Beste forumleden.
Ik ben me aan het orienteren op de aanschaf van split airco's.
Ik zie dat sommige doe het zelf sets leidingen hebben die voorgevuld zijn.
Ik weet niet goed hoe ik dat moet zien.
Is het zo dat een nieuwe split airco voorgevuld is met bijvoorbeeld R32?
Zo ja, zit dat dan in de buiten-unit en de binnen-unit?
Ontsnapt het koelmiddel pas uit de split airco als je de compressor aan zet of kan het ook al ontsnappen als je de leidingen aan sluit?
Als de split unit al voorgevuld is, waarom moet de leiding dan ook nog gevuld zijn?
Eventueel wil ik de airco helemaal zelf installeren. Ik lees dat je dat eigenlijk door een STEK installateur moet laten doen. Is het zo dat je niet zelf mág doen of is het zo dat je dat zelf niet kúnt doen?
Wordt een doe-het-zelf airco zo genoemd alleen omdat de leidingen schroefwartels hebben?
Ik hoop dat jullie me weer een beetje wegwijs kunnen maken.
Alvast bedankt.
Ik ben me aan het orienteren op de aanschaf van split airco's.
Ik zie dat sommige doe het zelf sets leidingen hebben die voorgevuld zijn.
Ik weet niet goed hoe ik dat moet zien.
Is het zo dat een nieuwe split airco voorgevuld is met bijvoorbeeld R32?
Zo ja, zit dat dan in de buiten-unit en de binnen-unit?
Ontsnapt het koelmiddel pas uit de split airco als je de compressor aan zet of kan het ook al ontsnappen als je de leidingen aan sluit?
Als de split unit al voorgevuld is, waarom moet de leiding dan ook nog gevuld zijn?
Eventueel wil ik de airco helemaal zelf installeren. Ik lees dat je dat eigenlijk door een STEK installateur moet laten doen. Is het zo dat je niet zelf mág doen of is het zo dat je dat zelf niet kúnt doen?
Wordt een doe-het-zelf airco zo genoemd alleen omdat de leidingen schroefwartels hebben?
Ik hoop dat jullie me weer een beetje wegwijs kunnen maken.
Alvast bedankt.