Toon posts:

Tasmota flashbare smart plugs

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:47
Ik ben op zoek naar een wifi smart plug voor energiemeting en schakelen. Vooral de energiemeting vind ik interessant. En dit dan ook geleverd vanuit Europa.

Nu heb ik begrepen dat veel van die apparaten gemaakt worden door tuya. Deze apparaten worden steeds meer dichtgezet zodat je ze niet meer OTA kunt flashen.

De topics op bijvoorbeeld amazon.de geven een wisselend beeld over de actuele flashbaarheid van de stekkers Bijvoorbeeld Gosund SP112. Ook de site blackadder https://templates.blakadder.com/plug.html geeft geen actueel beeld. Er staat veelal dat ALS de plug geupdate is dan....... Ook lees ik dat als je de pluggen niet koppelt met de app maar meteen flasht dat het nog wel kan. Na koppelen komt er een update die het flashen onmogelijk maakt.

De pluggen van Athom en Delock worden af fabriek met Tasmota geleverd en ook de Shelly pluggen kunnen volgens mij nog omgezet worden.

Welke pluggen zijn nog meer betrouwbaar OTA te flashen? Ik wil ze niet open hoeven maken of te solderen.
Bijvoorbeeld:
Merk X, model Y
Deze week gekocht bij Z
Was nog OTA flashbaar: Ja

[Voor 6% gewijzigd door Not_Disclosed op 18-03-2021 09:51]

A life lived in fear is a life half lived

Alle reacties

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:45

de Peer

under peer review

Alle Sonoff plugs, waaronder de Sonoff Pow met energiemeting.
Hoewel... met de nieuwste firmware is OTA wel lastiger geworden geloof ik.

[Voor 38% gewijzigd door de Peer op 16-03-2021 18:37]

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1Henk 'm!

• septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:27

septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Tot nu toe nog geen non-ESP versie van de BW-SHP6 Pro gezien. Fijne compacte plug met power metering.

Zelf ook nog geen firmware gezien die zich niet met Tuya Convert liet doen maarja, dat zal dus voor alle Tuya dingen kwestie van tijd zijn (of ze gebruiken opeens een non-ESP :/ ). De BW-SHP6 is in ieer geval nog goed uit elkaar te halen en heeft pads voor een programmer. Niet heel groot, maar naar mijn idee prima te solderen.

• Not_Disclosed
septillion schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:39:
Tot nu toe nog geen non-ESP versie van de BW-SHP6 Pro gezien. Fijne compacte plug met power metering.

Zelf ook nog geen firmware gezien die zich niet met Tuya Convert liet doen maarja, dat zal dus voor alle Tuya dingen kwestie van tijd zijn (of ze gebruiken opeens een non-ESP :/ ). De BW-SHP6 is in ieer geval nog goed uit elkaar te halen en heeft pads voor een programmer. Niet heel groot, maar naar mijn idee prima te solderen.
Dank je voor je reactie.

Na jouw antwoord blijkt dat ik mijn vraag niet precies genoeg was. Ik wil eigenlijk alleen uit europe bestellen. Maar daar is deze plug niet te verkrijgen. Vraag is ook hoelang deze nog flashbaar zijn aangezien hetzelfde model van Gosund (EP2/SP112) al vaak niet geflasht kan worden tenzij je nog een oud model kunt kopen. Bij aankoop uit China zit je met belasting en retouren dus dat vind ik eigenlijk geen optie.

Ik ben niet handig met een soldeerbout en dat risico wil ik ook niet nemen. Ik vermoed dat ik wel eens tegen de pads voor programmers ben aangelopen. Heb je daar meer informatie over? Welke? En hoe werkt dat dan?

Ik heb mijn oorspronkelijke vraag ook uitgebreid met de beperking 'binnen europa' en 'direct flashbaar zonder zonder soldeerbout'.

• septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:27

septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Not_Disclosed schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:25:
Ik wil eigenlijk alleen uit europe bestellen.
Tsjechië :)
Vraag is ook hoelang deze nog flashbaar zijn aangezien hetzelfde model van Gosund (EP2/SP112) al vaak niet geflasht kan worden tenzij je nog een oud model kunt kopen.
Als ik naar de SP112 zoek kom ik compleet andere units tegen.De EP2 lijkt er wel wat op maar lijkt me net wat anders. Zeker kijkende naar deze demontage is de bouw compleet anders dan die van de BW-SHP6. Lijken me dus niet dezelfde unit in de basis.
Bij aankoop uit China zit je met belasting en retouren dus dat vind ik eigenlijk geen optie.
Je hebt nog drie maanden...
Ik ben niet handig met een soldeerbout en dat risico wil ik ook niet nemen. Ik vermoed dat ik wel eens tegen de pads voor programmers ben aangelopen. Heb je daar meer informatie over? Welke? En hoe werkt dat dan?
Guide
Ik heb mijn oorspronkelijke vraag ook uitgebreid met de beperking 'binnen europa' en 'direct flashbaar zonder zonder soldeerbout'.
Dan blijft er denk ik niet zo veel over, Europa of niet. De Shelly Plug S heeft through hole gaten dus kom je met wat oefening wel weg zonder solderen. Maar dat is denk ik echt je enige optie.

• Not_Disclosed
Ik bedoelde de SP111 ipv de SP112. Die is volgens mij gelijk aan de BW-SHP6.

Alleen zie je nu vaak op Amazon al dat er met de SP111 geadverteerd wordt maar dat je de nieuwere EP2 geleverd krijgt.

Die link via Tsjechië had ik nog niet gevonden. Waarvoor mijn dank.

Even voor de helderheid. Deze Blitzwolf BW-SHP6 pro is dus niet meer OTA flashbaar als ik deze nieuw koop?

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:05
septillion schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:37:
Dan blijft er denk ik niet zo veel over, Europa of niet. De Shelly Plug S heeft through hole gaten dus kom je met wat oefening wel weg zonder solderen. Maar dat is denk ik echt je enige optie.
Shelly Plug S is een goede optie denk ik en OTA flashbaar naar Tasmota.
Zie hier: https://github.com/yaourdt/mgos-to-tasmota
En hier voor een stukje hands-on video: YouTube: Upgrade Shelly Switches | Easy NO Soldering Smart Garage Door Opener
Heb twee Shelly Plug S in gebruik met Tasmota naar tevredenheid. Heb inmiddels meer devices binnen maar nog geen tijd gehad er iets mee te doen.

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

• Not_Disclosed
Ik ben Tuya uit de weg gegaan en ik ben over mijn China aversie gestapt door een tasmota preflashed plug te kopen: https://nl.aliexpress.com/item/1005001608187990.html

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:26
Not_Disclosed schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:23:
Ik ben Tuya uit de weg gegaan en ik ben over mijn China aversie gestapt door een tasmota preflashed plug te kopen: https://nl.aliexpress.com/item/1005001608187990.html
Ben benieuwd naar je ervaring! Wil je het laten weten?

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:51
Not_Disclosed schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:48:

Even voor de helderheid. Deze Blitzwolf BW-SHP6 pro is dus niet meer OTA flashbaar als ik deze nieuw koop?
Ik heb er net nog 6 van gekocht (wel via China laten komen) en die waren allemaal OTA flashbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Laatst online: 21-02 15:26
de Peer schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:26:
Alle Sonoff plugs, waaronder de Sonoff Pow met energiemeting.
Hoewel... met de nieuwste firmware is OTA wel lastiger geworden geloof ik.
Ik heb afgelopen weekend 2 sonoffs naar Tasmota gezet. Een Basic en een S20 plug. Je moet wel de behuizing even open schroeven, maar je hebt GEEN soldeerbout nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

1of6Billion schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:37:
[...]

Ik heb afgelopen weekend 2 sonoffs naar Tasmota gezet. Een Basic en een S20 plug. Je moet wel de behuizing even open schroeven, maar je hebt GEEN soldeerbout nodig.
Waarom quote je mij?
Zeker de S20 lijkt me best lastig met zo'n wasknijper.

[Voor 8% gewijzigd door de Peer op 11-05-2021 17:26]

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Laatst online: 21-02 15:26
de Peer schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:25:
[...]

Waarom quote je mij?
Zeker de S20 lijkt me best lastig met zo'n wasknijper.
Omdat jij het als enige over Sonoffs hebt en ik wilde benadrukken dat solderen niet nodig is ;)
S20 ging prima. Zelf kabeltje strak houden en er is altijd genoeg contact.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

1of6Billion schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:45:
[...]

Omdat jij het als enige over Sonoffs hebt en ik wilde benadrukken dat solderen niet nodig is ;)
S20 ging prima. Zelf kabeltje strak houden en er is altijd genoeg contact.
Ah ik heb voornamelijk S26's geflasht en die zijn een stuk lastiger. Ik dacht even dat de S20 vergelijkbaar zou zijn maar zie dat daar inderdaad de 4 contacten netjes op een rijtje zitten. Dat is goed te doen ja!

• redfury
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-01 10:10
knipje, geen aanbod op het forum

[Voor 92% gewijzigd door teacher op 11-11-2021 23:46]

• redfury
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-01 10:10
Whoops, sorry @moderator, je hebt helemaal gelijk. Regels zijn regels.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee