Toon posts:

Update grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kenshee13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-04 13:01
Ik ben opzoek naar een nieuwe grafische kaart.

Budget 150 a 250€ (mag iets hoger liggen)
Voornamelijk gebruik om te gamen (vooral RTS games)

Huidige kaart: ASUS (NVIDIA) GeFore GTX 760 pricewatch: ASUS GTX760-DC2OC-2GD5
Moederbord: Maximus VII Ranger pricewatch: ASUS Republic Of Gamers Maximus VII Ranger
Proc: Intel Core I5-4670K
Case: Cooler Master Silencio 452 pricewatch: Cooler Master Silencio 452
Geheugen: 16GB

Alle reacties

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-04 11:59

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Als je een beetje rondkijkt zie je dat heel veel kaarten uitverkocht zijn, of veel te duur.

De 1050 ti zou nog een upgrade zijn vanaf je 760, die is nog verkrijgbaar, maar ook veel te veel boven de MSRP.

Ik zou tweedehands gaan als je dat een optie vind.

Wat is de reden van een upgrade? Als je nog een paar maanden kan wachten zou ik dat zeker doen.

Specs

• Kenshee13
Ik kan gerust nog even wachten, maar tegenwoordig moet ik settings verlagen om de nieuwere games soepel te kunnen laten draaien. Tweedehands is niet meteen een optie voor mij.

En los van de voorraad vraag ik graag al eens wat de beste mogelijke optie zou (kunnen) zijn.

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:05
Pas ook op dat je niet voor een high-end kaart gaat. Een 1050 Ti lijkt mij wel de max. Een i5 van de 4e generatie zal in nieuwere games namelijk ook wel op zijn limiet zitten.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:32
Voor €250 was een GTX 1660 Super een no brainer tot 3 maanden geleden. Sindsdien is de prijs met 100% gestegen. Gebruikt betaal je er ook nog zomaar >€400 voor.

• Kenshee13
Uszka schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:20:
Voor €250 was een GTX 1660 Super een no brainer tot 3 maanden geleden. Sindsdien is de prijs met 100% gestegen. Gebruikt betaal je er ook nog zomaar >€400 voor.
En die zou mijn I5 aankunnen?

• Uszka
Ligt aan de game.

• Pietje789
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-06 01:43
Een 1650 is ook nog een optie voor 270-280.

• Uszka
Pietje789 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:12:
Een 1650 is ook nog een optie voor 270-280.
Dat is ook 2x te duur voor een kaart die net onder de GTX 1060 3GB presteert. Eind 2020 kocht ik een aantal 1650 GDDR6 nieuw voor €140/st, nu gaan ze gebruikt voor minimaal €250. 1650 Super gaat al richting de 350.

• Pietje789
Ik heb het over een nieuwe 1650 dual fan voor 280, is inderdaad absurd duur, maar wel het beste wat je nu nieuw op budget kan krijgen. Is wel een stukje sneller dan de 1050 ti. En wachten heeft geen zin. We wachten al een half jaar, alleen maar erger geworden. In een ltt video werd er verwacht dat het nog een jaar duurt, dus ja, dan zou ik toch maar wat overwegen te kopen nu.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-06 12:07
Pietje789 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:29:
Ik heb het over een nieuwe 1650 dual fan voor 280, is inderdaad absurd duur, maar wel het beste wat je nu nieuw op budget kan krijgen. Is wel een stukje sneller dan de 1050 ti. En wachten heeft geen zin. We wachten al een half jaar, alleen maar erger geworden. In een ltt video werd er verwacht dat het nog een jaar duurt, dus ja, dan zou ik toch maar wat overwegen te kopen nu.
Dan draag je bij aan het probleem. Iedereen met een werkende videokaart zou gewoon moeten wachten, door nu ongeduldig te zijn duurt de situatie alleen maar langer. De TS moet alleen maar wat settings verlagen om nieuwere games soepel te kunnen draaien, zo verschrikkelijk is dat niet.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat je met een GTX 760 op 1080p niet echt meer medium settings haalt in nieuwe games.

• Pietje789
Ja ben ik met je eens, maar je kan niet van mensen vragen om 1,5 jaar te wachten tot ze normaal een gpu kunnen kopen. Daarom denk ik dat het fijn is om te weten welke opties je nu hebt om een gpu te kopen.

• Kenshee13
Alle advies is altijd welkom, een nieuwe kaart kopen is op dit moment niet ideaal. En wachten kan ik altijd omdat deze niet stuk is. Maar er zijn wel al interessante voorstellen uit de bus gekomen. Bedankt hiervoor.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:34
Ik zou zo min mogelijk uitgeven om het een jaartje uit te zingen.
Wat dacht je van een 970 voor 120 euro?
V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

Andere alternatieven.
https://tweakers.net/vide...NXxDSBplYWVPs3fIU08O1LmDw

Oude highend kaarten zijn niet zo interessant voor mining, verbruik ligt te hoog.
Ook wel duurder geworden, maar valt nog te overzien.

PS: voeding toereikend?

[Voor 44% gewijzigd door mitsumark op 27-03-2021 01:36]

• Kenshee13
mitsumark schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 01:33:
Ik zou zo min mogelijk uitgeven om het een jaartje uit te zingen.
Wat dacht je van een 970 voor 120 euro?
V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

Andere alternatieven.
https://tweakers.net/vide...NXxDSBplYWVPs3fIU08O1LmDw

Oude highend kaarten zijn niet zo interessant voor mining, verbruik ligt te hoog.
Ook wel duurder geworden, maar valt nog te overzien.

PS: voeding toereikend?
Dat is 650W Corsair CS Series (CS650M) & koeling Hydro Serie H60 High Performance Liquid CPU Cooler

Lijkt dat ok?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:34
Kenshee13 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:21:
[...]

Dat is 650W Corsair CS Series (CS650M) & koeling Hydro Serie H60 High Performance Liquid CPU Cooler

Lijkt dat ok?
Prima.
Voeding zou ik voor een nieuwe PC (CPU/moederbord) niet meer hergebruiken, maar kan in deze setup nog wel even mee.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee