Toon posts:

In woonkamer gamen op een desktop in de kelder.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bernieman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-03-2021

Concreet wil ik dus kunnen gamen in mijn woonkamer. Echter staat mn gaming-pc in het bureau in de kelder. Ik zou hier vooral games met controller spelen.

Heeft iemand een idee of er een 'bakje' bestaat dat in het gele vakje past? (desktop met amd-videokaart)
wireless mag uiteraard ook.

Uiteraard zou ik mijn desktop ook naar de woonkamer kunnen verhuizen.
Jammer genoeg moet ik er ook op werken en speel ik hier shooters met muis+keyboard. Geen optie dus.

(Wat ik zelf al onderzocht:
SteamLink is een optie maar blijkbaar kan je hier bijvoorbeeld tekken niet deftig mee spelen.
NvidiaShield had ook een ideale optie geweest. Echter beschik ik over een AMD-videokaart.
Raspberry pi: ik verkies plug&play. pi is voor mijn beperkt techverstand te complex.)

[Voor 27% gewijzigd door bernieman op 16-03-2021 10:45]

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:04
Heb je steamlink al geprobeerd? Je zou natuurlijk altijd kunnen proberen of je het goed vind werken, door het even te testen op een andere pc/laptop?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bedenk dat zeker voor gamen reactie tijd heel erg belangrijk is dus iedere vorm van streaming kan je eigenlijk schrappen je moet gaan kijken naar iets van KVM over UTP zodat je je Keyboard Video en Muis over een UTP kabel kan sturen naar je woonkamer. Maar zelfs dan kan afstand traagheid een probleem vormen. Maar dat is maar net hoe fanatiek ben je en het soort spel.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-06 16:02

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Linus Tech Tips heeft hier ooit een video over gedaan van hoe dat werkte bij hem thuis. Als ik het goed heb onthouden was dit met een fiber kabel en dan een soort usb hubje. Werkte schijnbaar erg goed. De video moet je er even zelf bij zoeken :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:25
Ik heb zelf goede ervaringen met Steamlink

Zelf wil ik een dergelijk systeem ook een keer opzetten hier in huis, maar ben al een keer aan het testen geslagen om te kijken of het haalbaar was qua reactietijden.
Mijn opstelling was:
- Desktop PC, 1000mbit LAN
- Asus Transformer Mini (een behoorlijk trage Windows 10 laptop), 100mbit LAN

Op de Desktop heb ik Rayman Origins opgestart, waarin timing behoorlijk nauwkeurig komt, en een local multiplayer game opgestart. Desktop was player 1
De Asus heb ik toen via Steam link laten connecten, Asus werd player 2
Beide keyboards erbij gepakt en de characters tegelijk laten springen: nul verschil te merken, op zowel desktop als Asus scherm.
De game was vanaf de Asus prima te spelen.
Natuurlijk zal er wel iets van een vertraging zijn, maar tenzij je echt competitief gaat spelen zal je er niets van merken.
Helemaal als je nagaat dat TV's/receivers altijd wel voor extra vertraging zorgen en er genoeg mensen shooters op consoles spelen.

Ik zou het gewoon even proberen. Ik gok dat je er niets van gaat merken, mits je netwerk een beetje degelijk is en je geen rhythm games gaat spelen ;)

EDIT:
Je kan het natuurlijk ook omdraaien:
Desktop in de woonkamer en een thin-client in je werkkamer. Als je al iets zou merken van vertraging is het tijdens Word niet zo'n probleem :P

[Voor 12% gewijzigd door Flapperbol op 16-03-2021 11:30]

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-06 15:51
Douweegbertje schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:59:
Linus Tech Tips heeft hier ooit een video over gedaan van hoe dat werkte bij hem thuis. Als ik het goed heb onthouden was dit met een fiber kabel en dan een soort usb hubje. Werkte schijnbaar erg goed. De video moet je er even zelf bij zoeken :+
Werkte dat niet via Thunderbolt? Die oplossing heb ik toch ook al eens in een filmpje van hem gezien. Thunderboltaansluiting pc -> glasvezelkabel -> Thunderbolt docking station. Geen (of toch heel beperkte) delays, wel prijzig :D.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee