Toon posts:

Lift in schuur tbv brommer

Pagina: 1
Acties:

• Arebij
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:23
Hoi,

Ik heb een schuurtje van 2.80 x 2.28 meter. Toen er nog niets instond vond ik dat het best een grote schuur was maar na ongeveer 3 maanden gebruik heb ik toch nu al ernstig ruimtegebrek :)

Het idee is dat ik mijn brommer, die ik eigenlijk alleen zomers gebruik op wil liften, zodat ik eronder nog (gedeeltelijk) fietsen kwijt kan. Voorkeur gaat uit naar een lift systeem, geen takel. Nu zijn er genoeg heftafels te koop, maar het probleem is dat ik daar niets onder kan zetten, ik win daar geen ruimte mee. Ik moet eigenlijk een platform hebben waarop ik de brommer kan oprijden.

Ik ben dit exemplaar tegen gekomen

Dit komt aardig in de buurt, alleen is nog te klein om erop te rijden.

Hebben jullie raad of hebben jullie ideeen voor een oplossing ?

Gr Erik

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:45

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Je kan op zoiets best makkelijk kokerbalken (laten)lassen om een soort oprijplaat of "houder" te maken. De meeste brommers komen totaal niet bij de 400kg in de buurt, dus gaat makkelijk ;)
Vraag het eens rond aan kennissen, zal vast wel iemand tussen zitten die kan lassen, of die iemand kent die 't zou kunnen doen.

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Een kleine bandenlift misschien?

Voor die twee keer per jaar dat hij op/neer moet zou ik zelf toch kiezen voor twee haken en wat bevriende spierballen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:20
Arebij schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:49:
maar na ongeveer 3 maanden gebruik heb ik toch nu al ernstig ruimtegebrek :)
:') ja das het leven he. Zeer herkenbaar.

Hoe sterk is het dak? Misschien zo'n fietslift systeem maken maar dan met een stalen kabel in plaats van een nylon touwtje? Je hebt ze ook elektrisch, dat is helemaal mooi. Dan heb je sowieso niks op de grond/aan de muur zitten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik moet eigenlijk een platform hebben waarop ik de brommer kan oprijden.
Laat zo'n brommer 100 kilo wegen, dat wil je niet op je hoofd hebben. Hoe voorkom je dat hij omvalt?

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik zou zelf eerder iets verzinnen zodat je de fietsen boven de brommer kan plaatsen. zoals je ook bij veel fietsenstallingen ziet met 2 lagen fietsen. een fiets is toch wel een stuk lichter en makkelijker te hanteren.

en als het te lastig wordt om de brommer eraf en er weer op te krijgen na gebruik dan zul je de brommer helemaal niet meer gaan gebruiken (want te veel gedoe) en kun je hem net zo goed helemaal weg doen ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Leipo schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:48:
ik zou zelf eerder iets verzinnen zodat je de fietsen boven de brommer kan plaatsen. zoals je ook bij veel fietsenstallingen ziet met 2 lagen fietsen. een fiets is toch wel een stuk lichter en makkelijker te hanteren.

en als het te lastig wordt om de brommer eraf en er weer op te krijgen na gebruik dan zul je de brommer helemaal niet meer gaan gebruiken (want te veel gedoe) en kun je hem net zo goed helemaal weg doen ;)
Dit dus. Een fiets is vele malen lichter, bevat geen vloeistoffen en kan je aan een paar haken zo aan de muur hangen. Een brommer is veel meer dood gewicht.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:12
Volgens mij doe je er verstandiger aan je fietsen op te hangen. Er bestaan zat fietsenophangsystemen, die hadden wij vroeger ook. Volgens mij ben je dan veel praktischer beter dan een brommer a ~ 80kg op te tillen..

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Misschien een gekke vraag, maar hoe hoog is je schuurtje?
Is het zo'n "standaard" houten blokkendoos die alle nieuwbouwwoningen hebben? Daar kan je amper de hoogte in. Of heb je zo'n hoge berging die je veel bij flats ziet?

Daarnaast zou ik het lichtste product naar boven verhuizen, zoals hierboven ook al is aangegeven.
Liever 10x een fiets omhoog tillen dan 2x een brommer omhoog verplaatsen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-03 08:32
Heb je dat al eens gebruikt, zo'n liftje?
Ik wel. Je bent echt minutenlang bezig voordat die een beetje op hoogte zit...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:37
Kan je niet beter je fietsen ophangen. Ik heb zo'n fietshaak van Decathlon aan de muur. Werkt prima, is goedkoop en de vloer blijft vrij.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:05
Hoi,

Ik heb een schuurtje van 2.80 x 2.28 meter. Toen er nog niets instond vond ik dat het best een grote schuur was maar na ongeveer 3 maanden gebruik heb ik toch nu al ernstig ruimtegebrek :)

Het idee is dat ik mijn brommer, die ik eigenlijk alleen zomers gebruik op wil liften, zodat ik eronder nog (gedeeltelijk) fietsen kwijt kan. Voorkeur gaat uit naar een lift systeem, geen takel. Nu zijn er genoeg heftafels te koop, maar het probleem is dat ik daar niets onder kan zetten, ik win daar geen ruimte mee. Ik moet eigenlijk een platform hebben waarop ik de brommer kan oprijden.

Ik ben dit exemplaar tegen gekomen
[Afbeelding]

Dit komt aardig in de buurt, alleen is nog te klein om erop te rijden.

Hebben jullie raad of hebben jullie ideeen voor een oplossing ?

Gr Erik
Qua gewicht moet die lift het houden. Als je echt voor die oplossing gaat dan zou ik een dergelijke lift kopen icm zoiets (motormover):

Wellicht is een motormover overkill voor bovenop de lift en is er ook iets als een brommermover :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
En wat staat er nog meer allemaal in die schuur? Als het ook veel klein spul is, kun je beter wat haken en schappen maken. Daar kun je ook veel vloerruimte mee winnen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Señor Sjon schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:51:
[...]

Dit dus. Een fiets is vele malen lichter, bevat geen vloeistoffen en kan je aan een paar haken zo aan de muur hangen. Een brommer is veel meer dood gewicht.
De fietsen zullen misschien dagelijks gebruikt worden en de bromfiets niet?

Met haken aan een muur moet je elke keer je stuur een kwartslag draaien en losmaken van het wiel. Maar je kan misschien boven de scooter een platform maken met een plankje waar je de fietsen zo over naar boven duwt. Op het station hadden we vroeger ook een fietsenstalling met twee verdiepingen en mensen duwden daar ook dagelijks hun fiets naar boven (het hoeft ook niet zo hoog te zijn, gewoon iets hoger dan je scooter is).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online

Er zijn voor fietsen ophangsystemen met wat haken en katrollen. Misschien kun je dit zelf klussen met wat zwaardere katrollen.

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-03 15:10
Ik zou toch een takel nemen, en dan een klap-schap aan de muur bevestigen waar de brommer op kan staan, in de hoogte. Dan kun je de fietsen onder en voor/naast het schap zetten en stoot je niet steeds je hoofd aan ellendig gevormde onderdelen aan de onderkant van de brommer.

Elke keer de fiets(en) (veel vaker gebruikt) moeten optillen en weer pakken boven een wiebelig staande brommer, met uitstekend stuur en zo lijkt me veel meer gedoe dan één keer die brommer 'opbergen'.

Of zo strak mogelijk langs de muur, met een sjorband, stuur plat.

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-01 22:22
Reserveer inderdaad wat tijd in de agenda voor het pompen. Dat zou best lang kunnen duren :)

Ik weet niet of deze over een langere tijd vanzelf weer een beetje zakt. Dat lijkt mij wel gevaarlijk. Je buigt elke dag om de fiets te pakken, maar opeens is het plateau van de brommer wat lager. Ik zou daar 's ochtends met mijn slaperige hoofd vol tegen aan beuken ...

In professionele magazijnen staan zaken ook hoog opgestapeld. Maar dan wel in vaste racks met voldoende draagkracht. Wil je nu echt een metalen apparaat van 100 kg op een beweegbaar platform in een consumentenomgeving? Risico = kans maal impact. De kans is klein, maar als het mis gaat dan heb je echt wel een probleem. Wil je dat risico lopen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:34
[...]. Voorkeur gaat uit naar een lift systeem, geen takel. Nu zijn er genoeg heftafels te koop, maar het probleem is dat ik daar niets onder kan zetten, ik win daar geen ruimte mee. Ik moet eigenlijk een platform hebben waarop ik de brommer kan oprijden.[..]
Waarom niet gewoon een platform maken en daar de brommer oprijden met rijplaten? Je hoeft namelijk helemaal niet zo hoog. Als je voorwiel of bagagedrager maar onder het platform past heb je al genoeg ruimte gewonnen.
Rijplaten voor een brommer kan je gewoon van hout maken dus dat hoeft helemaal niet duur te zijn.

In de zomer klap je het platform weg tegen de muur(al dan niet met schanieren).

• Leipo
  • Niet online
bazzzzzz schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:35:
[...]

Waarom niet gewoon een platform maken en daar de brommer oprijden met rijplaten? Je hoeft namelijk helemaal niet zo hoog. Als je voorwiel of bagagedrager maar onder het platform past heb je al genoeg ruimte gewonnen.
Rijplaten voor een brommer kan je gewoon van hout maken dus dat hoeft helemaal niet duur te zijn.

In de zomer klap je het platform weg tegen de muur(al dan niet met schanieren).
ik heb veel ervaring met motoren op aanhangers (ook crossmotoren met soortgelijk gewicht als een brommer) en kan je vertellen dat het een heel stuk lastiger is dan het lijkt. het werkt alleen handig als je zelf ook op dezelfde hoogte kan staan als het platform, anders zit je al snel boven je macht met je armen en is het een kwestie van tijd voordat je brommer valt.
en dan is een aanhanger nog een stuk lager dan een platform waar een fiets onder moet passen...

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:12
Misschien een rare vraag, maar waar ga je de heftafel laten als je de brommer op hoogte hebt gebracht?
Of blijft de brommer daar op staan?
Het is niet dat je ineens gigantisch veel ruimte wint als je de heftafel ook nog kwijt moet in de schuur.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-03 20:44
Is een systeem als dit een optie?
(Ik zou, zeker als je de brommer een seizoen lang op wilt hangen, kijken naar een extra vergrendeling met een spanband aan een goed muuranker oid.)

TS: Is er een reden dat je liever geen takel wil? Die zijn een stuk eenvoudiger te vinden geloof ik en je bespaart jezelf alvast het issue dat een brommer van een platform af kan donderen, waar je dan weer wat op moet verzinnen.

• KelvinX
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Ik zou ook gewoon twee katrollen in het plafond schroeven en dan een touw er tussen.

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:41

Smurf

Detri

Wat dacht je van een paar stevige plankendragers, al dan niet opklapbaar, in combinatie met een lier aan de muur en katrollen aan het plafond?

Oprijplaat met kabel op elke hoek. Brommer erop rijden, omhoog lieren. Daarna de plankendragers onder de plaat ophangen of uitklappen en dan de plaat erop laten rusten.

-insert charnames+lvl's here-

Acties:
  • +2Henk 'm!

• proton999
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-01 10:55

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KruimelTuimel
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-06-2021
elektrische lier

• Arebij
Dank allemaal voor jullie reacties en input. De reden dat liever ik geen fietsen omhoog wilt hebben is inderdaad, zoals andere al aangaven, deze meer gebruik dan de brommer. Het is een gerestaureerde Kreidler, dus heb hem liever ook "hoog en droog" zodat hij niet beschadigd kan worden door per ongeluk met je fiets erlangs te schrapen o.i.d.

Het betreft een typisch nieuwbouwschuurtje. Geen idee hoe sterk het dak is maar ik vermoed dat er een brommer van +/- 100 kilo geen probleem moet zijn. Ik weet niet zo goed wat ik tegen een lier heb, maar na deze reacties gelezen te hebben moet ik dat toch maar is wat serieuzer gaan bekijken. Qua ruimte, en wat ik in eerste instantie in mijn hoofd had is wat @proton999 stuurde wel het mooist, maar eigenlijk niet realiseerbaar. De opmerking van @leipo zit wellicht ook wel wat in, dat het in de lucht redelijk onstabiel wordt..

Ik ga me wat meer richten op een takel/lier zoals meerdere hier mij adviseerde. Het idee wat ik had was leuk, maar toch iets te ambitieus. Nogmaals dank voor jullie reacties !

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:24
Misschien stomme vraag, maar hoe hoog is je schuur ?
Anders gevraagd, hoeveel ruimte hou je over om wat onder te zetten als je scooter hangt.
Misschien dat je beter iets van planken boven je brommer kan maken waar je dingen op kwijt kan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
als geld geen rol speelt kun je zoiets nemen: https://moto-lift.de/ml-300-ld/
eigenlijk precies wat je zoekt, maar wel 2500euro...

• Arebij
Leipo schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:19:
als geld geen rol speelt kun je zoiets nemen: https://moto-lift.de/ml-300-ld/
eigenlijk precies wat je zoekt, maar wel 2500euro...
Ja.... dit is eigenlijk exact wat ik in mijn hoofd had. Echt precies het zelfde. Ik ben er best bereid om er wat geld aan uit te geven maar dit is net even te gek :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
je hebt ook van die systemen om motoren achterop campers te krijgen: een platform waar je de brommer op zet en welke met een lier omhoog getakeld kan worden (met 1 of 2 geleiders). als hij hoog genoeg is dan steek je een borgpin door de geleider => je wil nooit vertrouwen op de lier alleen.

iets wat wel te maken is door een handige klusser/lasser en zou je tegen een wand kunnen bevestigen

voorbeeldje:

[Voor 4% gewijzigd door Leipo op 16-03-2021 17:04]

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-03 16:19

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Voor oprijplaten + verhoogde/verstevigde stelling is de schuur denk ik te klein.
Ik zou eerder denken aan een combinatie, dus een lier voor het takelen de hoogte in en een houten stelling om eronder te schuiven en het gevaarte te ondersteunen.

Het simpelst natuurlijk is 'm verpatsen, want:

:P

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Die camper-lift van @Leipo is ook wel na te bouwen met dat steigerbouw ( Keeklamp o.i.d.) spul.
Twee buizen aan de muur en wat creativiteit voor het rek.

Soms ben ik bijna gelukkig

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:22
Ik weet niet hoe groot je tuin is, maar wellicht is een box waarin je brommer/fietsen past een optie...bijv. https://www.biohort.com/s...vdGlGW1AgSOBoCLVEQAvD_BwE

Kost wel wat, maar vast ook wel goedkoper te vinden. Is ideaal...heb ook zoiets en bespaart me veel ruimte in de garage zodat daar meer gereedschap troep in past :-)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee