Toon posts:

Pattonbox en (KPN) vox novo office centrale

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ron_Pronk
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-03-2021
Mijn vraag
Wij zijn overgestapt (omdat ISDN stopte) naar internet bellen.
Daarbij gebruiken we onze oude Vox novo Office centrale van KPN, die via een pattonbox het internet op gaat.
Bijna alles werkt, alleen wordt ons telefoonnummer niet gepresenteerd als we uitbellen.
Omdat we een school zijn is dat heel lastig.

Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd, maar niets helpt.

Weet iemand waar dit in te stellen is?

Alle reacties

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:55

slaay

Natuurbeleven.com

Heb je wat aan deze handleiding? https://www.gebruikershan...w-handleiding-688516.html
Niet per ongeluk aangegeven/ingesteld bij KPN dat het nummer standaard afgeschermd moet zijn wanneer jullie uitbellen?

[Voor 5% gewijzigd door slaay op 16-03-2021 16:32]

Dich bis echt unne foëzen haas

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:51
Ron_Pronk schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:47:
Mijn vraag
Wij zijn overgestapt (omdat ISDN stopte) naar internet bellen.
Daarbij gebruiken we onze oude Vox novo Office centrale van KPN, die via een pattonbox het internet op gaat.
Bijna alles werkt, alleen wordt ons telefoonnummer niet gepresenteerd als we uitbellen.
Omdat we een school zijn is dat heel lastig.

Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd, maar niets helpt.

Weet iemand waar dit in te stellen is?
Welke diensten neem je precies af van KPN? Klein zakelijk, KPN één Mkb, consument?

Afhankelijk van je afneemt is de oplossing namelijk ook verschillend.

Edit: Ik gok KPN één MKB, klopt dat?

[Voor 7% gewijzigd door White_Collar op 16-03-2021 19:24]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:22

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Begin idd aan te geven wat je nu afneemt. Welke SIP provider?

Ook is het handig om bv dailplan van je Alcatel te geven. Werkt DID wel?

En ook de config van de Patton kan nuttig zijn. Meestal gaat het mis met 9 of 10-cijferige implementaties.

Overigens kun je ook met de Patton gewoon je uitgaande nr volledig overrulen als je niet met individuele uitgaande nrs wilt bellen. Dan gooit de Patton gewoon het gewenste caller-ID de sip trunk op en is het aan de voip boer om die door te zetten. (Mits je het juiste formaat aanbied)
Bij de meeste voipboeren kun je ook het CID op sip-trunk nivo nog overrulen, dan hoeft je patton dat ook niet meer te doen.

Edit: Even gezocht in de archieven. Laatste keer dat ik een Patton weggezet heb (SIP naar Meervoudig ISDN met een Siemens Hipath) heb ik met de mapping table het kerngetal toegevoegd/weggestript waar nodig
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
  routing-table called-e164 UITGAAND_SIP
    route .T dest-interface IF_SIP add_341

routing-table called-e164 Incomming_SIP
    route default dest-service HUNT_ISDN Inkomend

mapping-table called-type-of-number to called-type-of-number map_ton
    map unknown to national

mapping-table calling-e164 to calling-e164 add_341
    map (.%) to 341\1

mapping-table calling-e164 to calling-e164 remove_0_inkomend
    map 0(.%) to \1

Maar heel eerlijk: De laatste keren dat ik Patton aan een OmniPCX / Vox Novo Office gekoppeld heb is zeker 6-7 jaar geleden.

Anno 2021 dat spul nog altijd gebruiken is zoiezo niet de slimste keus naar mijn mening. Het spul is dermate antiek/legacy dat je dat niet meer moet willen.

Het spul migreren naar een cloud-based oplossing, of on-premise met 3CX of FreePBX oid is een betere optie. Dan kun je het ook integreren in een bestaand netwerk, zonder propiarity toestellen en individuele patches, en combineren met flex/thuiswerken en softphones.

Ook als je meerdere lokaties hebt met diverse kerngetallen is het een PITA met zo'n Alcatel. Ik heb behoorlijk creatief lopen remappen in de Patton om een 'dummy' lokaal nr te misbruiken om in- en uitgaand te translaten naar een extern nr met een ander netnr.

[Voor 45% gewijzigd door DJSmiley op 16-03-2021 20:57]

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:51
@DJSmiley,

KPN bied aan oud ISDN klanten een tussenoplossing in de vorm van Bedrijf Connect aan.
Telefooncentrales en/of oud ISDN toestellen worden dan rechtstreeks aangesloten op een lokale centrale met ISDN en ip poorten welke via een sip trunk naar de KPN een MKB voip cloud gaat.

Echter, bij een niet goed geconfigureerde lokale centrale kan het zijn dat het nummer niet doorgezet wordt.
Waardoor je Anoniem uitbelt.
Ik vermoed dat dit het geval is. Dit kan door de tweede lijn simpel hersteld worden.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee