Philips VCR-tuner springt op standby na 15 min.

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Satanic_Surfer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 11:34
Ik gebruik m'n Philips Videorecorder (vr 231/01) als tuner voor m'n TV, omdat m'n tv geen Afstandsbediening heeft en m'n vcr wel. Werkt prima, probleem is alleen dat m'n vcr na zoveel tijd automatisch op standby springt en ik 'm dus weer aan moet zetten om weer beeld op m'n tv te krijgen. Heel irritant |:( natuurlijk als elke 15 min. het beeld wegvalt. Als ik een videobandje kijk is dit trouwens niet 't geval.
Iemand een oplossing?? :?

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:53
Dat is normaal, RTFM al geprobeerd?
(Het staat daar 100% zeker in)

Ff de stop knop ingedrukt houden totdat er een vierkantje op het display verschijnt.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Bij mij gaat hij aleen uit als ik erwat mee gedaan heb, zoals afspelen of op de stopknop drukken, set ik hem echter alleen aan dan blijft hij gewoon aan, al is het dagen :)

Breek je nek voorzichtig

• Satanic_Surfer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 11:34
Thanxs ! Scheelt me heel wat frustratie.
Ben nu nog niet thuis, maar zal 't vanavond ff proberen....
Manual heb ik wel doorgekeken, maar blijkbaar overheen gelezen.

• vassago
Welk merk heb je PyroPath?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dat is bij mijn Flips ook.. die gaat na 2 minuten uit maakt niet uit wat je ermee doet. Geen mogelijkheid om dat ding als tuner te gebruiken. :(

Sommige video's hebben een special Tuner optie die je dan kan gebruiken, maar dat zal die van jou wel niet hebben. Je kan anders proberen om (als je toch maar naar 1 zender kijkt) proberen om de video op 1 of andere instellingsmode te laten staan, dat wil zeggen, je doet alsof je de klok wilt gaan veranderen maar je verandert em niet... Soms blijft je video dan ook aanstaan, beetje omslachtig maar ik ewet geen betere oplossing. En verder --> RTFM

Trouwens stom van Flips dat die dingen nog steeds vanzelf uitgaan want dat is nergens vooor nodig ...

oja en je kan een videoband laten opnemen maar dan kan je niet zappen dus tjah ...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• originalmycroft
  • Laatst online: 09-07 20:33
Bij nieuwere philips remotes zit de optie "tuner" erop.

Deze werkt (bij mij) ook bij oude video's.

Dus moet je ff een of andere universele remote met dat knoppie zien te vinden (of lenen en hem daarna altijd aan laten staan >:))

Verwijderd

het is logisch dat dat ding na een tijd standby gaat , is goed voor het milieu weet je wel ? voor het geval je hem vergeet uit te zetten. De meeste video's slaan ook na een paar minuten aan als je hem op still laat staan om de koppen te sparen maar ik vrees dat er geen optie is als je philips geen osd heeft waarin je stroombesparing uit kunt zetten en dan is het nog maar de vraag of de tuner daar onder valt

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op woensdag 15 augustus 2001 19:05 schreef Mycroft het volgende:
Bij nieuwere philips remotes zit de optie "tuner" erop.
ik ken iemand die er 1 heeft, kopen ? >:) er staat dan wel Erres op inplaats van Philips maar da's allemaal 1 pot nat :P

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik heb een Philips VR 6285 en die is al OUD, iets van 9 jaar nu ofzo, maar werkt nog perfecto

Breek je nek voorzichtig

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op woensdag 15 augustus 2001 19:42 schreef The_PyroPath het volgende:
Ik heb een Philips VR 6285 en die is al OUD, iets van 9 jaar nu ofzo, maar werkt nog perfecto
ik heb een VR200 van 11 jaar oud, en werkt ook nog perfecto maar hij gaat wel uit na 2 minuten :(

• vassago
Maar werkt het nou of niet?

"Ff de stop knop ingedrukt houden totdat er een vierkantje op het display verschijnt"

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op woensdag 15 augustus 2001 22:03 schreef vassago het volgende:
Maar werkt het nou of niet?

"Ff de stop knop ingedrukt houden totdat er een vierkantje op het display verschijnt"
op mijn VR 200 niet, gebeurt niks bijzonders
Als er een band inzit staat er altijd een vierkantje bij mij...en dan gaat ie gewoon uit

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Tis geen vierkantje, tis meer zoiets [ ] :)

Werkt hier ook gewoon op onze vage Philips, dacht eerst ook steefs toen ie uitviel: wtf? :(

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

YESSS,... mijn tv tuner is dus kapot.. of baterij op.. dus zocht ff op de search om mn video (philips vr 600)uit standby te houden..

Praise het forum.. :D

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Pagina: 1