Toon posts:

Update naar Windows 10 versie 2004 niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-03 17:50
Sinds enige weken heb ik rechtsonder in de taakbalk de melding dat ik moet updaten naar de nieuwere versie van Windows 10, omdat deze versie niet langer wordt ondersteund. Dit verbaasde mij enigszins, omdat ik altijd automatisch de updates van Windows installeer. Als ik op de melding klik kom ik in het Windows update scherm, waar staat dat ik moet updaten naar de "Windows 10-update voor mei 2020". Kennelijk is die bij mij nog niet geïnstalleerd.

Handmatig naar updates zoeken helpt niet, ik krijg dan geen onderdelen die ik kan installeren

Volgens de microsoft site https://docs.microsoft.co...th/status-windows-10-2004 is er een probleem met Conexant HD audio drivers (zit inderdaad in mijn laptop) en kan daarom de de update niet worden geïnstalleerd. Deze issue loopt al sinds mei 2020. De suggestie is om bij de fabrikant van mijn laptop (Lenovo) te informeren naar een driver update. Ik heb via de Lenovo site mijn laptop opgezocht en helaas biedt Lenovo geen ondersteuning meer voor mijn laptop en dus ook geen driver updates.Daarnaast heb ik vernomen dat het bedrijf Conexant al sinds 2014 niet meer bestaat.

Volgens het bericht op de Microsoft site moet ik maar gewoon afwachten tot dat zij (Microsoft en Synaptics) met een oplossing komen. Mijn vraag is nu zijn er meer Tweakers met dit probleem en zo ja hoe hebben jullie dit opgelost ? (of niet).

De laptop is een Lenovo Z70-80 van juni 2015.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Fonsz schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:16:
...hoe hebben jullie dit opgelost ? (of niet)...
Ik heb de driver van Conexant HD audio verwijderd en het apparaat gedisabled.
Daarna kun je updaten en op zoek gaan naar een nieuwe driver

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:46
Of eens proberen via
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

deze verteld wat er aan de hand is

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • +3Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-03 23:55
drivers

https://lenovo-drivers.com/z70-80/

disabel de audio

instal win 10

Daarna enabel audio

instal via link audio driver

Audio Driver V.8.66.27.55 for Windows 10 (64-bit)
https://download.lenovo.com/consumer/mobiles/2tga049f.exe

Conexant Audio Driver V.HDART_8.65.48.56_WHQL_E for Windows 8.1 (64-bit)
https://download.lenovo.com/consumer/mobiles/48l001af.exe

[Voor 47% gewijzigd door binbero op 16-03-2021 15:35]

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-03 16:57
Welke versie van Windows heb je nu?

Klik op de Windows loge en dan uitvoeren en type dan Winver +ok

44

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-03 14:45
Fonsz schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:16:
Sinds enige weken heb ik rechtsonder in de taakbalk de melding dat ik moet updaten naar de nieuwere versie van Windows 10, omdat deze versie niet langer wordt ondersteund. Dit verbaasde mij enigszins, omdat ik altijd automatisch de updates van Windows installeer. Als ik op de melding klik kom ik in het Windows update scherm, waar staat dat ik moet updaten naar de "Windows 10-update voor mei 2020". Kennelijk is die bij mij nog niet geïnstalleerd.

Handmatig naar updates zoeken helpt niet, ik krijg dan geen onderdelen die ik kan installeren

Volgens de microsoft site https://docs.microsoft.co...th/status-windows-10-2004 is er een probleem met Conexant HD audio drivers (zit inderdaad in mijn laptop) en kan daarom de de update niet worden geïnstalleerd. Deze issue loopt al sinds mei 2020. De suggestie is om bij de fabrikant van mijn laptop (Lenovo) te informeren naar een driver update. Ik heb via de Lenovo site mijn laptop opgezocht en helaas biedt Lenovo geen ondersteuning meer voor mijn laptop en dus ook geen driver updates.Daarnaast heb ik vernomen dat het bedrijf Conexant al sinds 2014 niet meer bestaat.

Volgens het bericht op de Microsoft site moet ik maar gewoon afwachten tot dat zij (Microsoft en Synaptics) met een oplossing komen. Mijn vraag is nu zijn er meer Tweakers met dit probleem en zo ja hoe hebben jullie dit opgelost ? (of niet).

De laptop is een Lenovo Z70-80 van juni 2015.
Ik heb dit probleem ook, dacht het loopt vanzelf wel los. Maak me nu toch wel beetje zorgen en vraag me af wat de bedoeling is.

Bij gaat het niet om een laptop, maar om een PC die 3 jaar oud is...

• Fonsz
r44 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:24:
Welke versie van Windows heb je nu?

Klik op de Windows loge en dan uitvoeren en type dan Winver +ok
https://tweakers.net/i/Z6w9UC4MMp8CN3FoyVmIpm1Q4kk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZQjLGzr4INXgzEGj0Sq4koV9.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-03 16:57
Dat betekent dat je Windows/OS aardig achterloopt met updates

Bij mij is het (vandaag nog ge update) Versie is 20H2 build 19042.868
Als het updaten niet lukt zou ik een clean installatie van Windows overwegen.

Wel eerst gegevens backupen..

44

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fonsz
Dank voor alle suggesties!

Het is gelukt om te updaten naar de nieuwste Windows versie. Ik heb eerst de geluidskaart verwijderd uit apparaat beheer en daarna de update uitgevoerd. Vervolgens installeerde Windows automatisch een andere (standaard) driver. Ik ga aan hand van de links hierboven nog even op zoek naar de beste audio driver.

Speciaal dank aan @bdevogt voor de downloadlink en aan @binbero voor de handleiding

• taurus0205
kan ik die update gewoon uitvoeren? Heeft dat nog enige impacts op hoe mijn systeem nu is?
Ik snap niks van deze melding, want mijn pc is pas een paar jaar oud.

Updates uitvoeren ging tot op heden ook gewoon prima, dus begrijp er eigenlijk niks van.

• bdevogt
taurus0205 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:08:
[...]

kan ik die update gewoon uitvoeren? Heeft dat nog enige impacts op hoe mijn systeem nu is?
Ik snap niks van deze melding, want mijn pc is pas een paar jaar oud.

Updates uitvoeren ging tot op heden ook gewoon prima, dus begrijp er eigenlijk niks van.
soms wil een machine niet door een driver probleem of een oude versie van een virus scanner,
de update assistent die verteld dat.
Ja je kan updaten naar de nieuwe versie als de assistent dat verteld.

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• taurus0205
de assistent op mijn pc levert geen nieuwe updates aan enkel deze melding:

deze link https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 stond hierboven in de lijst van de suggesties.
Maar jij zegt gewoon die update volgen van die website dus?

• bdevogt
is de zelfde update alleen meteen de nieuwste,
je slaat 2004 dan over.

• Fonsz
taurus0205 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:38:
de assistent op mijn pc levert geen nieuwe updates aan enkel deze melding:
[Afbeelding]

deze link https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 stond hierboven in de lijst van de suggesties.
Maar jij zegt gewoon die update volgen van die website dus?
Bovenstaande link heb ik ook gebruikt. Bij mij liep dat gesmeerd. :)

• taurus0205
bdevogt schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:02:
je slaat 2004 dan over.
top, nu bezig met installeren.

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:33
bdevogt schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:02:
je slaat 2004 dan over.
Klopt, via de tool installeert 'ie 20H2 (ofwel 2009)

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• taurus0205
Fonsz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:09:
[...]

Bovenstaande link heb ik ook gebruikt. Bij mij liep dat gesmeerd. :)
Wat een klote update zeg! Eerst kon ik niet meer inloggen op mijn pc nadat de update voltooid was, kon windows mijn gebruikersprofiel niet meer vinden :(

Naar paar keer afsluiten en weer opstarten lukte het dan wel, maar vervolgens had windows besloten maar gelijk een heleboel te wissen. Mijn standard browser en alle instellingen waren eruit geknald, mijn bureaublad saves, talloze apps in het start menu weigeren te starten zoals bijvoorbeeld mijn mail. Nu werk ik via outlook wat er echt niet uitziet en features lijkt te missen.
Al mijn profielen die ik op mijn toetsenbord en muis had geïnstalleerd zijn foetsie.
Opera als standaard browser installeren weigert de pc uit te voeren en zo zijn er wel meer gekke dingen :(

Voorheen was outlook op mijn mobiel en pc als synchroom, nu lijken het wel twee verschillende programma's

[Voor 5% gewijzigd door taurus0205 op 17-03-2021 18:17]

• bdevogt
taurus0205 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:06:
[...]

Wat een klote update zeg! Eerst kon ik niet meer inloggen op mijn pc nadat de update voltooid was, kon windows mijn gebruikersprofiel niet meer vinden :(

Naar paar keer afsluiten en weer opstarten lukte het dan wel, maar vervolgens had windows besloten maar gelijk een heleboel te wissen. Mijn standard browser en alle instellingen waren eruit geknald, mijn bureaublad saves, talloze apps in het start menu weigeren te starten zoals bijvoorbeeld mijn mail. Nu werk ik via outlook wat er echt niet uitziet en features lijkt te missen.
Al mijn profielen die ik op mijn toetsenbord en muis had geïnstalleerd zijn foetsie.
Opera als standaard browser installeren weigert de pc uit te voeren en zo zijn er wel meer gekke dingen :(

Voorheen was outlook op mijn mobiel en pc als synchroom, nu lijken het wel twee verschillende programma's
Als een update niet lekker loopt kan je altijd terug naar je vorige windows versie,
dan kan je de update nog een keer doorlopen als je wil.

• taurus0205
bdevogt schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:50:
[...]

Als een update niet lekker loopt kan je altijd terug naar je vorige windows versie,
dan kan je de update nog een keer doorlopen als je wil.
gisteravond alles weer ingesteld, start ik vanochtend mijn pc op, is weer alles weg, wordt ik wel gefrustreerd van :(

Even uitzoeken dan hoe ik terug ga naar een vorige versie

• bdevogt
Instellingen recovery vorige versie terug zetten

• taurus0205
bdevogt schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:16:
Instellingen recovery vorige versie terug zetten
dat heeft inderdaad het probleem opgelost.

Toch blijft het een raar systeem.
Heb jarenlang een wachtwoord kunnen gebruiken om in te loggen op mijn pc nadat ik deze opgestart had, nu ineens werkt dat wachtwoord niet meer en wordt mij gevraagd een pincode of een microsoft wachtwoord te gebruiken. Dat is toch ook vreemd?

Je stelt een wachtwoord in om in te loggen, dat heeft altijd gewerkt en ineens zonder iets te veranderen de dag erna werkt dat niet meer, omdat de pc besloten heeft uit zichzelf dat het voortaan wil dat je een ander wachtwoord gebruikt :(

• bdevogt
taurus0205 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:27:
[...]

dat heeft inderdaad het probleem opgelost.

Toch blijft het een raar systeem.
Heb jarenlang een wachtwoord kunnen gebruiken om in te loggen op mijn pc nadat ik deze opgestart had, nu ineens werkt dat wachtwoord niet meer en wordt mij gevraagd een pincode of een microsoft wachtwoord te gebruiken. Dat is toch ook vreemd?

Je stelt een wachtwoord in om in te loggen, dat heeft altijd gewerkt en ineens zonder iets te veranderen de dag erna werkt dat niet meer, omdat de pc besloten heeft uit zichzelf dat het voortaan wil dat je een ander wachtwoord gebruikt :(
Bij het inloggen kan je wachtwoord inlog kiezen ipv pin,
Microsoft denkt dat 4 cijfers beter zijn dan een wachtwoord.
Echter het kan nog wel

• taurus0205
bdevogt schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:43:
[...]

Bij het inloggen kan je wachtwoord inlog kiezen ipv pin,
Microsoft denkt dat 4 cijfers beter zijn dan een wachtwoord.
Echter het kan nog wel
ja klopt ik kan kiezen tussen wachtwoord en pincode, alleen bij het wachtwoord wordt gebvraagd om mijn microsoft account an dat is toch echt een totaal ander wachtwoord dan wat ik tot op heden gebruikte om in te loggen. Deze plotselinge switch vind ik wel vreemd

• bdevogt
taurus0205 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:54:
[...]

ja klopt ik kan kiezen tussen wachtwoord en pincode, alleen bij het wachtwoord wordt gebvraagd om mijn microsoft account an dat is toch echt een totaal ander wachtwoord dan wat ik tot op heden gebruikte om in te loggen. Deze plotselinge switch vind ik wel vreemd
Ja is wat lastig,
je kan je online account koppelen aan je offline account,
je krijgt ergerns de vraag of dit alleen voor programma's is of voor de pc.
Als je de laatste kiest moet je inloggen met je microsoft account

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee