• RPJL
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-01-2022
Beste Tweakers,

Ik heb een tijdje geleden een PC gekocht voor mijn broertje,
ik heb vorige week een nieuwe videokaart gekocht zodat hij spellen zoals o.a Fortnite kan spelen.
De kaart van de vorige eigenaar is een Nvidia QUADRO 2000, na een beetje research kwam ik er achter dat deze helemaal niet bedoeld was om mee te gamen.

Tekst van google:
Quadro was het merk van Nvidia voor grafische kaarten die bedoeld waren voor gebruik in werkstations met professioneel computerondersteund ontwerp (CAD), computer-gegenereerde afbeeldingen (CGI), toepassingen voor het maken van digitale inhoud (DCC), wetenschappelijke berekeningen en machine learning.

Ik zag dat ze nieuw nog rond de €130.- kosten

Mijn vraag is voor hoeveel zou ik mijn kaart nog kunnen verkopen, en is er nog überhaupt vraag naar zulke kaarten?
Optisch is hij nog in top staat! (zie foto's)
Hij werkt ook zonder problemen.

Misschien valt er bij de juiste persoon nog wat geld op te verdienen?

Met vriendelijke groet,

RPJL

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:56
Een zoekopdracht op google levert het volgende resultaat op, dan heb je volgens mij het antwoord?

https://www.marktplaats.n...ten/q/nvidia+quadro+2000/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
De kaart is zo'n beetje 11 jaar oud. In de V&A staat er ook 1 te koop voor €25,-
Misschien leuk voor de verzamelaar, verder vrij nutteloos.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

RPJL schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:39:

De kaart van de vorige eigenaar is een Nvidia QUADRO 2000, na een beetje research kwam ik er achter dat deze helemaal niet bedoeld was om mee te gamen.
Dattie er niet voor bedoeld is, betekent niet dattie het niet kan of dat het problematisch gaat zijn.
Hij zal ongeveer gelijk zijn aan een periode gelijke GeForce kaart.

Wat betreft verkoop: het is een professional georienteerde, sterk gedateerde kaart.
Professionals pleuren ze bij het grof vuil, gamers hebben weinig interesse wegens de leeftijd.
Wat het waard is, is wat de gek er voor geeft.

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-03 16:46
Nieuw misschien 130 (wat waarschijnlijk refurbished ofzo is), maar deze kaart is waardeloos.

De moderne Quadro kaarten zijn overigens prima geschikt om te gamen en kunnen een prima tegenhanger zijn van de desktopvarianten. Ik heb zelf een Quadro P600 ipv een GTX 1030. Maar dat was meer omdat de Quadro's een stigma hebben op gamegebied en in dit specifieke geval een stuk goedkoper (2e hands) was dan de 1030 kaart. Voor het doeleinde waar ik het voor gebruik (encoding van stream) is het in ieder geval beter dan de consumentenkaart, en de quadro heeft wat meer voordelen kwa aansluitmogelijkheden.

Maar deze 2000 serie kun je afschrijven. Leuk voor de nostalgie. High-end pre GTX tijdperk. 9800GT niveau.

[Voor 3% gewijzigd door BLACKfm op 16-03-2021 15:54]

Litebit.eu voorraad check :).

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:01

br00ky

Moderator Harde Waren
Taxatie is niet toegestaan op het forum. Je kunt Marktplaats en V&A gebruiken voor courante prijzen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee