP ProDesk mini met Core i5 9 serie, 16GB ram en 250GB ssd. Als je met wat vrienden wilt spelen, dan is dat vaak nog goedkoper ook.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15:03
als je nog een oude laptop of pc hebt staan zou ik het lekker zelf gaan hosten. kost jou geen geld zolang je nog niet op jezelf woont en is ook leuk om een keer op te zetten, dan maakt het ook niet meer uit of je modded wil of niet.
als je graag ghost wil voor het gemak, ik heb zelf altijd minehut gebruikt vriendelijke staf en prima prijzen

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 21:43
Wylana schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:39:

Hoeveel personen?

Ik heb zelf een tijdje gezeten bij mc-node.net maar omdat wij zwaardere mods gingen spelen met max 8 personen werkte dat niet.

Daarom heb ik sinds enige tijd een eigen server opgezet. Simpele HP ProDesk mini met Core i5 9 serie, 16GB ram en 250GB ssd. Als je met wat vrienden wilt spelen, dan is dat vaak nog goedkoper ook.
op dit moment spelen wij vanilla met 5 man

• Wylana
llovesoccerx7 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:24:
[...]
op dit moment spelen wij vanilla met 5 man
Dan is een hosting als mc-node.net prima.
Al blijft een eigen server (lees: eigen pc/werkstation) toch altijd sneller en op langer termijn goedkoper.

Let erop dat Minecraft geen multithread ondersteund (java editie) en dus vooral baat heeft bij een hoge single core met veel/snel geheugen.

Als je de onderdelen bij elkaar verzameld moet je voor niet veel geld dat prima bij elkaar kunnen krijgen.

Dan kan je daarna kiezen of je je server op Windows wilt draaien of op Linux. Zelf heb ik een 2e hands werkstation gebruikt en heb daar Ubuntu 18.04 opgezet. Installatie is dan een eitje.

• Chaptain
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14-04-2021
Het belangrijkste wat je in gedachte moet houden is je speelstijl, wanneer je veel nieuwe chunks in laat en op avontuur gaat zul je veel RAM nodig hebben om de nieuwe ingeladen gebieden op te slaan. Bij het veel blijven op je base is het beter om een goede processor te hebben die veel processen kan runnen die in je base gaande zijn.
Wanneer je werkt met een paper server kun je veel met optimilization doen, met behulp van de standaard configs of plugins.

Als je veel redstone etc gaat gebruiken is het verstandig om niet bij een host als mc-node.net te gaan, deze specificeren namelijk amper hun specs naast ram. Ik ontkent niet dat RAM belangrijk is maar na 1.13 is het een beetje een vals beeld van server kracht... Wanneer je ergens wilt hosten met een server met fatsoenlijke processen zou ik niet voor een cheap host gaan met minimale specs uitleg, maar naar een host die echt weet waar hij het over heeft en het beste met zijn klanten for heeft!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 18:05
Wylana schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:39:

Hoeveel personen?

Hallo, ik heb nu een docker draaien voor mijn zoon en zijn vrienden op mijn thuis server. Optiplex 3060 I5 met 32GB ram. Wordt voor nog andere zaken ook gebruikt.
Ze willen mods gebruiken en daarom dacht ik een server te huren.
Maar als ik je hoor spreken dat het dan een dure zaak kan worden ... zou je mij wat tips kunnen geven ? Eventueel een site waar ik me wat kan inlezen en hou jij nu minecraft draait met mods !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Ik heb een minecraftserver lokaal draaien als een virtual machine op een i5 met 3 GB toegewezen. Overigens wel met de Paper versie niet de Mojang versie.

Maar omdat ik de capaciteit nodig heb voor andere vm's denk ik erover om deze te verhuizen naar een Starter Server van PC-Extreme met 4GB RAM, 40GB SSD opslag, 4 CPU en onbeperkt netwerkverkeer (FUP) voor € 6,-- per maand inclusief BTW.

edit: De eenvoudigste manier om een server op te zetten is een docker container te gebruiken. Bijvoorbeeld met het docker-compose script op de github van itgz https://github.com/itzg/d...ver/blob/master/README.md

[Voor 22% gewijzigd door synoniem op 04-04-2021 15:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yarisken
synoniem schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:30:
Ik heb een minecraftserver lokaal draaien als een virtual machine op een i5 met 3 GB toegewezen. Overigens wel met de Paper versie niet de Mojang versie.

Maar omdat ik de capaciteit nodig heb voor andere vm's denk ik erover om deze te verhuizen naar een Starter Server van PC-Extreme met 4GB RAM, 40GB SSD opslag, 4 CPU en onbeperkt netwerkverkeer (FUP) voor € 6,-- per maand inclusief BTW.

edit: De eenvoudigste manier om een server op te zetten is een docker container te gebruiken. Bijvoorbeeld met het docker-compose script op de github van itgz https://github.com/itzg/d...ver/blob/master/README.md
Ja ik heb die versie in docker ook draaien nu, via poort 25xxx staat die open op mijn firewall. Al mijn zoon zijn vriendjes spelen daar nu ook op. Ding is dat ik ook dacht in de cloud een server te gaan huren maar omdat hier gezegd werd dat voor goede performantie met mods je beter lokaal draait ben ik wat in de war :-). Ik draai normaal ook die "paper" versie.
Bedankt voor je uitleg, een vps is idd ook een mogelijkheid. Enkel moet ik dan de mods zelf inrichten :-).

• Wylana
Yarisken schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:18:
[...]

Hallo, ik heb nu een docker draaien voor mijn zoon en zijn vrienden op mijn thuis server. Optiplex 3060 I5 met 32GB ram. Wordt voor nog andere zaken ook gebruikt.
Ze willen mods gebruiken en daarom dacht ik een server te huren.
Maar als ik je hoor spreken dat het dan een dure zaak kan worden ... zou je mij wat tips kunnen geven ? Eventueel een site waar ik me wat kan inlezen en hou jij nu minecraft draait met mods !
Het opzetten van een eigen (Modded) MC server valt opzich mee. Het is even weten wat je moet doen.

Ikzelf heb mijn server draaiend op Ubuntu 18.04. Voordeel daarvan is, is dat het weinig RAM/CPU verbruikt wat weer ten goede voor je MC server komt.
Maar onder Windows kan het ook draaien.

Het inregelen is wel een beetje een klus en dan vooral wat betreft de rechten.

Als je Modded MC wilt spelen, dan is het per mod verschillent hoe je de installatie doet.

Zo heb ik nu een Valhelsia 3 server draaien.

Kort gezegd heb ik hiervoor de stappen van de site gevolgd om hem werkend te krijgen.

https://wiki.valhelsia.net/Server_Setup

Wil je puur een Vanilla Server hosten op Windows 10 dan kan je deze stappen volgen: https://www.servermania.c...aft-server-on-windows-10/

• Yarisken
Hey bedankt voor je reply. Ik heb ondertussen een server gehuurd bij ferox.
Mods lopen wel niet lekker, heb er al 2 getest en krijg foutmeldingen als ik aanlog. Dus ik zal misschien toch op mijn lokale server moeten gaan kijken.

• Wylana
Yarisken schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:30:
Hey bedankt voor je reply. Ik heb ondertussen een server gehuurd bij ferox.
Mods lopen wel niet lekker, heb er al 2 getest en krijg foutmeldingen als ik aanlog. Dus ik zal misschien toch op mijn lokale server moeten gaan kijken.
Houd rekening mee dat als je modded MC draait, je vaak wel 6 tot 8GB minimaal moet hebben om het speelbaar te houden. Uiteraard afhankelijk van hoeveel spelers er mee gaan doen, maar tot 5 mensen moet dit te doen zijn.

En welke Modded MC heb je draaien?

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28
Heb voor mijn zoon al een paar maanden en vanilla server draaien op mijn Windows 10 PC. Waar hij eerst zowel lokaal (192.168.2.x) als met vriendjes via het vaste IP adres kon spelen, lukt het nu met geen mogelijkheid meer om in te loggen. Hij zegt niks veranderd te hebben aan de server instellingen. Ik zie geen gekke dingen gebeuren in de opstart log, er komt alleen niemand meer in. De poort heb ik opengegooid op mijn Experia modem van KPN, en ook daarin is niks veranderd.

Iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Wylana
coelho schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:57:
Heb voor mijn zoon al een paar maanden en vanilla server draaien op mijn Windows 10 PC. Waar hij eerst zowel lokaal (192.168.2.x) als met vriendjes via het vaste IP adres kon spelen, lukt het nu met geen mogelijkheid meer om in te loggen. Hij zegt niks veranderd te hebben aan de server instellingen. Ik zie geen gekke dingen gebeuren in de opstart log, er komt alleen niemand meer in. De poort heb ik opengegooid op mijn Experia modem van KPN, en ook daarin is niks veranderd.

Iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken?
Beste Coelho,

Best is om een eigen topic hiervoor te maken ipv iemand anders zijn topic over te nemen.

Maar heb je al de config bekeken van Minecraft? Wat staat daarin vermeld?
Heeft je server een ander ip adres misschien gekregen?
Firewall van je computer nagekeken of die niks blokkeert?

[Voor 3% gewijzigd door Wylana op 09-04-2021 15:14]

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28
Wylana schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:13:
[...]

Beste Coelho,

Best is om een eigen topic hiervoor te maken ipv iemand anders zijn topic over te nemen.

Maar heb je al de config bekeken van Minecraft? Wat staat daarin vermeld?
Heeft je server een ander ip adres misschien gekregen?
Firewall van je computer nagekeken of die niks blokkeert?
Excuses! Ik dacht dat dit het begin was van een algemeen topic omdat er verder geen vraagstelling in de titel stond.

Ik ga met je tips aan de slag en als ik niet verder kom maak ik een eigen topic aan

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee