Mijn vraag
Mijn vpn voor werk komt niet door de tele2 router tenzij ik de laptop in de DMZ zet. Aangezien dit een beveiligingsrisico is zou ik liever iets als portforwarding gebruiken. Als ik op de tele 2 site kijk krijg ik het volgende advies:
https://www.tele2.nl/klan...portforwarding-instellen/
Klik op het tabblad DMZ en volg deze stappen:
Vink On aan bij DMZ
LAN Host: vul hier het IP-adres in.
Het IP-adres van je computer vind je als volgt:
Ga op je computer naar Start en typ in de zoekbalk Cmd en klik op enter. Er opent nu een zwart venster, zoals de afbeelding hiernaast. Typ hier ipconfig en klik op enter.
Klik op Apply
Waarna ze de portforwarding instellen:
Je gaat nu boven in het menu naar Internet. Je klikt in het linkermenu op Security en ga vervolgens naar het tabblad Port Forwarding.
Bij Name typ je een naam in voor je port forwarding
Maar bij Protocol de volgende keuze:
TCP
UDP
TCP & UDP
Wat ik me nu afvraag is als ik de laptop al in de dmz als localhost heb staan dan staan alle poorten al open, of is het zo dat als ik de portforward regels instel in stap 2 deze alle poorten sluiten behalve degene die ik geselecteerd heb?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware:
Laptop (fujitsu lifebook)
Zte h369A (tele2)
Software:
Microsoft vpn PPTP
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Tele2 website geraadpleegd: zie hierboven
Youtube: op youtube geeft iedereen aan dat als je laptop in de dmz staat alle poorten openstaan dit is een groot beveiligings risico.
Tele2 klantenservice: gebeld deze sturen me door naar het forum.
Tele2 forum: geen informatie hierover kunnen vinden.
Wat kan ik het beste doen, zonder dmz lijkt alleen de specifieke poort(en) open te zetten niet te werken tele2 zegt met dmz maar is dat wel veilig?
(Andere users van ons bedrijf die bij andere providers zitten hebben geen issues met de vpn op dit gebied en hoeven geen poorten te forwarden)
Mijn vpn voor werk komt niet door de tele2 router tenzij ik de laptop in de DMZ zet. Aangezien dit een beveiligingsrisico is zou ik liever iets als portforwarding gebruiken. Als ik op de tele 2 site kijk krijg ik het volgende advies:
https://www.tele2.nl/klan...portforwarding-instellen/
Klik op het tabblad DMZ en volg deze stappen:
Vink On aan bij DMZ
LAN Host: vul hier het IP-adres in.
Het IP-adres van je computer vind je als volgt:
Ga op je computer naar Start en typ in de zoekbalk Cmd en klik op enter. Er opent nu een zwart venster, zoals de afbeelding hiernaast. Typ hier ipconfig en klik op enter.
Klik op Apply
Waarna ze de portforwarding instellen:
Je gaat nu boven in het menu naar Internet. Je klikt in het linkermenu op Security en ga vervolgens naar het tabblad Port Forwarding.
Bij Name typ je een naam in voor je port forwarding
Maar bij Protocol de volgende keuze:
TCP
UDP
TCP & UDP
Wat ik me nu afvraag is als ik de laptop al in de dmz als localhost heb staan dan staan alle poorten al open, of is het zo dat als ik de portforward regels instel in stap 2 deze alle poorten sluiten behalve degene die ik geselecteerd heb?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware:
Laptop (fujitsu lifebook)
Zte h369A (tele2)
Software:
Microsoft vpn PPTP
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Tele2 website geraadpleegd: zie hierboven
Youtube: op youtube geeft iedereen aan dat als je laptop in de dmz staat alle poorten openstaan dit is een groot beveiligings risico.
Tele2 klantenservice: gebeld deze sturen me door naar het forum.
Tele2 forum: geen informatie hierover kunnen vinden.
Wat kan ik het beste doen, zonder dmz lijkt alleen de specifieke poort(en) open te zetten niet te werken tele2 zegt met dmz maar is dat wel veilig?
(Andere users van ons bedrijf die bij andere providers zitten hebben geen issues met de vpn op dit gebied en hoeven geen poorten te forwarden)