Ikea keuken KUNGSBACKA kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingis13
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-04 23:50
Dag, ik ben een starter met een eigen woning en wil de keuken vernieuwen. Heb hier en daar afspraken bij keukenboeren staan. Vind het lastig om ene keuze te maken of een niet Ikea keuken beter is of niet.

Bij de Ikea wil ik graag een KUNGSBACKA keuken, mooi zwart en industrieel. Ik lees echter een hoop spookverhalen over dat ze echt niet schoon te houden zijn.

Vraag is; ken of heb jij KUNGSBACKA frontjes, en zijn dat mensen die verwachten dat alles even nieuw blijft als uit de doos? Of is het echt dramatische kwaliteit en trekken alle vlekken er echt in en kan ik beter verder kijken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik ken Kungsbacka niet, maar heb wel een antracieten keuken (Rotpunkt), en dat gaat verrassend goed eigenlijk. Doekje er over en klaar, niet beter of erger dan elke andere keuken die ik heb gehad.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:19

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heb je de garantievoorwaarden al eens gelezen van IKEA? Zo nee, snel doen en vergelijk ze dan met ieder ander merk waar je aan twijfelt. IKEA staat achter het product, met flink wat garantie. Ik dnek dat je niet hoeft te twijfelen. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingis13
ja wel? want als ik reacties lees bij Kungsbacka, dan lijkt het niet wat te zijn... maar ja die 9 mensen op die duizenden keukens..

@Michael Knight Maar een Ikea keuken is dus dikke prima als ik jou goed begrijp

https://www.ikea.com/nl/n...-deur-antraciet-20337341/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen...
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-03 09:46
Ik heb nu bijna een jaar een kungsbacka keuken van ikea. kwalitatief vind ik het prima, er zullen vast voor hogere prijzen betere soorten kasten zijn. Maar zeker omdat we het nu zelf konden monteren vind ik het een goede kwaliteit voor een erg lage prijs vergeleken met andere opties. (ben alleen niet zo te spreken over de koelkast van ikea).
wat betreft schoonhouden, het is mat zwart dus als je het aanraakt zit er een veeg op. Ikea raadt aan het met groene zeep schoon te maken, dat geeft een en al vegen. Wij (mijn vriendin om eerlijk te zijn) maken het 1-2 keer per week schoon met een doekje met afwasmiddel en dan is het weer netjes. vlekken die erin trekken herken ik niet, maar nogmaals aanraken geeft een veeg en dat zie je goed met strijklicht . We hebben er gewoon handvatjes opzitten dus in principe hoef je de frontjes niet aan te raken en in de praktijk valt het wat mij betreft best mee. Moet er wel bij zeggen dat we geen kinderen hebben, kan me voorstellen dat het in dat geval bijna niet veeg vrij te houden zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 08:45
Voor je eerste huis? Prima te doen. Houdt het makkelijk 7 tot 10 jaar uit en waarschijnlijk langer als je er geen gekke dingen mee doet. We weten niet hoe je toekomst er tegen die tijd uitziet (kinderen, verhuiswens etc). Maar qua prijs kwalitiet in je eerste huis kun je er (bijna) geen buil aan vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik heb zelf geen IKEA-keuken, maar ken toevallig wel aardig wat mensen die een keuken hebben samengesteld daar. Toevallig heeft mijn zusje onlangs nog nieuwe keukendeurtjes gekocht voor een keuken van 10+ jaar oud, vanwege deuken/beschadigingen door slijtage en ook dat was allemaal prima verkrijgbaar en te verbouwen.

Kwaliteit hoor ik mensen niet over klagen. Houd er wel rekening mee dat een keuken van 1.000 euro met een gelamineerd keukenblad nooit hetzelfde zal zijn als een keuken van 15.000+ euro met een composiet keukenblad. Je krijgt het materiaal waar je voor betaalt. Vuil zie je altijd op zwart en gelamineerd spul / hoogglans ziet er altijd wat 'vuiler' uit door aanraking en korrels brood, om maar iets te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingis13
Voor jullie verdere beeldvorming; het is een mini appartement van 50m2 in Utrecht, waar ik zeker niet voor altijd blijf. Heb ook geen kinderen of huisdieren. Dank voor jullie reacties!

@jeroen... Zijn de koelkasten niks? Mag ik vragen welke je hebt en wat er mis is?

Kan je ook niet Ikea apparatuur inbouwen? Een beetje vaatwasser kost bij ikea 500 euro, dan heb je er ook een van een bekend merk zie ik...

Daarnaast kan je bij de bouwmarkt gewoon een massief hardhouten keukenblad kopen voor weinig extra, ben dus niet van plan een gelamineerd blad te nemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 21:38
Michael Knight schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:44:
Heb je de garantievoorwaarden al eens gelezen van IKEA? Zo nee, snel doen en vergelijk ze dan met ieder ander merk waar je aan twijfelt. IKEA staat achter het product, met flink wat garantie. Ik dnek dat je niet hoeft te twijfelen. :)
Nou, ik heb zowat al mijn keukenapparatuur van Ikea en met een defecte vaatwasser mag je mooi zelf uitzoeken weke fabrikant je mag bellen om zelf achter je garantie aan te hollen.

Kwalitatief vind ik ikea meuk uitstekend, maar als je een keer support nodig hebt ben je gewoon de sjaak. Heb genoeg uren gespendeerd bij de service balie met een nummertje in mijn hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

com2,1ghz schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:55:
[...]

Nou, ik heb zowat al mijn keukenapparatuur van Ikea en met een defecte vaatwasser mag je mooi zelf uitzoeken weke fabrikant je mag bellen om zelf achter je garantie aan te hollen.
Dat krijg je van de klantenservice te horen wanneer je ze een servicenummer van jouw apparaat doorgeeft?
Wat ging er bij jou mis dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:02

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Michael Knight schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:53:
Ik heb zelf geen IKEA-keuken, maar ken toevallig wel aardig wat mensen die een keuken hebben samengesteld daar. Toevallig heeft mijn zusje onlangs nog nieuwe keukendeurtjes gekocht voor een keuken van 10+ jaar oud, vanwege deuken/beschadigingen door slijtage en ook dat was allemaal prima verkrijgbaar en te verbouwen.

Kwaliteit hoor ik mensen niet over klagen. Houd er wel rekening mee dat een keuken van 1.000 euro met een gelamineerd keukenblad nooit hetzelfde zal zijn als een keuken van 15.000+ euro met een composiet keukenblad. Je krijgt het materiaal waar je voor betaalt. Vuil zie je altijd op zwart en gelamineerd spul / hoogglans ziet er altijd wat 'vuiler' uit door aanraking en korrels brood, om maar iets te noemen :)
Wel, wat jij zegt, je krijgt waar voor je geld.
De vraag die je jezelf moet stellen is of de meerprijs van 5-10k je ook zoveel meerwaarde krijgt voor je keuken van een merk. En of het zelf waard vind. Natuursteen werkblad van 5 centimeter héél mooi. Maar zou ik er ooit 5.000 euro voor willen betalen? Toch niet.

Ik zou in alle gevallen een Ikea keuken wel verkiezen boven een bouwmarkt-keuken. Die komen meestal iets duurder uit (tenzij je koopjes kan doen) en zijn kwalitatief zeker niet beter. (steekproef gebaseerd op 2 praktische voorbeelden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen...
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-03 09:46
Wij hebben een tinad inbouwkoelkast van 549 euro (beetje de middenoptie geloof ik) Verdere apparatuur ben ik erg tevreden over, maar de koelkast is achterin een stuk kouder dan voorin, waardoor spul achterin bevriest.
We hebben overigens ook een composiet blad bij natuursteenstunter (of zoiets) gekocht omdat die voor hetzelfde geld een mooier blad leverde en verantwoordelijkheid droeg voor het komen opmeten (ikea droeg die verantwoordelijkheid niet als je zelf ging plaatsen zelfs al betaalde je voor de inmeetservice)

vaatwasser hebben we trouwens de skinande, die doet het goed

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:07

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

thekingis13 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:55:
Kan je ook niet Ikea apparatuur inbouwen? Een beetje vaatwasser kost bij ikea 500 euro, dan heb je er ook een van een bekend merk zie ik...
De Ikea-apparatuur staat niet echt bekend om de kwaliteit. Je kunt wel prima andere apparatuur inbouwen; Coolblue heeft er zelfs een productfilter voor.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 512943

Wij hebben de witte KUNGSBACKA frontjes en geen enkel probleem daarmee, maar zwart is wel lastiger denk ik.

Je kunt natuurlijk een los frontje kopen om te testen en kijken hoe het vlekt en wat het beste werkt qua schoonmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 21:38
Michael Knight schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:58:
[...]

Dat krijg je van de klantenservice te horen wanneer je ze een servicenummer van jouw apparaat doorgeeft?
Wat ging er bij jou mis dan?
Je krijgt de instructies hoe je je apparaat kan identificeren. Met een nummertje in je productcode. Ze gaven mij de verkeerde fabrikant. Ik zou dus een Elektrolux hebben ipv Whirlpool. Maar ze laten mij Whirlpool bellen.
Die geven aan dat ik naar Elektrolux moet bellen. Bel ik daar naar, na 3 pogingen nam er niemand op.
Bel ik weer naar Whirlpool en zeg ik dat ik een Elektrolux heb en ze maar niet te pakken krijg. Ze konden mij doorschakelen naar een ander nummer van Elektrolux. Kon eindelijk een afspraak inplannen
Komt er uiteindelijk een kerel van AEG aan. Blijkt allemaal 1 pot nat te zijn.

En al deze moeite voor een led lampje in de vaatwasser die kapot was :+

Tweede keer binnen een jaar tijd ging opeens de vaatwasser piepen omdat er blijkbaar water gelekt zou zijn. Iets met verstopte afvoer. Maar de onderkant van de keuken was vol met water. Diezelfde monteur heeft vorig keer bij het terugduwen dat pinnetje om de achterste poot te verstellen gesloopt, tevens begon de afvoerslang te lekken want die zat knel.
Weer aan de lijn met Elektrolux, konden ze pas na 8 weken komen. Ik heb maar zelf alle onderdelen besteld en de boel op een correcte wijze gerepareerd.

Dat hele kast je naar muurtje wilde ik juist voorkomen door alles bij de Ikea te kopen. Dus wat dat betreft ben ik zeker blij met de keukens, maar algemeen voor garantie/support krijg ik enorm hoofdpijn van de Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

com2,1ghz schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:09:
[...]

Je krijgt de instructies hoe je je apparaat kan identificeren. Met een nummertje in je productcode. Ze gaven mij de verkeerde fabrikant. Ik zou dus een Elektrolux hebben ipv Whirlpool. Maar ze laten mij Whirlpool bellen.
Die geven aan dat ik naar Elektrolux moet bellen. Bel ik daar naar, na 3 pogingen nam er niemand op.
Bel ik weer naar Whirlpool en zeg ik dat ik een Elektrolux heb en ze maar niet te pakken krijg. Ze konden mij doorschakelen naar een ander nummer van Elektrolux. Kon eindelijk een afspraak inplannen
Komt er uiteindelijk een kerel van AEG aan. Blijkt allemaal 1 pot nat te zijn.

