Toon posts:

Onjuiste merknaam Poco smartphones

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-03 09:26
Een aantal smartphones staan ten onrechte in de pricewatch onder de merk 'Poco'.
Poco is geen merk maar slechts de naam voor deze serie smartphones van Xiaomi en dit is dus onjuiste productinformatie. Hierdoor zijn deze producten moeilijker te vinden in de pricewatch en V&A advertenties voor mensen die op zoek zijn naar Xiaomi telefoons.

Het gaat om de volgende toestellen/producten:

Poco X3 NFC 64GB opslag Zwart
Poco X3 NFC 64GB opslag Blauw
Poco X3 NFC 128GB opslag Zwart
Poco X3 NFC 128GB opslag Blauw
Poco F2 Pro (6GB ram) Paars
Poco F2 Pro (6GB ram) Grijs
Poco F2 Pro (6GB ram) Wit
Poco F2 Pro (6GB ram) Blauw
Poco F2 Pro (8GB ram) Paars
Poco F2 Pro (8GB ram) Grijs
Poco F2 Pro (8GB ram) Wit
Poco F2 Pro (8GB ram) Blauw

Met een edit op de productinfo kan dit niet worden aangepast heb ik ontdekt, vandaar dit draadje.
Kan een admin dit nog wijzigen of moeten alle producten opnieuw worden aangemaakt?
Als er een andere manier is die ik hiervoor moet bewandelen hoor ik het graag :)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-03 16:17

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Poco kan dan gemaakt zijn door Xiaomi, het wordt wel degelijk als apart merk in de markt gezet:

https://www.poco.net/global/about-poco/

Niets op die website of op de telefoon refereert aan Xiaomi, behalve onderaan dat het copyright van Poco bij Xiaomi ligt. Ik denk dan ook dat het terecht is dat deze telefoons als merknaam "Poco" hebben in de Pricewatch.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
PhWolf schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:35:
Een aantal smartphones staan ten onrechte in de pricewatch onder de merk 'Poco'.
Poco is geen merk maar slechts de naam voor deze serie smartphones van Xiaomi en dit is dus onjuiste productinformatie. Hierdoor zijn deze producten moeilijker te vinden in de pricewatch en V&A advertenties voor mensen die op zoek zijn naar Xiaomi telefoons.

Het gaat om de volgende toestellen/producten:

Poco X3 NFC 64GB opslag Zwart
Poco X3 NFC 64GB opslag Blauw
Poco X3 NFC 128GB opslag Zwart
Poco X3 NFC 128GB opslag Blauw
Poco F2 Pro (6GB ram) Paars
Poco F2 Pro (6GB ram) Grijs
Poco F2 Pro (6GB ram) Wit
Poco F2 Pro (6GB ram) Blauw
Poco F2 Pro (8GB ram) Paars
Poco F2 Pro (8GB ram) Grijs
Poco F2 Pro (8GB ram) Wit
Poco F2 Pro (8GB ram) Blauw

Met een edit op de productinfo kan dit niet worden aangepast heb ik ontdekt, vandaar dit draadje.
Kan een admin dit nog wijzigen of moeten alle producten opnieuw worden aangemaakt?
Als er een andere manier is die ik hiervoor moet bewandelen hoor ik het graag :)
Fout, het zijn weldegelijk Poco telefoons. Dat dat dan toevallig een dochtermerk van Xiaomi is, maakt het nog geen Xiaomi telefoon.

• PhWolf
Icephase schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:42:
Poco kan dan gemaakt zijn door Xiaomi, het wordt wel degelijk als apart merk in de markt gezet:

https://www.poco.net/global/about-poco/

Niets op die website of op de telefoon refereert aan Xiaomi, behalve onderaan dat het copyright van Poco bij Xiaomi ligt. Ik denk dan ook dat het terecht is dat deze telefoons als merknaam "Poco" hebben in de Pricewatch.
In dat geval hebben we denk ik een ander probleem:

Xiaomi Poco M3
Xiaomi Pocophone F1
Er staan dus ook Poco producten in de pricewatch onder merknaam Xiaomi (zoals het hoort IMO).

Verder staat er letterlijk Xiaomi op de achterzijde van elke F2 Pro en X3 en draaien al deze telefoons de ROM MIUI die exclusief wordt gebruikt door Xiaomi. Alles wijst erop dat het gewoon Xiaomi telefoons zijn. Zoek op elke willekeurige webshop of b.v. andere tech/vergelijkingssites als phonearena/gsmarena en ze staan ook gewoon onder de naam Xiaomi.

• PhWolf
Nota bene de tweakers redactie noemt het de Xiaomi Poco F2 Pro...

• Icephase

Icephase

PhWolf schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:25:
[...]

In dat geval hebben we denk ik een ander probleem:

Xiaomi Poco M3
Xiaomi Pocophone F1
Er staan dus ook Poco producten in de pricewatch onder merknaam Xiaomi (zoals het hoort IMO).

Verder staat er letterlijk Xiaomi op de achterzijde van elke F2 Pro en X3 en draaien al deze telefoons de ROM MIUI die exclusief wordt gebruikt door Xiaomi. Alles wijst erop dat het gewoon Xiaomi telefoons zijn. Zoek op elke willekeurige webshop of b.v. andere tech/vergelijkingssites als phonearena/gsmarena en ze staan ook gewoon onder de naam Xiaomi.
Tja een Samsung draait ook Android maar is toch echt niet van het merk 'Google'.

En op deze foto's van de officiele website:
https://www.poco.net/global/poco-f2-pro/

zie ik geen Xiaomi op de F2 Pro staan. Misschien heel klein, maar het is duidelijk dat Poco hier de merknaam is en niet Xiaomi. Dus 'alles wijst erop dat het gewoon Xiaomi telefoons zijn' is absoluut niet waar. Hooguit dat er bij sommigen wat verwarring kan zijn over de merknaam, maar als ik 100 vrijwilligers op basis van de productfoto's en website zou vragen welk merk de telefoon is, zouden minsten 90 'Poco' antwoorden denk ik.

Als je uniformiteit in de merknaam wilt, zou je dus "Poco" moeten hanteren overal en niet "Xiaomi". En dan heb je een terecht punt met de verwijzingen naar de M3 in de pricewatch.
PhWolf schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:30:
Nota bene de tweakers redactie noemt het de Xiaomi Poco F2 Pro...
Dat is geen argument, want in deze review:
reviews: Smartphones rond 250 euro - Van zeer diverse pluimage
wordt het gewoon weer een "Poco" genoemd (zonder Xiaomi).

[Voor 4% gewijzigd door Icephase op 16-03-2021 16:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:11
Sinds begin 2020 is Poco inderdaad een onafhankelijk merk geworden.
https://www.xda-developer...f-poco-independent-brand/

Daarom is de verwarring begrijpelijk en vergelijken met oudere modellen lukt dus niet consequent.

[Voor 26% gewijzigd door Cheesy op 16-03-2021 17:03]

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:49
Ja ergens ben ik het wel eens. Ik heb een F2 pro, maar je ziet pas dat het een Poco betreft als je hem aanzet. Op de behuizing staat gewoon Xiaomi.

• PhWolf
Icephase schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:58:
[...]

Tja een Samsung draait ook Android maar is toch echt niet van het merk 'Google'.
Ik begrijp dit argument niet :?
Samsung draait net zo goed zijn eigen smaak Android op zijn telefoons. Zo ook Xiaomi dus, en die smaak vind je ook terug op de Poco toestellen.
En op deze foto's van de officiele website:
https://www.poco.net/global/poco-f2-pro/

zie ik geen Xiaomi op de F2 Pro staan. Misschien heel klein, maar het is duidelijk dat Poco hier de merknaam is en niet Xiaomi. 'alles wijst erop dat het gewoon Xiaomi telefoons zijn' is absoluut niet waar. Hooguit dat er bij sommigen wat verwarring kan zijn over de merknaam, maar als ik 100 vrijwilligers op basis van de productfoto's en website zou vragen welk merk de telefoon is, zouden minsten 90 'Poco' antwoorden denk ik.
Met dezelfde argumenten kunnen we Xperia tot een apart merk bombarderen, kijk maar eens naar de achterkant van de Sony Xperia XZ2 Compact of de Sony Xperia XA2. Die vlieger gaat niet op dus.
Als je uniformiteit in de merknaam wilt, zou je dus "Poco" moeten hanteren overal en niet "Xiaomi". En dan heb je een terecht punt met de verwijzingen naar de M3 in de pricewatch.
Naar mijn mening is het dus logischer dat om te draaien om alle redenen die ik heb aangehaald :)
[...]

