Probleem internet Chello overzetten

Pagina: 1
Acties:

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 21:30

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Ik heb nu thuis een netwerk van 3 pc's. Ik ga alleen het huis uit (studeren), dus het netwerk moet worden aangepast. Ik had altijd chello op mijn pc en dat moet nu dus op een andere pc binnekomen. Ik dacht .. als ik nu dezelfde configuratie (hardware) in die andere pc hang komt het wel goed. Niet dus. Ik heb de kabel van de modem van chello dus nu aangesloten op de netwerkkaart van een van de andere pc's. Deze pc had ip 90.0.0.1 Dit heb ik er uitgegooid en vervangen door automatisch ip adres verkrijgen. (zelfde als nu op mijn eigen pc) Ook heb ik de chello gegevens overgenomen in het DNS configuratie. Maar bij het aanzetten van de andere pc (draait trouwens WinME), is er geen internetverbinding. Ik heb winipcfg er is bijgenomen en die van beide pc's vergeleken. Ik zie daar dat mijn eigen pc een PPP-adapter heeft, maar bij het opstarten van de andere pc, met chello kabel, is er geen PPP-adapter aanwezig. Ook zie ik een verschil in de instellingen in winipcfg. Hier is netomzetting gebruiken bij DNS uit, maar bij de andere pc aan. Ik kan dit in winipcfg niet wijzingen.

Heeft iemand een id hoe ik op die andere pc ook een PPP-adapter creeer? (en daarmee dus chello op die pc aan de praat krijg)

Bvd

ride

| system specs |

• Mark_640
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Ehm, je maakt geen verbinding met Chello via je PPP-adapter hoor.. Ik denk dat de netwerkkaart niet helemaal lekker geinstalleerd is... Kijk daar eerst even naar...

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met 2 netwerkkaarten om er zeker van te zijn dat dat niet het probleem is. De ene is van realtek en de andere heb ik net vanmiddag gekocht en is van sitecom. Ik heb die gewoon in de pc gehangen en opgestart. Windows herkende em, maar ik heb daarna het stuurprogramma upgedate met de bijbehorende diskette.
Dus ik denk dat de installatie van de netwerkkaart niet het probleem kan zijn

bedankt voor reply though

| system specs |

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
welk type modem heb je?? ik heb een terayon daar bij moet je als je en andere nic er in hebt zitten eerst je ip adres vrijgeven en dan het utp'tje in jhe andere pc pluggen

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
dus eerst op deze pc vrijgeven. deze uitzetten daarna, kabel in andere pc en opstarten?

| system specs |

• Mark_640
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Je hebt wel je NIC in 't lijstje staan bij winipcfg (win9x) / ipconfig (NT/2000)??

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
ja die staat erin

| system specs |

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Jep als je een terayon modem hebt wel. hij koppelt het mac adres van je nic aan je modem als ik dit goed zeg.
Op woensdag 15 augustus 2001 17:19 schreef ride277 het volgende:
dus eerst op deze pc vrijgeven. deze uitzetten daarna, kabel in andere pc en opstarten?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:57

Gerco

Professional Newbie

Bij een Com21 moet je dat ook doen. Op je ene NIC moet je het IP vrijgeven, dan de andere NIC eraan hangen en een nieuw IP aanvragen.

Dan zou het moeten werken. Hoe dat zit met dezelfde NIC in een andere PC weet ik niet, maar het kan geen kwaad om het te proberen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Pagina: 1