En al deze moeite voor een led lampje in de vaatwasser die kapot was :+

Tweede keer binnen een jaar tijd ging opeens de vaatwasser piepen omdat er blijkbaar water gelekt zou zijn. Iets met verstopte afvoer. Maar de onderkant van de keuken was vol met water. Diezelfde monteur heeft vorig keer bij het terugduwen dat pinnetje om de achterste poot te verstellen gesloopt, tevens begon de afvoerslang te lekken want die zat knel.
Weer aan de lijn met Elektrolux, konden ze pas na 8 weken komen. Ik heb maar zelf alle onderdelen besteld en de boel op een correcte wijze gerepareerd.

Dat hele kast je naar muurtje wilde ik juist voorkomen door alles bij de Ikea te kopen. Dus wat dat betreft ben ik zeker blij met de keukens, maar algemeen voor garantie/support krijg ik enorm hoofdpijn van de Ikea.
toon volledige bericht
Dat is idd erg vervelend ja.. ligt wel voornamelijk bij de fabrikanten van de inbouwapparatuur. Die maakt IKEA niet zelf natuurlijk. Het mooist zou zijn als je dit direct bij IKEA zelf kon omwisselen (ofzo), maar helaas ben je daarvoor aangewezen op de betreffende fabrikant.

Een vergelijkbare ervaring had ik vorig jaar met Bauknecht en BCC. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:48
Als je zelf kunt monteren en de apparatuur ergens anders koopt, zijn het goede keukens. We hebben een IKEA keuken twee jaar geleden gemonteerd bij mijn ouders, ziet er prima uit. Zou ik daar een keuken kopen? Nee, verschil in kwaliteit met een betere keuken is overduidelijk voor mij. Je krijgt waar je voor betaalt.
In jouw geval zou ik het wel doen. Heb je verstand van apparatuur en heb/ben je een handige Harry die kan monteren? Dan heb je een mooie keuken voor een leuke prijs. Beter dan een Hornbach keuken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingis13
Yes heb een aannemer, en electronica aansluiten is voor mij geen rocketscience met wat geduld :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaaspeer90
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11-07-2024
Heb zelf een METOD keuken, niet de kungsbacka dus ik weet niet hoe nuttig mijn ervaringen zijn, maargoed here goes.

Ik denk dat de kwaliteit van een keuken niet persee te maken heeft hoe degelijk (lees zwaar) een kastje aanvoelt, maar bij wat voor toko je het hebt aangeschaft. Ikea keukens voelen vrij licht aan. Als je dit vergelijkt met zwaardere keukens zou je zeggen dat dit andere kwaliteit is, maar dat hoeft niet persee. Ikea geeft zoals hier boven aangegeven is een prima lange garantie op hun spullen. Over het algemeen hoef je om je ikea keuken kwaliteit geen zorgen te maken.

Waar je bij andere bedrijven dan ook meer voor betaalt is vaak de service. In het lagere segment is deze erg twijfelachtig. Zo kunnen bedrijven zoals sani-dump en zelfs mandemakers groep prima keukens leveren, maar worden deze geleverd door naar wat ik mee heb gekregen ongeinteresseerd en domweg onkundig personeel. Ikea heeft in ieder geval niet de pretentie om meer te zijn dan gewoon een degelijke keuken.

Ikea apparatuur is verder ook wel prima. De apparatuur worden geleverd door electrolux groep (Electrolux, AEG en Zanussi). Garantie verloopt ook via hen. Ik heb zelf een goedkope ikea afzuigkap waar de kwaliteit echt van te janken is, maar mijn vaatwasser en oven waren iets duurder en kwalitatief vele malen beter. Garantie verloopt niet via ikea maar via electrolux groep en alle issues met mijn afzuigkap werden netjes verholpen.

Verder is de klantenservice van Ikea met name slecht te bereiken, maar is het personeel verder erg vriendelijk. Dit heeft meer te maken met strategische keuzes van ikea met betrekking tot een understaffed klantenservice, dan dat hun personeel onkundig is.

Je kan op ikea keukens geen buil vallen. Tis prima, verwacht alleen niet al te veel speciaals. In een markt die je met allemaal onzin lokkertjes zo ver probeert te krijgen om een gigantisch bedrag uit te geven vind ik de houding van ikea eigenlijk wel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:37
thekingis13 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:39:
Dag, ik ben een starter met een eigen woning en wil de keuken vernieuwen. Heb hier en daar afspraken bij keukenboeren staan. Vind het lastig om ene keuze te maken of een niet Ikea keuken beter is of niet.

Bij de Ikea wil ik graag een KUNGSBACKA keuken, mooi zwart en industrieel. Ik lees echter een hoop spookverhalen over dat ze echt niet schoon te houden zijn.

Vraag is; ken of heb jij KUNGSBACKA frontjes, en zijn dat mensen die verwachten dat alles even nieuw blijft als uit de doos? Of is het echt dramatische kwaliteit en trekken alle vlekken er echt in en kan ik beter verder kijken?
Hoeveel geld wil je uitgeven? Ik denk dat het heel vreemd is om 20k in een keuken van een klein appartementje te steken, tenzij alles mega high-end is EN je dat ook zo wilt houden.

Keukens zijn ook erg smaak-afhankelijk dus ik zou vooral iets kiezen waar je zelf een aantal jaar blij van wordt. Ik vind keukens vooral gebruiksvoorwerpen en ben erg blij met mijn Ikea-keuken van <3k euro. Als ik 15k had uitgegeven had ik natuurlijk mooiere spullen gehad, maar dat verschil zie ik toch niet en is het mij dus echt niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XooL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-05 08:02
Gezien je situatie lijkt IKEA me geen gek idee. Wel zou ik zelf nooit meer de apparatuur daar vandaan halen. Onze keuken is in 2016 geplaatst en sindsdien is de vaatwasser 3x gerepareerd (complete laminaat moest daardoor worden vervangen), de afzuigkapmotor vervangen en de magnetron vervangen. Alleen de oven is nog in originele staat. Ook met de koelkast hebben we het nodige van doen gehad en de vriezer vertoond nu ook kuren. Dat is eigenlijk allemaal veel te snel natuurlijk. En inderdaad; allemaal doorverwezen naar reparatieservice van andere bedrijven. Dat is niet plezierig. IKEA doet dan vrij weinig voor je. Ook is het keukenblad inmiddels vergaan en laten sommige frontjes inmiddels los. Dat laatste wordt wel onder garantie vervangen, maar mag je ook zelf weer met sleutel en schroevendraaier aan de slag. Maar, wij hebben drie kleine kinderen en gebruiken de keuken vrij intensief. De volgende komt daar dus niet meer vandaan voor ons , maar die ervaring is meermaals gedeeld zie ik ;-) Het METOD systeem werkt verder prima, maar let goed op wat je koopt en loop zeker even de winkel in; wij hebben toen na het voelen van materiaal last minute toch alle frontjes nog even vervangen. Geen spijt van gehad. Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingis13
Ik zou toch graag even willen melden dat jullie allemaal mn dag gemaakt hebben <3 gouden inzichten, ontzettend bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 11:49
Kungsbacka gebruiker hier, de witte variant. Geen enkel probleem met schoon houden. Hoewel je de vettigheid van je vingers wel ziet op de hoeken (wij hebben ze greeploos met drukkers) maar dat is in gebruik, doekje er over en gewoon schoon.

Of de zwarte anders reageert of dat je daarop meer vlekken ziet durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik weet niet welke Ikeakeuken wij precies hebben (hoogglans donkergrjis, de vorige eigenaar heeft die geplaatst), maar wat ik er wel minder aan vind is dat in de winter de kastjes slechter sluiten (hogere luchtvochtigheid, zal ook komen door de recirculatie afzuigkap en de radiator die hij weg heeft gehaald). Als we de keuken een keer vernieuwen gaat daar weer een normale afzuigkap in en ik denk dat ik dan ook een radiator terug laat plaatsen.

De inbouwapparatuur werkt op zich prima. Volgens mij is dat Ikea spul Wirlpool.

Ik denk wel dat Ikea kwaliteit minder is, de deurtjes zijn lichter omdat ze lichter uitgevoerd zijn en dat lichte deel is ook minder waterbestendig (wat in een keuken toch belangrijk is, al zal dat redelijk beschermd zitten onder de coating).

[ Voor 32% gewijzigd door Marzman op 16-03-2021 13:19 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:41

Indoubt

Always be indoubt until sure

Lang geleden dat ik een Ikea keuken heb gehad maar ik heb wel recente ervaring met losse kastjes en wat apparatuur voorvrienden/kennissen.

In algemene zin is de kwaliteit prima, zeker als je niet het goedkoopste neemt op het gebied van frontjes. Een gelakt MDF frontje gata minder lang mee en kan slechter tegen beschadigingen en vocht als een gelakt beukenhouten frontje. De apparatuur is wisselend, een kennis heeft al jarenlang een ikea vaatwasser en is er prima tevreden over. Ik heb wel recent het deurfrontje bijgesteld want die ging een beetje hangen.

Koelkasten van ikea heb ik nog niet zo veel goede verhalen over gehoord, het hangt waarschijnlijk af van het type maar de goedkoopste zijn niet geweldig, duurdere typen weet ik niet.

Oven: Ik was zelf in de race voor een kleine maar goede inbouw combi magnetron oven. Ik heb verschillende keren gekeken bij ikea en dan de duurdere modellen. Uiteindelijk een Bosch gekozen. Probleem was dat ik bijvoorbeeld geen roterende draaischijf in een combimagnetron wil en de temperatuur van de oven moet ook hoger voor een steenovenpizza bijvoorbeeld. Ze zijn misschien niet slecht maar hebben zo hun beperkingen.

Ik heb een nieuw-oud huis met 40 jaar oude keuken. Die gaat in zn geheel vervangen worden maar nu nog even niet. Ik moest wel een kapotte afzuigkap vervangen en heb daarvoor even een Ikea afzuigkap gekocht. Niet duur, zuigt redelijk en maakt veel geluid. Afhankelijk wat je wil bruikbaar of niet. Ze hebben ook duurdere modellen maar bij mij pasten die niet.

Misschien dat het je iets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
is dat zwart niet enorm donker in een kleiner appartement? dat maakt de ruimte gevoelsmatig wel kleiner. zo te lezen moet je wel van poetsen houden of je niet ergeren aan vlekken.. voor mij zou het niks zijn >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RockNoobster
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-05 12:04
Mijn ouders hebben heel wat jaar terug een IKEA keuken laten plaatsen. Na heel wat jaar (geloof wel bijna 10) begon de laklaag van de frontjes te barsten. IKEA heeft toen kosteloos nieuwe frontjes geleverd (andere kleur, dat wel. De oude was uit het assortiment). Zoals anderen hier al zeggen: verwacht geen high-end spul, maar IKEA staat wel achter hun product. Als ik zelf een nieuwe keuken zou moeten plaatsen dan is IKEA zeker een van de opties die ik ga overwegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absurdsmash
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-02 14:48
Kwaliteit is prima, zeker gezien de prijs. Er zijn overigens bedrijven die custom (houten) fronten leveren voor de IKEA keukens. Als je dan zelf ook nog voor een ander blad kiest, dan ontwijk je dat goedkope gelamineerde spul en heb je een hele leuke keuken voor een goede prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door absurdsmash op 16-03-2021 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:06
@RockNoobster Mijn ouders hadden een dure keuken van een keukenboer en hadden binnen 10 jaar al 2x alle frontjes vervangen. Die frontjes waren ook nog heel moeilijk leverbaar.
Heb hier zelf een Grando keuken van ongeveer 20 jaar oud, alles is schots en scheef maar ligt aan de persoon die het gemeten en geplaatst heeft. Apparatuur is inmiddels zo goed als allemaal overleden of gerepareerd.

Volgende keuken wordt gewoon eentje van Ikea, exclusief apparatuur want die zoek ik zelf wel uit of neem ik mee (koelkast en vaatwasser zijn nog geen 3 jaar oud).
Toen de verlichting van mijn Falmec afzuigkap kapot ging reed ik naar de keukenboer om een nieuwe armatuur (elektronica doorgefikt, waardeloze troep). 4 weken later was die eindelijk binnen, hadden ze een T5 TL buis geleverd... nog 4 weken later kwam dat armatuurprintje eindelijk binnen. Doe mij maar gewoon regulier spul waarvan shops als Europart de onderdelen hebben liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:39
Anoniem: 512943 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:09:
Je kunt natuurlijk een los frontje kopen om te testen en kijken hoe het vlekt en wat het beste werkt qua schoonmaken.
Ja, dat dus.

@thekingis13 Voor €8 heb je een ladefrontje. Dat kun je aanraken en poetsen zoveel als je wilt. Kun je zelf ervaren wat het materiaal doet. :P

Je kunt het binnen 365 dagen zelfs weer terugbrengen.

Ik heb een keer een hele stapel van die frontjes in verschillende kleuren gehaald als kleurstaaltjes. :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-05 23:52
thekingis13 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:55:
Voor jullie verdere beeldvorming; het is een mini appartement van 50m2 in Utrecht, waar ik zeker niet voor altijd blijf. Heb ook geen kinderen of huisdieren. Dank voor jullie reacties!

@jeroen... Zijn de koelkasten niks? Mag ik vragen welke je hebt en wat er mis is?

Daarnaast kan je bij de bouwmarkt gewoon een massief hardhouten keukenblad kopen voor weinig extra, ben dus niet van plan een gelamineerd blad te nemen...
Ja je kan andere apparatuur inbouwen.

Ik heb in de bijkeuken een kastenwand met inbouw vriezer.

In plaats van de Frysa https://www.ikea.com/nl/n...h-ontdooien-wit-20366055/ heb ik de Siemens https://www.keukenloods.nl/gi81nac30.html https://www.keukenloods.nl/gi81nac30.html (die was toen in de aanbieding even duur)

Als je internet een beetje afspeurt en goed op de inbouwmaten let heb je voor dezelfde prijs echt merk apparatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.Millenarian
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 09:21
Wij hebben Ikea Kungsbacka in matzwart in de bijkeuken en mijn hemel wat ben ik blij dat ik dat niet in de gewone keuken heb. Elke vinger zie je erop. Ik zou er knettergek van worden als ik dat in de gewone keuken had.

Verder is het prachtig materiaal hoor, combineert mooi met een houten blad. Maar nogmaals, het is mij te vlekgevoelig om in de keuken te hebben.

Let er bij een ikea keuken trouwens op dat ze voor de kastjes wel een plinthoogte van 11 cm hanteren naar bij de inbouwapparatuur niet. Wij hebben onder de inbouwvriezer balken moeten leggen om de 3 cm te overbruggen, en dat was een enorm gek*t om die onder de poten van de vriezer te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 10:33
(jarig!)
com2,1ghz schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:55:
[...]

Kwalitatief vind ik ikea meuk uitstekend, maar als je een keer support nodig hebt ben je gewoon de sjaak. Heb genoeg uren gespendeerd bij de service balie met een nummertje in mijn hand.
Weet niet wat er mis gegaan is bij jou, maar mijn IKEA inbouwvaatwasser had een defect waterslot, IKEA gebeld, werd keruig doorverbonden naar de service dienst van AEG/Electrolux (want dat is het, maar met een IKEA logo er op, monteur beaamde dat), dag later monteur voor de deur, slang met waterslot vervangen, klaar. Top service. Alle apparatuur van IKEA is van merken zoals AEG/Electrolux, Whirlpool e.d.

Ik heb eigenlijk nog nooit echt problemen gehad met de service van IKEA, ben altijd goed geholpen.
Pagina: 1