P5A Mobo Bios probleem ?

Pagina: 1
Acties:

• Arcesilaus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 20:45
L.s.

Mijn P5A met AMD K62-500 heeft nu de laaste biosversie 1007A (niet de beta 1011.004 van de FTP-site van Asus), maar weigert mijn Maxtor 40 Gig schijf te herkennen.
De biosupdates-index van Asus geeft ook geen melding van een update voor grote (>32GB) harddiscs...
Weet iemand hier meer van ?

Homo sum: humani nil a me alienum puto

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:45
Tja, als het niet kan kan het niet.

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-08 10:06

Thorne

Forrester

Sorry, ik weet hier ook bijzonder weinig van...

>specs<

Verwijderd

Herkent hij hem wel als kleinere hd?

Verwijderd

Je zult toch echt de beta 1011.004 moeten gebruiken.
Ik had hetzelfde probleem met mijn P5A en een 45GB IBM schijf. Die 1007A bios ondersteunt het grote aantal cilinders gewoon nog niet, en bij die beta bios is die barrierre gefixt.
Vrij simpel dus.

Verder is het trouwes een beta bios, maar daar merk je nix van: nog steeds superstabiel & (relatief) snel. Als je nog steeds niet die beta bios wilt installeren is er nog een andere manier om de volledige schijf te gebruiken: het installeren van een DDO (dynamic drive overlay). Dit heb ik ook gedaan voordat ik van het bestaan van die beta bios wist, en daarmee kun je in principe ook prima de volledige schijf werkend krijgen. Het is echter wel nogal omslachtig en kan conflicten geven met andere software. Het mooiste is dus directe bios ondersteuning (wat ik dus ook direct heb gedaan toen ik die beta ontdekte).
Op woensdag 15 augustus 2001 17:03 schreef dennisdotcom het volgende:
Tja, als het niet kan kan het niet.
Kan dus wel degelijk...
In principe kan je elke hd wel werkend krijgen vanaf een 386 met behulp van een DDO, of eventueel een xtra controller kaartje. No offence, maar als je ergens geen verstand van hebt geef dan geen verkeerd advies...