Toon posts:

Geen POST beeps nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dirkos87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-03 11:59
Ik heb een nieuw moederbord/geheugen en cpu aangeschaft omdat mn oude niet meer voldoende was. Ik heb nieuwe componenten ontvangen en geinstalleerd:

Gigabyte B550 Aorus Elite AX V2
Ryzen 5 5600x
HyperX FURY HX432C16FB3K2/16

In principe ging alles wel prima en zit alles netjes erin. Het probleem nu is dat er geen Post beeps zijn want volgens mij aangeeft dat er iets mis is.

Ik heb de voeding en kabels bekeken en deze lijken allemaal prima (600W).

Verder heb ik eigenlijk alles verwijderd wat niet nodig is. Ik heb alle disks, gpu en geheugen verwijderd.

Wat me opvalt is dat wel alle fans en cpu netjes beginnen te draaien.

Iemand een idee waar te zoeken want ik ben een beetje lost.

Pim

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:04
Bios van het moederbord updaten. Er moet minimaal versie F10 op staan maar nog beter F12 wil Ryzen 5000 goed ondersteunt worden. Updaten kan met dat bord zonder cpu.

Wat is het merk en type van de voeding?
Videokaart heb je nodig want zonder dat geen beeld met je ryzen.

[Voor 13% gewijzigd door Uszka op 16-03-2021 15:57]

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-03 16:57
Geen beeps, heeft je moederbord wel een moederbord speaker.
bij mijn Gigabyte moederbord zat die er niet bij.

44

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:19
r44 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:57:
Geen beeps, heeft je moederbord wel een moederbord speaker.
bij mijn Gigabyte moederbord zat die er niet bij.
Ook niet erop gesoldeerd?

@Dirkos87 Inderdaad eerst bios updaten.

• Dirkos87
De voeding betreft een ocz600mxsp. Deze had ik al en de ryzen vebruikt minder stroom dan mn oude intel cpu.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:19
Dirkos87 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:59:
De voeding betreft een ocz600mxsp. Deze had ik al en de ryzen vebruikt minder stroom dan mn oude intel cpu.
Prima niks mis mee.

• Dirkos87
De BIOS update is dus al door Azerty uitgevoerd (incl cpu montage). Ik heb zojuist ook de gpu erin gehangen (gtx 1060) en deze krijgt ook netjes power.

Beeld is echter ver te zoeken nog helaas

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:50
Dirkos87 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:03:
De BIOS update is dus al door Azerty uitgevoerd (incl cpu montage). Ik heb zojuist ook de gpu erin gehangen (gtx 1060) en deze krijgt ook netjes power.

Beeld is echter ver te zoeken nog helaas
Heb je deze voeding? pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W
Dat is een model uit 2008, los van de kwaliteit destijds zou ik die sowieso gaan vervangen.

Weet je zeker dat Azerty de bios heeft geüpdatet? Heeft je moederbord debug leds, en zo ja kan je daar iets uit afleiden?

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-03 16:57
NimRod1337 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:59:
[...]

Ook niet erop gesoldeerd? [Afbeelding]

@Dirkos87 Inderdaad eerst bios updaten.
Neen ook niet op gesoldeerd.
Maar bij mij gaat het om een Gigabyte Z490 AORUS Ultra.

44

• Dirkos87
Wekko306 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:09:
[...]

Heb je deze voeding? pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W
Dat is een model uit 2008, los van de kwaliteit destijds zou ik die sowieso gaan vervangen.

Weet je zeker dat Azerty de bios heeft geüpdatet? Heeft je moederbord debug leds, en zo ja kan je daar iets uit afleiden?
Nou het is zo aangeschaft de ze het zouden doen vandaar. De voeding is idd wat ouder maar voor nu nog even buiten de picture. Dat gaat idd het volgende worden.

Ik heb verder geen leds op het moederbord dus het is lastig om iets uit te sluiten hiermee

• Uszka
Dirkos87 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:59:
13 jaar oud en inmiddels onbetrouwbaar. Daarnaast is het interne design erg slecht compatibel met recente hardware. Je neemt een risico als je deze voeding blijft gebruiken.

• Dirkos87
Dat snap ik, wilt niet zeggen dat ik dat nog een tijdje wil accepteren.

Anyways probleem is dat zelf de bios flashen een fout kan veroorzaken en dus ook de garantie. Mag alles terugsturen naar Azerty.

Ik vermoed overigens wel dat het dit is. Mn toetsenbord sprint na enige tijd namelijk ook aan (LED).

Of iemand moet nog een ander advies hebben. Want het hele systeem opsturen is natuurlijk nogal ruk

• Uszka
Enige wat je nog zou kunnen doen is buiten de behuizing testen. Post eventueel een paar foto's van hoe de connectors zijn aangesloten op moederbord en videokaart.

• Dirkos87
Uszka schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:38:
Enige wat je nog zou kunnen doen is buiten de behuizing testen. Post eventueel een paar foto's van hoe de connectors zijn aangesloten op moederbord en videokaart.

• Uszka
Er missen afstandsbussen en schroeven. Test de hele boel eerst maar eens buiten de behuizing zonder ssd en met één geheugenmodule.

pricewatch: Sharkoon T9 Value Green edition is je behuizing?

[Voor 36% gewijzigd door Uszka op 16-03-2021 20:43]

• Dirkos87
Uszka schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:36:
Er missen afstandsbussen en schroeven. Test de hele boel eerst maar eens buiten de behuizing zonder ssd en met één geheugenmodule.

pricewatch: Sharkoon T9 Value Green edition is je behuizing?
Ja een oude versie van die kast idd. Ik weet het van de schroeven maar de bussen missen idd. Ik heb er verder ook geen maar verwacht niet dat dit impact heeft op hoe hetgeen zit.

Ik vind het nu vooral gek dat in principe alles start en dat mn toetsenbord ook aangaat naar x tijd. Is dit geen indicatie dat de bios eigenlijk doorstart maar gewoon geen beeld uitstuurt?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Uszka
Bussen moeten er tussen en vast. In de buurt van de sata aansluitingen ligt het bord op het metaal van de moederbordtray wat kans op kortsluiting geeft. Daarom adviseer ik buiten de behuizing te testen (zonder opslag en met één geheugenmodule) om kortsluiting in de behuizing uit te sluiten.

• Dirkos87
Het issue is opgelost door Azerty. Het blijkt dat de CPU niet goed in de socket zat (wel vast geklikt).

Azerty zegt dit vaker te zien bij amd borden. Nu nog alleen kijken wat we met de transport schade doen wat er is een stuk van de kast afgebroken
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee