Promise en SuSE 7.1 , HD Mounten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Promise Ultra DMA 100 controller ingebouwd en er een HD en een CDROM aan gehangen...nu wil ik die HD die er aanhang mounten maar ik weet niet wat ik dan moet mounten...
ik zou et logisch vinden als die poorten op die controller hde t/m hdh zouden zijn.
Kan iemand me helpen? thnx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 14:50

bruto

Druktemaker.

Hdd's aan een controller zijn meestal sdX.
Maar ff ontopic, er is officieel geen support voor SuSe van Promise uit. Alleen voor een paar RH Distro's

http://support.promise.com/Linux/Default.htm

The more you know, the more you know you don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 15 augustus 2001 17:29 schreef BRuTo het volgende:
Hdd's aan een controller zijn meestal sdX.
sd* is voor scsi hoor. Als die IDE channels (ik neem aan dat het over IDE gaat) je 3e en 4e channels zijn, dan zou je hde t/m hdh moeten kunnen gebruiken. Merk op dat hde enzo de hele HDs zijn, niet de partitities. hde1, hde2 enzo zijn de partitities.
Maar ff ontopic, er is officieel geen support voor SuSe van Promise uit. Alleen voor een paar RH Distro's
http://support.promise.com/Linux/Default.htm
Mja... so?
Die support is kernelspace, en we draaien allemaal een linux kernel hoor. Of je nu SuSe of Redhat draait. En SuSE is ook rpm-based afaik, dus dat zou redelijk makkelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het wel gedaan onder RH 6.2 met een install en de goede drivers (die op de floppy bij zaten, echter onder een nieuwe versie 7.1 Kernel 2.4.2 werkt dit helaas niet meer.. Nieuwste drivers gedownload ook geen succes. Vrees dat je moet wachten totdat ze met een fatsoenlijke ondersteuning komen.. Is nu nog beetje :(

Verwijderd

Topicstarter
Nah ik weet et inmiddels...klein dingetje vergeten mee te compileren in Kernel...maar nu doetie et dus!