Dat is geen argument, want in deze review:
reviews: Smartphones rond 250 euro - Van zeer diverse pluimage
wordt het gewoon weer een "Poco" genoemd (zonder Xiaomi).
Dat is gewoon om inconsistentie met de vermelding in de pricewatch tegen te gaan. Uit de tekst van dezelfde review:

Xiaomi valt de laatste tijd op door voorop te lopen bij de introductie van nieuwe features in een bepaald prijssegment. Dat geldt voor de Poco X3 NFC duidelijk ook.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ik kan de Poco telefoons niet vinden op de Xiaomi website. Wel op de Poco website.

• PhWolf
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:59:
Ik kan de Poco telefoons niet vinden op de Xiaomi website. Wel op de Poco website.
Dan kijk je niet bijzonder goed want op de homepage https://www.mi.com/global/ zie ik 2 verwijzingen naar de Poco X3, 1x naar de productpagina en een embedded video.
Verder staan de POCOPHONES gewoon naast hun andere product ranges in de lijst bovenaan, tussen de Mi phones en de Redmi phones. Lijkt me overduidelijk...

[Voor 17% gewijzigd door PhWolf op 16-03-2021 18:42]

• Icephase

Icephase

Je kunt eigenwijs je eigen gelijk proberen te halen maar feit is dat de telefoons niet onder de ‘Xiaomi’-vlag worden verkocht. Je hebt een punt over dat het inconsistent is, maar niet meer dan dat.

• PhWolf
Icephase schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:32:
Je kunt eigenwijs je eigen gelijk proberen te halen maar feit is dat de telefoons niet onder de ‘Xiaomi’-vlag worden verkocht. Je hebt een punt over dat het inconsistent is, maar niet meer dan dat.
Ik merk dat je het vervelend vindt dat er zoveel ondersteunend bewijs is voor mijn stelling. Jammer dat je daar niet inhoudelijk op kunt reageren.

Het is inderdaad niet consistent, en het gaat dan ook niet om het 'halen van mijn eigen gelijk' maar om het verbeteren van de bruikbaarheid van de productinformatie. Ik ben ervan overtuigd dat het gewoon raar en onvolledig is om de Poco toestellen niet terug te kunnen vinden tussen de Xiaomi telefoons omdat deze vrijwel overal op het internet (inclusief Tweakers in de reviews, alle webshops, alle andere tech websites en nota bene de officiële Xiaomi website) met Xiaomi worden aangeduid.

Samenvattend een lijstje argumenten voor en tegen de stelling dat Poco toestellen onder de Xiaomi merknaam vallen:

Tegen:
- Er staat Poco achterop de toestellen
- Er is een aparte website voor Poco telefoons

Voor:
- Er staat "Xiaomi Communications Ltd." achterop de toestellen
- De telefoons draaien MIUI software die vrijwel identiek is aan alle Xiaomi telefoons
- De POCOPHONES staan op de Mi website tussen de andere smartphone smaken van Xiaomi (Mi en Redmi)
- Tweakers en elke andere reviewer, GSMarena, Phonearena, elke webshop en elke andere noemenswaardige website categoriseert de toestellen als Xiaomi producten.

• Icephase

Icephase

PhWolf schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:55:
[...]

Ik merk dat je het vervelend vindt dat er zoveel ondersteunend bewijs is voor mijn stelling. Jammer dat je daar niet inhoudelijk op kunt reageren.

Het is inderdaad niet consistent, en het gaat dan ook niet om het 'halen van mijn eigen gelijk' maar om het verbeteren van de bruikbaarheid van de productinformatie. Ik ben ervan overtuigd dat het gewoon raar en onvolledig is om de Poco toestellen niet terug te kunnen vinden tussen de Xiaomi telefoons omdat deze vrijwel overal op het internet (inclusief Tweakers in de reviews, alle webshops, alle andere tech websites en nota bene de officiële Xiaomi website) met Xiaomi worden aangeduid.

Samenvattend een lijstje argumenten voor en tegen de stelling dat Poco toestellen onder de Xiaomi merknaam vallen:

Tegen:
- Er staat Poco achterop de toestellen
- Er is een aparte website voor Poco telefoons

Voor:
- Er staat "Xiaomi Communications Ltd." achterop de toestellen
- De telefoons draaien MIUI software die vrijwel identiek is aan alle Xiaomi telefoons
- De POCOPHONES staan op de Mi website tussen de andere smartphone smaken van Xiaomi (Mi en Redmi)
- Tweakers en elke andere reviewer, GSMarena, Phonearena, elke webshop en elke andere noemenswaardige website categoriseert de toestellen als Xiaomi producten.
Ik kan alleen maar herhalen waarom jouw argumenten niet op gaan:

- Er staat IN GROTE KOEIELETTERS Poco achterop de toestellen, er staat in minilettertjes Xiaomi op - schijnbaar, want ik kan dat op de productfoto's dus absoluut niet lezen.
- Op de website van Poco staat GEEN ENKELE VERWIJZING naar Xiaomi, wat wel gebruikelijk is voor hun andere productlijnen/submerken
- De telefoons draaien MIUI software die dus (licht) gewijzigd is, net als bijvoorbeeld Samsung telefoons die Google-software draaien die ook (licht) gewijzigd is. Die telefoons noem je ook geen Google-telefoons.
- Op de global website van Xiaomi staan deze telefoons aangeduid als "POCOPHONES", terwijl de Mi en Redmi series anders worden aangeduid (namelijk als "Mi phones" en "Redmi phones". Op de NL site van Xiaomi staat "POCO" en "Mi phones" en "Redmi phones". Er staat niet Poco phones, dus er wordt wat mij betreft niet per se de indruk gewekt dat het een model is, maar een echt merk.
- In reviews heb ik je al laten zien dat het niet consistent als telefoon(s) van het merk Xiaomi wordt aangeduid, hooguit als telefoons gemaakt door Xiaomi.

Op elk van je argumenten is wel wat aan te merken of te nuanceren. Jij stelt echter dat het klip en klaar is dat het telefoons zijn van het merk Xiaomi, terwijl ik je probeer in te laten zien dat het niet zo eenvoudig is. Jouw 'bewijzen' zijn helemaal geen bewijzen, het zijn hooguit observaties (je deelt ze nota bene zelf al in in 'tegen' en 'voor'!).
Xiaomi lijkt er heel veel aan te doen om het merk vooral als "Poco" te laten lijken. Waarom ze dat doen, weet ik ook niet en ze zijn ook niet 100% consequent hierin, maar voor mij als buitenstaander lijkt het toch echt alsof het merk "Poco" is en niet "Xiaomi".

Waarom vind je dit nou zo lastig om te accepteren? Nogmaals, ik ben het met je eens dat er een betere consistentie in de pricewatch moet komen maar ik ben het niet met je eens dat het per se Xiaomi moet worden.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

InFamous

excommunicado

POCO is a sub-brand owned by the Chinese electronics company Xiaomi Corporation. It was first announced in August 2018 as a mid-range smartphone line, and became a separate sub-brand of Xiaomi in 17 January 2020 with entry-level and mid-range devices, while Xiaomi itself produces upper-range and flagship Mi phones. POCO phones use the Xiaomi MIUI user interface on top of Android.
Is dus gewoon een eigen merk binnen de Xiaomi group.

Formerly known as Ragdoll

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:19

Mooijekind

Manager Product Content
Het is dus precies zoals @InFamous en @Cheesy aangeven.
Voorheen was het een serienaam van Xiaomi echter hebben ze in 2020 besloten om deze als merk in de markt te zetten.
Het eerste toestel is dus uitgebracht onder de merknaam Xiaomi en de latere modellen onder Poco.
De Xiaomi Poco M3 is pas in 2021 uitgebracht en hoort dus inderdaad onder Poco te staan. Deze zal ik gaan aanpassen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee