Vraag

• Asateo
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-11-2022
Mijn computer wil niet afsluiten, maar blijft hangen in het blauwe 'laadscherm' om af te sluiten. Is hier een oplossing voor? Zelfs als ik 5 sec op de powerknop duw, mijn (standaard) 'lichtjes' van mijn moederbord gaan enkel uit als ik de power-switch van de voeding omklik.
...
Ik gebruik windows 10 pro, 20H2.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-9700K Boxed€ 235,-€ 235,-
1MoederbordenGigabyte Z390 Aorus Pro€ 167,90€ 167,90
1VideokaartenInno3D GeForce RTX 2080 Super Gaming OC X3€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C White - TG€ 94,90€ 94,90
1ProcessorkoelingScythe Mugen MAX€ 41,99€ 41,99
1VentilatorenNoctua NF-A12x25 FLX, 120mm€ 24,90€ 24,90
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESCK€ 545,77€ 545,77
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 109,90€ 109,90
1Solid state drivesIntel 660p 512GB€ 57,50€ 57,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.277,86

...

Ik heb reeds geprobeerd:
- alle usb randapperatuur ontkoppelen
- windows updaten
- troubleshooter (hij erkent dat er een probleem is, maar kan er niets aan doen)
- snel opstarten is uitgeschakeld,
- integriteit windows files via commandprompt gescand
- drivers geupdated
- Windows delivery uitgezet

Dit alles heeft geen verandering gemaakt, computer blijft nog steeds hangen en ik zet hem uit met 5 seconden drukken op de powerknop.

Het enige wat ik nu nog kan bedenken is een nieuwe install van windows, maar voordat ik dat doe wilde ik toch even komen vragen of er nog iets kan zijn.
Kan het eventueel aan bios moederbord liggen ofzo? (omdat de lichtjes nooit uitgaan).

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:01
Welk programma zorgt ervoor dat hij niet afsluit?
Heb je "foute" sites bezocht en iets van een bitcoinminer op je pc staan oid?

Of is het scherm nadat Windows al is afgesloten en wil je pc niet door afsluiten?

• Asateo
Meestal krijg ik geen foutmelding dat 'er nog een programma moet afgesloten worden'.

Ik heb een anti-virus met zo'n waarschuwingssysteem voor foute sites. Dus normaal nee, tenzij ik echt vertrouwen heb in een website (een open-source software ofzo). Geen bitcoinminer. Ik voerde ook reeds een scan uit met malware-bytes en kaspersky.

Als ik windows update dan geraakt de update wel gedaan, het is daarna dat het afsluiten niet 'verder wil'.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:01
Mis je heel veel als je verse Windows installatie doet?
Kan je je data ergens veilig op een andere (externe?) Schijf bewaren?

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:08

Just me !

Ik leer nog steeds......

Wat gebeurt er wanneer je WIN + R. toetsen gebruikt met daarin het volgende commando geeft en OK drukt?
C:\Windows\System32\shutdown.exe -s -t 01 -f

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:13
Ik zou is proberen wat processes handmatig te beindigen in taakbeheer en is proberne of het dan wel werkt.
Klinkt alsof er een process vast blijft hangen. Wellicht kan je die vinden en daarmee verder troubleshooten.

Weet je ook sinds wanneer dit probleem optreed? Onlangs iets gewijzigd, iets geinstaleerd?

T.Net Creality 3D Printer Discord

• Asateo
99ruud99 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:00:
Mis je heel veel als je verse Windows installatie doet?
Kan je je data ergens veilig op een andere (externe?) Schijf bewaren?
Op zich niet, het meeste zijn programma's die ik gewoon van internet kan halen. Ik hoopte me gewoon dat werk te besparen.
Just me ! schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:26:
Wat gebeurt er wanneer je WIN + R. toetsen gebruikt met daarin het volgende commando geeft en OK drukt?
C:\Windows\System32\shutdown.exe -s -t 01 -f
Eerst komt er de melding 'afmelden' dan komt het blauwe 'laadscherm' van afsluiten terug en blijft comp weer hangen.
Christoxz schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:34:
Ik zou is proberen wat processes handmatig te beindigen in taakbeheer en is proberne of het dan wel werkt.
Klinkt alsof er een process vast blijft hangen. Wellicht kan je die vinden en daarmee verder troubleshooten.

Weet je ook sinds wanneer dit probleem optreed? Onlangs iets gewijzigd, iets geinstaleerd?
Wel, eerst was het enkel bij het 'heropstarten' en lukte afsluiten gewoon nog wel.
Als ik alle processen afsluit die ik ken dan blijft comp nog hangen bij afslutien.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee