Toon posts:

Hoe komen we aan een aannemer in 2021?

Pagina: 1
Acties:

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:59
Hallo allemaal,

Is het in 2021 echt zo moeilijk om een aannemer te vinden?

In februari hebben we ons toekomstige huis gevonden (Drenthe). Dit huis stamt uit 1989 en de hele afwerking, keuken, badkamer, enz stamt nog uit die tijd. We willen dus stevig doorpakken voordat we er in trekken. Tot die tijd blijven we in ons huidige huis wonen maar we willen de periode van overlap niet te lang laten duren.

Het gaat binnen om:
sloopwerk, de keuken, badkamer, toilet, vloerverwarming, vloeren, stucwerk, electra-uitbreiding (laadpaal), binnenschilderwerk, nieuwe deuren en ventilatieroosters

Buiten zit er wat onderhoud aan in de vorm van wat dakjes en een balkonrenovatie

Daarna zijn we ook van plan om een opbouw te laten plaatsen echter zien we dat vergunningstechnisch niet lukken voor onze 'deadline'.

Eind mei krijgen we de sleutel. Voor de bouwvak willen we er in
We zijn nu een maand op zoek naar een aannemer maar dit valt ons erg zwaar. De eerste telefoontjes waren hoopvol, ik had er zo 3 die prima konden beginnen in mei/juni. Inmiddels ben ik de tel kwijt van de mislukte pogingen. De helft reageert niet meer na het doorsturen van onze lijst. Met 1 zouden we bij het huis komen kijken en die kwam niet opdagen (dus...). 1 heeft zojuist laten weten opeens vol te zitten na een regen van geaccepteerde offertes. Een ander gaf aan de meeste disciplines voor dit werk niet in huis te hebben dus dit niet interessant te vinden. Alle kleine bedrijven die we hebben gevraagd zitten de rest van het jaar vol. Een paar pogingen voor een losse installateur leveren ook vooralsnog niks op.

Lekker dus. Denken we er mooi op tijd bij te zijn en we hebben na een dikke maand regelwerk nog niet 1 iemand in het huis gehad, laat staan een (deel)offerte. Het is natuurlijk druk in de bouw momenteel maar ik vermoed dat onze aanpak niet helemaal goed is. Onze (was)lijst schrikt mogelijk wat af, en het zijn allemaal relatief kleine klussen.

Wel goed om te weten is dat we voor keuken, toilet en badkamer wel gesprekken hebben met leveranciers. Voor keukens maak ik me niet zo druk om installatie maar 1 badkamerleverancier heeft al laten weten in volgend jaar te plannen.

Doen we hier iets helemaal fout of hebben we gewoon pech? Mochten we nog wat willen voor de zomer dreigen we nu losse offertes aan te moeten gaan vragen voor veel van deze werkzaamheden, met al het gedoe en zelf aannemer spelen wat daarbij hoort. Daar zitten we helemaal niet op te wachten met 2 fulltime banen en 2 kleine kinderen. Ik kan me inmiddels iets meer voorstellen waarom huizen die 'af' zijn zo goed in de markt liggen :/ .

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:37
Aannemers komen om in het werk en dus kunnen ze zich veroorloven selectief te zijn in welk werk ze aannemen.

De mooie klusjes worden dus uitgevoerd, lastige klussen worden niet aangenomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:48
Heel herkenbaar deze situatie. En, als je al een offerte krijgt dan worden echt hoge prijzen gerekend. Kwestie van vraag en aanbod. Het gaat te goed in de bouw waardoor de prijzen opgedreven worden.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:01
Ja het is verschrikkelijk op het moment...
In 2019 hadden wij ook al moeite met het vinden van een aannemer, en sindsdien is het alleen maar erger geworden. Ze hebben het vreselijk druk.

Meeste schreven ook met een hark.

Tip van mijn kant, zoek ook alvast een (backup) stukadoor.
Die van ons kwam in het ziekenhuis terecht in augustus en er kon geen stukadoor meer gevonden worden die tijd had dat jaar.
"Volgend jaar ben je de eerste"

Uiteindelijk via mijn beste vriend een stukadoor gevonden waarbij een project 3 weken uitgesteld was die ons huis toen in November heeft gedaan.
Toch dik 2 maanden achterstand.

[Voor 3% gewijzigd door FRANQ op 15-03-2021 21:54]

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:49

krvabo

MATERIALISE!

Als het zo lastig is mensen te vinden kun je ook overwegen een aantal dingen van je waslijst te halen en op een later moment te doen. Kun je niet even leven met het oude toilet? Moet perse alles opnieuw gestuct worden? Moeten er perse nieuwe deuren in voor je jezelf thuisvoelt in je huis?

Afgezien van je niet-gespecificeerde 'sloopwerk' en vloerverwarming zie ik niets op je lijst dat niet ook kan als je er al in zit. Pak een paar belangrijke dingen (je laadpaal, vloerverwarming + vloer) en zoek daar mensen voor, en doe de rest misschien een andere keer?

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:21
:w Been there done that....
Nu ‘doe ik het zelf’. Aannemer spelen dan. En gewoon fakking veel hard werk zelf doen.

Wat mensen verzameld die weer mensen kennen die weer.... enz.
Wel 2 maanden uitzoeken, voorbereiden, offertes, nabellen, informatie inwinnen enz, zodat je voor jezelf kunt afwegen of gevraagde bedragen je het waard zijn.

Maar ik ken en deel je pijn/frustratie. Een deel van het werk waar ik 36k (ruim) had begroot werd door een bouwbedrijf even op 150k geraamd. De volgende wilde 68k, waarna ik na verduidelijken 53 van wist te maken, en toen ik aangaf dat hij nog steeds te hoog was, hij binnen 3 uurtjes via SMS liet weten dat het ook wel voor 39k kon. 7(8)7
3 andere heb ik nooit meer iets van vernomen.

Hetgeen hierboven wordt nu gedaan voor een bedrag lager dan mijn begroting.

De overburen zijn ook al 3 maanden aan het zoeken, en ze hebben nu iemand die in februari begint... damn.
Die hadden zelfs iemand op bezoek gehad die direct de vraag stelde: gaan jullie dingen zelf doen? Zolas elektra ofzo? Want dan draai ik meteen om. Ik doe of alles of niks.

wow

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:18
Ik heb goede ervaring met ZZP-ers. Dat is ons kent ons wereldje dus als je eenmaal een goede hebt gevonden kom je via hem weer bij de volgende uit. Wel moet je niet teveel haast hebben want het werk ligt soms wel een dagje/weekje stil

Acties:
  • +1Henk 'm!

• slacksoff
Bedankt voor de reacties en tips tot nu toe!
krvabo schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:55:
Als het zo lastig is mensen te vinden kun je ook overwegen een aantal dingen van je waslijst te halen en op een later moment te doen. Kun je niet even leven met het oude toilet? Moet perse alles opnieuw gestuct worden? Moeten er perse nieuwe deuren in voor je jezelf thuisvoelt in je huis?

Afgezien van je niet-gespecificeerde 'sloopwerk' en vloerverwarming zie ik niets op je lijst dat niet ook kan als je er al in zit. Pak een paar belangrijke dingen (je laadpaal, vloerverwarming + vloer) en zoek daar mensen voor, en doe de rest misschien een andere keer?
Dat spoor beginnen wij nu ook aan te denken inderdaad. Stucwerk, vloeren en de electra aanpassingen zijn dingen waar we dan als eerste losse bedrijven voor zouden vragen.

Daarnaast het sloopwerk: De oude keuken en vloeren er uit. Laminaat en tapijt verwijderen zou ik nog wel zelf doen maar oud verlijmd parket begin ik niet aan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:21
slacksoff schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:03:
Bedankt voor de reacties en tips tot nu toe!

[...]

Dat spoor beginnen wij nu ook aan te denken inderdaad. Stucwerk, vloeren en de electra aanpassingen zijn dingen waar we dan als eerste losse bedrijven voor zouden vragen.

Daarnaast het sloopwerk: De oude keuken en vloeren er uit. Laminaat en tapijt verwijderen zou ik nog wel zelf doen maar oud verlijmd parket begin ik niet aan
Ah joh. Investeer dan gewoon in (echt) goed (sloop)gereedschap, of zoek knappe huurapparatuur. Dan is ook die er zo uit ;)

De hilti en makita sloophamers doen goed werk ;) (en liggen vaker bij hornbach op de uitverkoopkar)
Als je eenmaal een begin hebt kan het zo maar harder gaan dan je denkt.

En huur losse containers en scheid je sloopafval vooraf. Dat scheelt echt serieus veel geld.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• slacksoff
paQ schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:07:
De hilti en makita sloophamers doen goed werk ;)
Bwoah misschien toch zo gek nog niet. Krat bier, paar vrienden en een BBQ en het plaatje ziet er wel goed uit

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:54
Vergis je ook niet in deze dat dingen zoals droogtijd. Van de genoemde items zijn denk ik de meest dringende:

Slopen vloer + keuken (want 99% zeker staat je keuken op je te slopen vloer, ask me how I know ;-)
Nieuwe vloer met vloerverwarming (week.of 6 droogtijd, leveringstermijn bij vloeren bedrijf is vaak week of 4 dus snel aanvragen)
Nieuwe keuken erin (dit kan mooi in je 6 weken droogtijd)
Nieuwe vloeren leggen

Ik zou je toilet en badkamer etc later doen, dat ga je nooit meer redden voor die tijd en als het wel lukt grote kans dat het

Niet zo is als.je wilt
Of echt serieus serieus duur

Hangt ook af van hoeveel geld je kunt stukslaan. Als je niet op 10 of 20k hoeft te letten dan nu gewoon alles doen. Zo niet dan alleen het hoognodige en rustig plannen maken en partijen regelen om dit eind van het jaar of ergens volgend jaar uit te voeren.

[Voor 12% gewijzigd door Fr33z op 15-03-2021 22:32]

• Fr33z
  • Laatst online: 13:54
Fr33z schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:29:
Vergis je ook niet in deze dat dingen zoals droogtijd. Van de genoemde items zijn denk ik de meest dringende:

Slopen vloer + keuken (want 99% zeker staat je keuken op je te slopen vloer, ask me how I know ;-)
Nieuwe vloer met vloerverwarming (week.of 6 droogtijd, leveringstermijn bij vloeren bedrijf is vaak week of 4 dus snel aanvragen)
Nieuwe keuken erin (dit kan mooi in je 6 weken droogtijd)
Nieuwe vloeren leggen

Ik zou je toilet en badkamer etc later doen, dat ga je nooit meer redden voor die tijd en als het wel lukt grote kans dat het

Niet zo is als.je wilt
Of echt serieus serieus duur

Hangt ook af van hoeveel geld je kunt stukslaan. Als je niet op 10 of 20k hoeft te letten dan nu gewoon alles doen. Zo niet dan alleen het hoognodige en rustig plannen maken en partijen regelen om dit eind van het jaar of ergens volgend jaar uit te voeren.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18:26
FRANQ schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:53:
Ja het is verschrikkelijk op het moment...
In 2019 hadden wij ook al moeite met het vinden van een aannemer, en sindsdien is het alleen maar erger geworden. Ze hebben het vreselijk druk.

Meeste schreven ook met een hark.

Die van ons kwam in het ziekenhuis terecht in augustus en er kon geen stukadoor meer gevonden worden die tijd had dat jaar.

Uiteindelijk via mijn beste vriend een stukadoor gevonden waarbij een project 3 weken uitgesteld was die ons huis toen in November heeft gedaan.
Toch dik 2 maanden achterstand.
Hoe ga je een backup stucadoor vinden dan??

Ja je bent 2e keus, maar kan je even die week vrij houden voor als onze 1e keus onverhoopt uit valt?

Ben heel benieuwd hoe je dat voor je ziet..

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Volgens mij ben je veel te laat begonnen met zoeken toch ? Nofi maar een simpele dakkapel kent al een wachttijd van 8/9 maanden en jouw hele waslijst ben je in maart mee begonnen met zoeken en moet voor juli gereed? Das over twee maanden al beginnen als je grofweg een maand bouwtijd rekent.

De goede zitten dit jaar al vol, twee jaar geleden was dat hier in Utrecht ook het geval al.

Mijn tip; zoek een goede partij en stel het uit of doe het zelf. Of knip het op wat nu echt moet en stel zoveel mogelijk uit en contracteer nu al een partij voor volgend jaar.

.

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:12

Moofnor

King of my castle

Waypoint schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:54:
Volgens mij ben je veel te laat begonnen met zoeken toch ? Nofi maar een simpele dakkapel kent al een wachttijd van 8/9 maanden en jouw hele waslijst ben je in maart mee begonnen met zoeken en moet voor juli gereed? Das over twee maanden al beginnen als je grofweg een maand bouwtijd rekent.

De goede zitten dit jaar al vol, twee jaar geleden was dat hier in Utrecht ook het geval al.

Mijn tip; zoek een goede partij en stel het uit of doe het zelf. Of knip het op wat nu echt moet en stel zoveel mogelijk uit en contracteer nu al een partij voor volgend jaar.
.
Als je in februari een huis koopt zit er niet veel ruimte tot aan maart, dus denk niet dat ze veel eerder hadden kunnen beginnen met zoeken.

Eye-opener wel, zelf zoekende naar ons (eerste) huis. Misschien iets meer filteren op huizen waar de eerste 1-2 jaar niets noodzakelijks hoeft te gebeuren...

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Spits je toe op de noodzakelijke klussen, en doe de rest later.
In deze tijd komen de aannemers om in het werk en zijn ze nogal selectief. En ja... Je bent véél te laat begonnen aan de voorbereiding!

Misschien ook een optie: Wijk uit naar Duitsland?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Moofnor schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:02:
[...]

Als je in februari een huis koopt zit er niet veel ruimte tot aan maart, dus denk niet dat ze veel eerder hadden kunnen beginnen met zoeken.

Eye-opener wel, zelf zoekende naar ons (eerste) huis. Misschien iets meer filteren op huizen waar de eerste 1-2 jaar niets noodzakelijks hoeft te gebeuren...
Je hebt helemaal gelijk, maar wat ik probeer te zeggen zit dan meer in de verwachtingensfeer; het is gewoon erg kort dag. Normaal al en met een oververhitte bouwmarkt helemaal.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:54
Losse opdrachten uitzetten kan sneller als ik in de straat zo zie. Huis 1 had in een week installateur, kozijnen en nog wat meuk. Huis 2 heeft nu al weken achtereen klusjesmannen, badkamer/toilet-lui, keuken-lui, en andere kluslui over de vloer.

Geen idee wat of wie precies want de rode draad lijkt wel te zijn dat ze allemaal in busjes zonder reclame rijden, of afgetrapte wagens en geen bedrijfskleding dragen.

Als je e.e.a. via een materiaalzaak het laat plaatsen dan fixen ze vast ook wel wat lui uit Oost-Europa om het erin te knallen.

Het alternatief is dat je de tijd neemt.

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kleinere partijen zitten ramvol, veelal ook omdat die uitgebreidere klussen niet enkel met eigen mensen kunnen doen. Daardoor slaan ze die klussen liever over, veel werk/organisatie en ze hebben het niet nodig want aanbod genoeg.

In ons geval (fikse zolderverbouwing) hebben we o.a. een relatief kleine aannemer benaderd. Heeft ongeveer 10 man in dienst dus vrijwel alle disciplines zijn in huis en ze konden relatief snel (3mnd) aan de slag.
Wellicht eens meer in die hoek zoeken?

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik zou zelf gaan plannen, de klussen gewoon los op Werkspot zetten en zelf met een planning aan de slag gaan, dan krijg je vast een hele hoop geregeld voor een redelijke prijs.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Homeland schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 00:40:
Ik zou zelf gaan plannen, de klussen gewoon los op Werkspot zetten en zelf met een planning aan de slag gaan, dan krijg je vast een hele hoop geregeld voor een redelijke prijs.
Werkspot is wel tricky van wat ik heb gelezen hier en daar. De mensen die niet goed genoeg zijn om ergens aan de bak te kunnen zonder Werkspot ga je ook daar vinden. De echte vakmensen komen om in het werk waarbij het oppassen is als iemand over 2 dagen aan de slag kan via iets als Werkspot. Iemand die goed is zal je niet snel via Werkspot kunnen vinden en iemand die niet goed is wel. Hoeft niet altijd zo te zijn, maar het is erg opletten niet de mensen jouw klus te laten doen die het niet goed kunnen doen. Hier op Tweakers eens een topic gezien van een schilder via Werkspot. Het werk dat werd geleverd had een kind van 12 beter kunnen doen.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:53
ruudonline schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:52:
Heel herkenbaar deze situatie. En, als je al een offerte krijgt dan worden echt hoge prijzen gerekend. Kwestie van vraag en aanbod. Het gaat te goed in de bouw waardoor de prijzen opgedreven worden.
en als je een offerte heb getekend kan je nog maanden wachten :)

heb de mijne getekend op 10 november wacht nog steeds op de dakdekker

• Yucon
  • Laatst online: 17:47

Yucon

*broem*

Zoals hierboven genoemd zit je met zzp'ers wat beter. Het vraagt meer afstemming, maar aan de andere kant weegt dat ook wel op tegen wat minder gedoe vooraf. Het lastige blijft een ingang te vinden.

Als je dat gelukt is dan gaat het een stuk beter.. vooral veel rondvragen dus naar persoonlijke ervaringen.

Ik wilde eigenlijk ook de badkamer aanpakken en vloerverwarming laten leggen. Ik wacht al 3 a 4 jaar tot de economie eens een keertje in elkaar dondert om het vervolgens anticyclisch te kunnen laten doen. Leek me een hele logische aanpak voor dingen waar je niet echt haast mee hebt. Maar voorlopig lijkt het erop dat je wel heel erg weinig haast daarvoor moet hebben :')

voor timmerwerk (brede zin van het woord, ook bv glas zetten), pvc vloer, elektra en zonnepanelen heb ik ondertussen mensen gevonden die zowel betrouwbaar als betaalbaar zijn. Zo'n beetje in een straal van 100km vanaf Gelderland.. pm maar als je een adres nodig hebt. Een stukadoor zoek ik ook nog

[Voor 4% gewijzigd door Yucon op 16-03-2021 07:10]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

PilatuS schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 01:09:
[...]
Werkspot is wel tricky van wat ik heb gelezen hier en daar. De mensen die niet goed genoeg zijn om ergens aan de bak te kunnen zonder Werkspot ga je ook daar vinden. De echte vakmensen komen om in het werk waarbij het oppassen is als iemand over 2 dagen aan de slag kan via iets als Werkspot. Iemand die goed is zal je niet snel via Werkspot kunnen vinden en iemand die niet goed is wel. Hoeft niet altijd zo te zijn, maar het is erg opletten niet de mensen jouw klus te laten doen die het niet goed kunnen doen. Hier op Tweakers eens een topic gezien van een schilder via Werkspot. Het werk dat werd geleverd had een kind van 12 beter kunnen doen.
Ik zou niet weten wat er tricky is aan werkspot? Wellicht is het tricky wanneer je analfabeet bent en niet in staat bent om reviews te lezen. Inmiddels al heel wat (positieve) ervaringen opgedaan met werkspot; daar zit het natuurlijk vol met vaklui die zeer kortcyclisch werken. Tegelzetters die telkens klusjes hebben van een dag of 2. Loodgieters die klusjes hebben van een halve dag. Voor die vaklieden is het (ongeacht de 'goede' tijd) niet altijd mogelijk om via mond-op-mond reclame de hele week vol te krijgen; die gebruiken dan werkspot om de 'gaten te vullen'. Op werkspot staan er bovendien gewoon reviews bij dus je kunt prima zien hoe iemand wordt beoordeeld door klanten en waarom...

☀️ 18 Panelen | 🔋 5,8 kWp | ⚡ SolarEdge SE6K

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 17:47

Yucon

*broem*

Harrie_ schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 07:11:
[...]

Ik zou niet weten wat er tricky is aan werkspot? Wellicht is het tricky wanneer je analfabeet bent en niet in staat bent om reviews te lezen. Inmiddels al heel wat (positieve) ervaringen opgedaan met werkspot; daar zit het natuurlijk vol met vaklui die zeer kortcyclisch werken. Tegelzetters die telkens klusjes hebben van een dag of 2. Loodgieters die klusjes hebben van een halve dag. Voor die vaklieden is het (ongeacht de 'goede' tijd) niet altijd mogelijk om via mond-op-mond reclame de hele week vol te krijgen; die gebruikend dan werkspot om de 'gaten te vullen'. Op werkspot staan er bovendien gewoon reviews bij dus je kunt prima zien hoe iemand wordt beoordeeld door klanten en waarom...
De timmerman die ik hierboven noemde heb ik idd ook van werkspot. Laatst ook nog een tuinman. Het is wel een beetje een verhaal van kaf en koren, en niet iedereen is even handig om die eruit te filteren.

Die timmerman gaf aan dat hij zich gespecialiseerd heeft in kortlopende klusjes voor particulieren. Veel collega's willen daar niet aan omdat dat volgens hun teveel gedoe met zich meebrengt. Hij vindt het juist handig. Zo kan hij makkelijk z'n planning voor 100% vullen en omdat de klusjes kort zijn kan zit z'n planning ook niet al te ver vooruit vol waardoor hij ook vrij snel dingen op kan pakken. Ik kan me voorstellen dat er meer zijn die zo werken.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

FRANQ schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:53:
Hoe wil je dat doen? Als die mensen zo selectief zijn welke klussen ze aannemen ga je echt niemand vinden die je 'backup stuckadoor' wil zijn. Zelfs als er wel genoeg te vinden zijn lijkt dat me lastig.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Ik heb via Casius een prima aannemer gevonden drie jaar terug. Sindsdien bel ik hem als er hier iets moet gebeuren. Gewoon gebruik maken van zoveel mogelijk kanalen om iemand te vinden.

Anoniem: 224360

Ik denk dat de conclusie zal worden dat je niemand gaat vinden binnen deze tijdslijn die alles voor je doet. De wens om zelf geen zaken op te pakken vanwege werk en gezin is begrijpelijk, maar dan ben je afhankelijk van de regio zo'n 6 maanden te laat.

Mijn ervaring met een partij die alles oppakt is niet al te best qua planning, die zitten tot na de vakantie al vol en nemen enkel kleine klussen tussendoor aan als dat loont.

• slacksoff
Bedankt voor de reacties iedereen!

Ik haal er een aantal dingen uit:
We zijn te laat begonnen: Klopt. We zijn echter wel begonnen met bellen voorafgaand aan het eerste bod dus eerder kon echt niet :) Dat het te laat is om fijn iets te regelen in ons tijdpad komen we nu wel achter. Doorlooptijd van een ja/nee valt ook tegen.

Pak een grotere/kleinere partij: We zijn dus begonnen met middelgrote partijen (10-30 werknemers) in de hoop dat ze alle disciplines in huis hebben en eventuele uitval kunnen opvangen. Dit pakt dus niet zo goed uit.

ZZPérs hebben wij ook goede ervaringen mee maar inderdaad zoals hierboven aangegeven dreigt het werk dan wel vaak een weekje stil te liggen. Daarnaast zitten de ZZPérs die we via-via hebben benaderd ramvol met werk.. Zo mogelijk nog voller dan de middelgrote aannemers

Werkspot: Mijn gevoel zegt liever niet. Er zitten denk ik best wat beunen tussen en ik heb in mijn jeugd (En nu nog op afstand) best wat gebeun mee mogen maken in mijn ouderlijk huis. Dat gezegd hebbende denk ik wel oog te hebben voor kaf vs koren door dat trauma ;) Ik sluit het niet uit want afgelopen jaar heb ik voor werk aan ons huidige huis/tuin prima lui gevonden via.... marktplaats..

Anticyclisch: Ook aan gedacht. Ik denk er nu sterk aan om zaken als een uitbouw/opbouw te doen wanneer de markt er rijp voor is. De oververhitte markt is niet goed voor de prijs, en ook niet voor de kwaliteit. Daarnaast kan ik het de bouwers/aannemers niet kwalijk nemen dat ze het nu druk hebben. Dat heeft er mede mee te maken dat in de vorige crisis een groot deel van de bouw op zijn gat lag en de mensen wat anders zijn gaan doen.

Wat trouwens ook niet helpt is dat Groningen ook goed bereikbaar is vanuit onze regio, en dus veel van de bouwcapaciteit makkelijk werk heeft in het herstellen/voorkomen van aardbevingsschade.

uitwijken naar Duitsland Ik zou mijzelf daar beter bij voelen als ons Duits verstaanbaar was. Daarnaast ben ik niet zo van de grote afstanden omdat bij eventuele kleine gebreken de wil om ze op te lossen niet zo groot is als het een uur rijden is. Garantie hebben is 1, garantie krijgen is iets anders.

PS. de tuin gaan we ook nog aanpakken. aangezien we dat volgend jaar willen doen moeten we nu ook maar beginnen met zoeken

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:01
Makrolon schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:44:
[...]

Hoe ga je een backup stucadoor vinden dan??

Ja je bent 2e keus, maar kan je even die week vrij houden voor als onze 1e keus onverhoopt uit valt?

Ben heel benieuwd hoe je dat voor je ziet..
Dat hoef je niet te zeggen.

Je kan gewoon offertes aanvragen en als de gevonden aannemer geen stukadoor heeft een stukadoor die een offerte gemaakt heeft vragen.

Als je een strakke planning hebt moet je meerdere opties open houden.

Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat je het best zelf aannemer kunt spelen en zelf timmerlieden installatiebedrijven en stucadoors contacteert.
Dan ben je het meest flexibel.

Ik had zelf ook een backup loodgieter, en die heb ik het cv werk gegeven (wat ik bij de aannemer weggehaald heb)
En ja er liepen toen 2 concullega bedrijven tegelijkertijd rond.

En idem met de elektrische installatie.

Dat heeft me meerdere weken tijd gescheeld wat me qua dubbele woonlasten ook gewoon geld bespaart heeft.

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:35

BazzH

Kei-goed...

In mei de sleutel en dan voor de bouwvak af.... Dat gaat een uitdaging worden. Wat misschien helpt is dat het geen oud huis is en daardoor misschien wat minder werk.

Wij laten de verbouwing uitvoeren door zelfstandigen. Die hebben hun netwerk en kunnen je altijd wel namen geven voor bepaalde klussen.

Maar ik denk dat ze ons huis wel een leuke klus vinden. Het is een berg werk en dus geld en de halve stad kent ons huis vanwege de mooie ligging. De bus staat er mooi in het zicht.

Think smart........ Act stupid........

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:25
Herkenbaar verhaal. Met veel pijn en moeite een aannemer gevonden voor loodgieterswerk nadat een lokale loodgieter niets meer van zich liet horen.

En een elektricien via de zzp-er die in een paar vrije uurtjes de plafonds op de kinderkamers heeft vernieuwd. Helaas zat diezelfde betrouwbare zzp-er al de eerste 18 maanden vol. Nam bewust geen nieuwe grote klussen aan vanwege vertraging door Corona. Datzelfde gold trouwens voor de aannemer hierboven...

Resultaat: huis is leefbaar en nog een kapitaal op de bankrekening, maar voor de grote klussen kan ik niemand vinden / strikken. :(

Binnenkort een afspraak met een architect voor de gewenste aanbouw. Daar moest ik ook al maanden op wachten. Maar misschien dat ik met zijn connecties schot in de zaak krijg...

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 23:24

Mickey77

Allround ICT-er

@slacksoff Ik stond twee jaar terug voor een soortgelijke uitdaging (ook in Drenthe) voor een woonhuis dat veel ouder was dan het jouwe ook al jaren onbewoond was. Enkele muren, enkel glas, Volledige CV systeem moest er uit want er zaten roestgaten in de radiatoren, alle electrakabels oude kleuren (voor 1970), etc. had ik het goed willen doen had ik 50-100k nodig gehad. Maar dat had ik niet.

Ik heb dus niet naar een aannemer gezocht, maar wilde/moest er wel in trekken. Ik heb het in mijn eentje bewoonbaar gemaakt. In 3 mnd heb ik het minimale gedaan voor ca. 5k euro. Ik woon er in mijn eentje, met een gezin is de situatie natuurlijk heel anders. Maar ik ben echt gewend aan hoe het is, geniet van de omgeving en woon er met heel veel plezier. Wil je meer weten hoe ik het heb gedaan, stuur maar een DM.

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-06 09:16
Wij willen een stenen schuur laten bouwen. Eind van het jaar ben ik de eerste heb ik bij 3 gehoord. 3-4 weken voordat je een offerte hebt.
Ook zo iets. Eentje vroeg hoeveel mensen ik al gevraagd had want als hij de 8. was dan hoefde het van hem al niet meer. Dan is de kans klein dat je het wordt en dan is het niet eens de moeite een offerte te maken.

Zelfde met een loodgieter. Over 6 weken maar eigenlijk wil die helemaal niet voor kleine dingen komen.

[Voor 30% gewijzigd door matty___ op 16-03-2021 09:25]

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 09:21
Been there, done that.. of eigenlijk: ik zit er nog middenin.

Huis gekocht in september, overdracht in oktober. Plannen toen al helemaal uitgewerkt en met een aannemer om tafel gezeten. Planning was toen er tegen april in te zitten.

Naar de keukenboer geweest, levering keuken: eind mei. Flink balen, maar vooruit, we wachten wel tot eind mei voor we gaan verhuizen.

Nu is het midden maart en mogen we blij zijn als we eind zomer kunnen verhuizen.. Allemaal door uitlopende planningen van de (onder) aannemers en het wachten op materiaal. De laatste werkzaamheden (badkamer) kunnen pas na de bouwvak ingepland worden.

Ondertussen wel heel veel zelf gedaan (slopen, van (beton)vloer tot alle muren boven, muren opbouwen, plafonds, isolatie, tuin) en hier eigenlijk ook ontzettend veel plezier in. Je leert veel maar het geeft ook veel voldoening, je eigen huis bouwen :)

Leg je er bij neer dat alles minstens twee keer zo lang duurt als je had verwacht en dat alles uiteindelijk wel goed komt. Niks zo vervelend als elke dag balen van het lange wachten en het niet halen van je eigen (onrealistische) planning.

En vergeet niet, je maakt nu allerlei plannen voor het huis en verwacht alles ingecalculeerd te hebben, maar ook dat gaat tegenvallen, hoe goed je ook anticipeert op onverwachte werkzaamheden, er komt altijd meer bij..

Uiteindelijk doen we allemaal maar wat

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:44
@slacksoff je wilt een paar dingen die je niet allemaal tegelijk kan krijgen in de huidige markt. 1 de klus moet al met 2 á 3 maanden starten, 2 de klus moet in 2 maanden af. 3 je wilt je aannemer niet zoverre overbieden dat hij tijd gaat maken voor jouw klus omdat het extra interessant is.

Als je nog een beetje betaalbaar wilt verbouwen ga dan één zoveel mogelijk zelf doen en schakel zoveel mogelijk je eigen netwerk in. Zet losse specialistische klussen uit via werkspot (bijv. vloerverwarming frezen, elektra, loodgieter, dak) Dit zijn relatief kleine klussen van 1-3 dagen en daar is sneller tijd voor dan een project voor maanden. Doe het voorbereidende werk zoveel mogelijk zelf, dus slopen, schoon opleveren en je kan vast zelf ook schilderen of misschien ken je wel een tegelzetter, timmerman e.d. in de familie of schoonfamilie.

Met een dergelijke aanpak moet je wel accepteren dat je doorlooptijd langer wordt. Ik zou zeker uitgaan van 6 maanden. Mijn eigen huis heb ik helemaal verbouwd in 2015 op deze manier. Je kunt niet strak achter elkaar plannen omdat je afhankelijk bent van de agenda's van je onderaannemers. Mijn huis wat uiteindelijk bewoonbaar na 9 maanden en compleet klaar na 15 maanden. Maar het was wel voor de helft van het geld dan wanneer ik het compleet had uitbesteed.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 00:01

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

matty___ schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:22:
Wij willen een stenen schuur laten bouwen. Eind van het jaar ben ik de eerste heb ik bij 3 gehoord. 3-4 weken voordat je een offerte hebt.
Ook zo iets. Eentje vroeg hoeveel mensen ik al gevraagd had want als hij de 8. was dan hoefde het van hem al niet meer. Dan is de kans klein dat je het wordt en dan is het niet eens de moeite een offerte te maken.

Zelfde met een loodgieter. Over 6 weken maar eigenlijk wil die helemaal niet voor kleine dingen komen.
Tsja, offertetrajecten worden graag vergeten, maar als je wil dat iemand gaat calculeren wat het kost, dan is dat niet in een dag geregeld.

Iemand die nu nog tijd heeft, zou ik bijna gaan mijden. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-06 12:07
slacksoff schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 07:53:
Bedankt voor de reacties iedereen!

Ik haal er een aantal dingen uit:
We zijn te laat begonnen: Klopt. We zijn echter wel begonnen met bellen voorafgaand aan het eerste bod dus eerder kon echt niet :) Dat het te laat is om fijn iets te regelen in ons tijdpad komen we nu wel achter. Doorlooptijd van een ja/nee valt ook tegen.

Pak een grotere/kleinere partij: We zijn dus begonnen met middelgrote partijen (10-30 werknemers) in de hoop dat ze alle disciplines in huis hebben en eventuele uitval kunnen opvangen. Dit pakt dus niet zo goed uit.

ZZPérs hebben wij ook goede ervaringen mee maar inderdaad zoals hierboven aangegeven dreigt het werk dan wel vaak een weekje stil te liggen. Daarnaast zitten de ZZPérs die we via-via hebben benaderd ramvol met werk.. Zo mogelijk nog voller dan de middelgrote aannemers

Werkspot: Mijn gevoel zegt liever niet. Er zitten denk ik best wat beunen tussen en ik heb in mijn jeugd (En nu nog op afstand) best wat gebeun mee mogen maken in mijn ouderlijk huis. Dat gezegd hebbende denk ik wel oog te hebben voor kaf vs koren door dat trauma ;) Ik sluit het niet uit want afgelopen jaar heb ik voor werk aan ons huidige huis/tuin prima lui gevonden via.... marktplaats..

Anticyclisch: Ook aan gedacht. Ik denk er nu sterk aan om zaken als een uitbouw/opbouw te doen wanneer de markt er rijp voor is. De oververhitte markt is niet goed voor de prijs, en ook niet voor de kwaliteit. Daarnaast kan ik het de bouwers/aannemers niet kwalijk nemen dat ze het nu druk hebben. Dat heeft er mede mee te maken dat in de vorige crisis een groot deel van de bouw op zijn gat lag en de mensen wat anders zijn gaan doen.

Wat trouwens ook niet helpt is dat Groningen ook goed bereikbaar is vanuit onze regio, en dus veel van de bouwcapaciteit makkelijk werk heeft in het herstellen/voorkomen van aardbevingsschade.

uitwijken naar Duitsland Ik zou mijzelf daar beter bij voelen als ons Duits verstaanbaar was. Daarnaast ben ik niet zo van de grote afstanden omdat bij eventuele kleine gebreken de wil om ze op te lossen niet zo groot is als het een uur rijden is. Garantie hebben is 1, garantie krijgen is iets anders.

PS. de tuin gaan we ook nog aanpakken. aangezien we dat volgend jaar willen doen moeten we nu ook maar beginnen met zoeken
Oh geloof me ( ik woon wel in nijmegen dan, dus dichtbij de grens ) de Duitsers hier net over de grens spreken allemaal Nederlands. Ik heb hopelijk binnenkort ook alles rond voor mijn eerste huisje en mijn plan is zeker ook langs Duitsland te gaan. Zijn namelijk ook vele malen goedkoper :+ Ik zou het dus niet zomaar afschieten omdat je Duits niet goed genoeg is ( is die van mij overigens ook niet meer ondanks 4 jaar Duits op de middelbare :9 )

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Gek idee wat misschien maar voor een (klein) deel kan werken:
Ik had veel problemen met mijn elektra nadat een werkspotter een extra groep en aardlekschakelaar geplaatst had. Via de klusservice van Centraal Beheer een elektricien laten komen, die het binnen een half uurtje oploste (bleek dat de werkspotter een defecte aardlekschakelaar geplaatst had...). Kosten: kleine 150 euro inclusief aardlekschakelaar. Afspraak binnen een week, dus nauwelijks wachttijd.
De elektriciens die ik gebeld had vroegen alleen al minimaal dat aan voorrijkosten...

Dus als je een specifieke klus hebt (bijvoorbeeld aanpassen meterkast) is het misschien een idee om daar eens te informeren.

En inderdaad: zelf doen. Je kan meer dan je denkt, veel dingen zijn best logisch als je er over nadenkt. Alleen moet je wel weten waar je grenzen liggen: bedrading aanleggen doe ik bijvoorbeeld wel zelf, maar de meterkast blijf ik vanaf. Waterleiding omleggen is geen probleem, maar gas kom ik niet aan.
Samen met een stel vrienden een middagje je keuken slopen of een kast bouwen is gezellig en later kun je met enige trots nog eens vertellen dat je dat zelf gedaan hebt :)

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
Wat ons heeft geholpen is aannemers die bezig zijn in de wijk aan te spreken, leuke babbelen en een keer uitnodigen voor een kop koffie. Dit ging om een grote verbouwingsklus maar op deze manier heeft het geholpen om eentje te vinden waarin we vertrouwen hadden en je kan aan de bewoners vragen naar de ervaringen.

• -DarkShadow-
  • Niet online
Ik zou niet op anti-cyclisch gokken. Naast dat de markt momenteel oververhit is, is er een enorm tekort van nieuwe werklieden op de arbeidsmarkt. Een groot deel van de huidige werklieden gaan nu richting hun pensioen en voor iedere 10 die er met pensioen gaan, studeert er 1 af. Dus dit probleem is niet zomaar voorbij. Ik zie de prijzen voorlopig alleen nog maar stijgen, zelfs in een mogelijke recessie.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• TheZenMeister
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:07
De aannemer stelt de vraag: Waar kan ik personeel vinden?
Familie heeft het bouwbedrijf gesloten doordat er geen deugdelijk personeel te vinden is. Er is van alles geprobeerd. Prijzen omhoog, drastisch omhoog. Voor metselwerk zelfs 1 euro per steen arbeidsloon. Dat lees je goed. Geen deugdelijk personeel te vinden.
Vakkundige Polen zijn allen terug naar Polen en zelf iets begonnen. Ga je verder zoeken zoals Roemenie en Hongarije krijg je te maken met gelukszoekers. Mensen die aan de onderkant van de ladder staan en het proberen om aan de slag te gaan. Oekraine geprobeerd maar de taalbarriere word dan zo groot dat het niet te overbruggen valt.
Er is simpelweg geen personeel te vinden en er word ook bijna niks opgeleid. Niemand die het wil. Ik ben zelf als 12 jarige begonnen met m`n eerste baantje op de bouw en heb het metselen onder de knie gekregen toen ik 16 was en verdiende een behoorlijk centje vergeleken met m`n leeftijdsgenoten. Maar het is zwaar, smerig en lange dagen. Ik handel nu 12 uren per dag op de NASDAQ, kan vrij nemen wanneer ik wil en verdien meer.
Zie maar eens personeel te vinden. We willen geen fysieke arbeid leveren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 15:34

FunkyTrip

Funky vidi vici!

matty___ schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:22:
Dat is het ook vaak. Een aannemer maakt helemaal niet zoveel winst op 1 huis volledig te verbouwen, helemaal de aannemers niet die zelf ook gebruik maken van ZZPers. Zij nemen het liefste hele grote klussen aan van nieuwbouw of grote winkel/horecapanden enzo.

Bron: Aannemer die ik zelf gestrikt had voor mijn huis (ong. 20k aan verbouwing). Hij wilde het nog wel tussendoor aannemen omdat er een klus uitviel en hij tussendoor op vakantie wilde. Anders was ik ook vet de sjaak geweest.

Dit dus.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Pietervs schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:22:
Gek idee wat misschien maar voor een (klein) deel kan werken:
Ik had veel problemen met mijn elektra nadat een werkspotter een extra groep en aardlekschakelaar geplaatst had. Via de klusservice van Centraal Beheer een elektricien laten komen, die het binnen een half uurtje oploste (bleek dat de werkspotter een defecte aardlekschakelaar geplaatst had...). Kosten: kleine 150 euro inclusief aardlekschakelaar. Afspraak binnen een week, dus nauwelijks wachttijd.
De elektriciens die ik gebeld had vroegen alleen al minimaal dat aan voorrijkosten...
Mijn vriendin heeft ook via CB een electricien laten komen. Wat een drama was dat. Begroot: 6 uur. Uiteindelijk 19 uur bezig geweest, deels in eigen tijd. Rekening van bijna 2000 euro.

Vervolgens gaat de stukadoor aan de slag en die zegt "WTF is dit voor broddelwerk? Levensgevaarlijk!". Gelukkig wist hij nog een electricien die het in orde kon maken. Rekende ook amper wat. paar honderd euro.
Foto's voor en na waren dusdanig tekenend dat zelfs een leek kon zien wat voor een troep was afgeleverd.Mijn vriendin heeft de rekening dan ook niet betaald. Dat loopt uiteraard nog, want CB gaat eerst de originele electricien om tekst en uitleg vragen.

Dit dus.

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-06 09:16
FunkyTrip schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:14:
[...]

Mijn vriendin heeft ook via CB een electricien laten komen. Wat een drama was dat. Begroot: 6 uur. Uiteindelijk 19 uur bezig geweest, deels in eigen tijd. Rekening van bijna 2000 euro.

Vervolgens gaat de stukadoor aan de slag en die zegt "WTF is dit voor broddelwerk? Levensgevaarlijk!". Gelukkig wist hij nog een electricien die het in orde kon maken. Rekende ook amper wat. paar honderd euro.
Foto's voor en na waren dusdanig tekenend dat zelfs een leek kon zien wat voor een troep was afgeleverd.Mijn vriendin heeft de rekening dan ook niet betaald. Dat loopt uiteraard nog, want CB gaat eerst de originele electricien om tekst en uitleg vragen.
Wat was er dan verkeerd aangesloten?

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

matty___ schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:55:
[...]

Wat was er dan verkeerd aangesloten?
Draden waren niet netjes in buizen weggewerkt. Kitmateriaal lekte overal doorheen. Hele onnodige omwegen waren verzonnen. Dingen 'die niet zouden kunnen' konden wel gewoon. Afwerking was erg lelijk.
In ieder geval 10 kantjes aan foto's.

Dit dus.

• slacksoff
Wederom bedankt voor de leuke reacties! Mooi om te zien dat er verschillende meningen over zijn en dat iedereen het weer anders heeft opgelost.

Ik ga de situatie vooral wat meer accepteren want de markt is nu eenmaal zo. Budget en planning kunnen de deur uit, maar we laten ons niet gek maken. Iets met de wisselwerking tussen tijd, budget, scope en kwaliteit uit de softwareontwikkeling telt ook hier.

De verhalen van het toch meer zelf doen spreken me ook aan. We zijn niet onhandig dus daar is het vooral een kwestie van tijd en energie (Gezin en kinderen moeten er niet onder lijden). Het schilderwerk staat met stip op 1 om dan op te pakken.

Ik pik er nog een paar reacties uit:
Davidshadow13 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:46:
.........
3 je wilt je aannemer niet zoverre overbieden dat hij tijd gaat maken voor jouw klus omdat het extra interessant is.
Je doet een aanname, maar hij klopt (nog) wel inderdaad :)
FunkyBro schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:34:
Been there, done that.. of eigenlijk: ik zit er nog middenin.

..................

Leg je er bij neer dat alles minstens twee keer zo lang duurt als je had verwacht en dat alles uiteindelijk wel goed komt. Niks zo vervelend als elke dag balen van het lange wachten en het niet halen van je eigen (onrealistische) planning.

En vergeet niet, je maakt nu allerlei plannen voor het huis en verwacht alles ingecalculeerd te hebben, maar ook dat gaat tegenvallen, hoe goed je ook anticipeert op onverwachte werkzaamheden, er komt altijd meer bij..
Dank! Hier heb ik veel aan m.b.t. het accepteren van de situatie. We leveren ons er niet aan over maar het heeft ook geen zin om me er (nu al) aan kapot te ergeren en alle plezier er uit te halen. En succes verder natuurlijk!

En dan nog even een samenvatting van de dag:
Na het inkorten en doormailen van de lijst naar wat we écht voor de verhuizing gedaan willen hebben heb ik de gisteren afgehaakte aannemer gesproken. Die kon er wel wat mee, dus daar horen we binnenkort meer van. De klik is goed dus ik hoop dat ze alsnog wat kunnen betekenen (Voor een niet exorbitante prijs)

Een andere aannemer heeft bevestigd aan het eind van de week te komen kijken in het nieuwe huis. => I see this as an absolute win

3 mogelijke badkamerboeren gebeld op aanraden leverancier. 2 kunnen volgend jaar. 1 had wel tijd maar is zelf tegelzetter. Hij kon het echter wel als hoofdaannemer doen en een installateur regelen. Na een mail hoor ik daar hopelijk ook binnenkort meer van.

En nog een vloerenwinkel gesproken om te kijken hoe de vlag daar hangt. Die plannen ook al in juni en materiaal wordt ook voor hun neus weggekaapt door concurrenten... Binnenkort maar eens kijken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• K-aroq
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-05-2021
Dit is eigenlijk de meest rare crisis die ik ooit heb meegemaakt. Bij alle vorige crises was er meestal ellende over de hele linie. Nu is het extreem zwart-wit. Een groot deel van het land steunt en kreunt omdat er geen geld meer is, en bij een ander deel klotst het geld tegen de plinten. Zoals bijvoorbeeld bij aannemers. Dit heb ik nooit eerder gezien.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

K-aroq schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:57:
Dit is eigenlijk de meest rare crisis die ik ooit heb meegemaakt. Bij alle vorige crises was er meestal ellende over de hele linie. Nu is het extreem zwart-wit. Een groot deel van het land steunt en kreunt omdat er geen geld meer is, en bij een ander deel klotst het geld tegen de plinten. Zoals bijvoorbeeld bij aannemers. Dit heb ik nooit eerder gezien.
Is ook een rare crisis. Zag dat ik op mijn afschrift van vorige maand 60k+ aan afschrijvingen had staan (verbouwing). Tja, crisis....

• Wilke
  • Laatst online: 16:34
Wacht maar tot het moment dat je wel een offerte krijgt, en deze gegarandeerd het dubbele is van wat je ongeveer als realistisch met enige marge in gedachten had.

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
FRANQ schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 07:59:
[...]

Dat hoef je niet te zeggen.

Je kan gewoon offertes aanvragen en als de gevonden aannemer geen stukadoor heeft een stukadoor die een offerte gemaakt heeft vragen.

Als je een strakke planning hebt moet je meerdere opties open houden.

Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat je het best zelf aannemer kunt spelen en zelf timmerlieden installatiebedrijven en stucadoors contacteert.
Dan ben je het meest flexibel.

Ik had zelf ook een backup loodgieter, en die heb ik het cv werk gegeven (wat ik bij de aannemer weggehaald heb)
En ja er liepen toen 2 concullega bedrijven tegelijkertijd rond.

En idem met de elektrische installatie.

Dat heeft me meerdere weken tijd gescheeld wat me qua dubbele woonlasten ook gewoon geld bespaart heeft.
Erg netjes en fair ja. Een stucadoor er tijd in laten steken terwijl ie het waarschijnlijk niet eens mag uitvoeren...

Nee, kan me niet vinden in jouw denkwijze.

Als.je in zee gaat met een eenmanszaak accepteer je het risico dat als.hij uitvalt het werk niet gedaan word vind ik. De prijs is ook lager dan van een groot bedrijf als t goed is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Makrolon schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:12:
[...]

Erg netjes en fair ja. Een stucadoor er tijd in laten steken terwijl ie het waarschijnlijk niet eens mag uitvoeren...

Nee, kan me niet vinden in jouw denkwijze.

Als.je in zee gaat met een eenmanszaak accepteer je het risico dat als.hij uitvalt het werk niet gedaan word vind ik. De prijs is ook lager dan van een groot bedrijf als t goed is.
Idd stel je eens voor dat je een uur van die stucadoor z'n tijd verspilt. Alsof die stucadoor een offertetraject van 7 weken moet bewandelen _O-

☀️ 18 Panelen | 🔋 5,8 kWp | ⚡ SolarEdge SE6K

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

FunkyTrip schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:14:
[...]

Wat balen voor je vriendin!
Ik hoop dat die prutser eerlijk genoeg is om toe te geven dat zijn werk niet klopte en ze er zonder (al te hoge) rekening van zijn kant af komt.

Mijn ervaring was juist het tegenovergestelde. Dus ook daar is het blijkbaar oppassen wie je over de vloer krijgt :(
Zelfde met tijd: de ene helft van Nederland heeft tijd om hun huizen op te knappen, boeken te lezen, wandelen en verveelt zich nagenoeg rot. Terwijl de andere helft van Nederland schijnbaar zoveel werk heeft dat ze het idee hebben 2 banen te hebben...

Ik was bijvoorbeeld stomverbaasd door de berichten dat er files stonden bij de stort en kringloopwinkels. Blijkbaar was half Nederland hun huis aan het opruimen geslagen, terwijl ik in die tijd regelmatig lunch en avondeten achter mijn laptopje doorbracht omdat er nog iets af moest...

[Voor 32% gewijzigd door Pietervs op 16-03-2021 21:41]

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-06 23:57
bie100 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 06:49:
[...]

en als je een offerte heb getekend kan je nog maanden wachten :)

heb de mijne getekend op 10 november wacht nog steeds op de dakdekker
ik getekend in december, week 40 kan ie starten...

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-06 16:30

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Wat bij mij vooral scheelt: de mannetjes kennen. Zelf veel kunnen doen, en alleen voor hele specifieke klussen een mannetje laten komen.
Zoals: dak van de schuur moet worden vervangen. Dakconstructie repareren, oude isolatie verwijderen, oude dakbedekking verwijderen, nieuw isoleren en nieuwe onderlaag voor bitumen doe ik allemaal zelf. Mannetje komt alleen dak branden.
vorig jaar complete bovenverdieping verbouwd; mannetje heeft alleen de leidingen aangeperst, en de spullen geleverd om vloerverwarming te leggen. 1x voordoen, en ik kan de rest. Tegelzetten etc allemaal zelf gedaan na een voorbeeldje.
Zo schiet het wel op, en hou je de kosten laag.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-06 14:40
Ja mooi.. Helaas is dat niet voor iedereen weggelegd natuurlijk..

Ooit eens gevraagd aan iemand wat een verbouwing moest kosten, oh xx bedrag.. Dus ik dacht, valt mee.. Vraag offertes aan, echt tig keer dat bedrag... Jikes.. Was die meneer even vergeten te melden dat die dus van alles zelf doen.. Ja duh, als je dat kan kun je inderdaad de kosten mooi laag houden!

• Seriph
  • Laatst online: 18:25
Ik wil ook al een tijd verbouwen. De schuine achtergevel moet recht worden waardoor er veel ruimte bij komt in de achterkamers. Ik heb een aantal aannemers aan geschreven maar de een zegt dit jaar lukt niet meer en laat daarna niet van zich horen. Een ander komt kijken maar geeft al aan dar het volgend jaar april wordt als de sterren goed staan. Vele reageren niet eens. Nu had ik de mazzel dat de buren ook verbouwen willen en zij een aannemer hadden gevonden die eerder aan de slag kon vanwege een uitgevallen andere klus. Ik heb hem gebeld of hij mijn verbouwing er direct achteraan kon doen. Als dat tegelijk kan zou het helemaal mooi zijn. Een grotere klus voor de aannemer en wij maar een keer in de troep.

Ik hoop alleen dat de prijs een beetje netjes is.

Maar succes met je zoektocht. Ik snap jouw frustratie. Ik zit zelf helemaal niet in dat wereldje. Ik ben IT-er vanwege twee linkerhanden. De meeste van mijn vrienden zijn IT-er of op een andere manier kantoorpik. Het is voor mij super lastig om het kaf van het koren te scheiden. Ik verlaat me een beetje op facebook reviews/andere review sites en gevoel.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:53
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:32:
[...]

ik getekend in december, week 40 kan ie starten...
ja dan heb je nog ff :)

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
slacksoff schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:46:
Hallo allemaal,

In februari hebben we ons toekomstige huis gevonden (Drenthe). Dit huis stamt uit 1989 en de hele afwerking, keuken, badkamer, enz stamt nog uit die tijd. We willen dus stevig doorpakken voordat we er in trekken. Tot die tijd blijven we in ons huidige huis wonen maar we willen de periode van overlap niet te lang laten duren.

Het gaat binnen om:
sloopwerk, de keuken, badkamer, toilet, vloerverwarming, vloeren, stucwerk, electra-uitbreiding (laadpaal), binnenschilderwerk, nieuwe deuren en ventilatieroosters

Buiten zit er wat onderhoud aan in de vorm van wat dakjes en een balkonrenovatie

Daarna zijn we ook van plan om een opbouw te laten plaatsen echter zien we dat vergunningstechnisch niet lukken voor onze 'deadline'.

We zijn nu een maand op zoek naar een aannemer maar dit valt ons erg zwaar. De eerste telefoontjes waren hoopvol, ik had er zo 3 die prima konden beginnen in mei/juni. Inmiddels ben ik de tel kwijt van de mislukte pogingen. De helft reageert niet meer na het doorsturen van onze lijst. Met 1 zouden we bij het huis komen kijken en die kwam niet opdagen (dus...). 1 heeft zojuist laten weten opeens vol te zitten na een regen van geaccepteerde offertes. Een ander gaf aan de meeste disciplines voor dit werk niet in huis te hebben dus dit niet interessant te vinden. Alle kleine bedrijven die we hebben gevraagd zitten de rest van het jaar vol. Een paar pogingen voor een losse installateur leveren ook vooralsnog niks op.

Lekker dus. Denken we er mooi op tijd bij te zijn en we hebben na een dikke maand regelwerk nog niet 1 iemand in het huis gehad, laat staan een (deel)offerte. Het is natuurlijk druk in de bouw momenteel maar ik vermoed dat onze aanpak niet helemaal goed is. Onze (was)lijst schrikt mogelijk wat af, en het zijn allemaal relatief kleine klussen.

Wel goed om te weten is dat we voor keuken, toilet en badkamer wel gesprekken hebben met leveranciers. Voor keukens maak ik me niet zo druk om installatie maar 1 badkamerleverancier heeft al laten weten in volgend jaar te plannen.

Doen we hier iets helemaal fout of hebben we gewoon pech? Mochten we nog wat willen voor de zomer dreigen we nu losse offertes aan te moeten gaan vragen voor veel van deze werkzaamheden, met al het gedoe en zelf aannemer spelen wat daarbij hoort. Daar zitten we helemaal niet op te wachten met 2 fulltime banen en 2 kleine kinderen. Ik kan me inmiddels iets meer voorstellen waarom huizen die 'af' zijn zo goed in de markt liggen :/ .
Kleine aannemer of zzp.
Ga zelf meewerken dan staan ze niet op ieder moment te appen of te roken.
Stuur hun vooral géén lange wenslijsten toe met uitgewerkte te verrichten werkzaamheden!
Vraag eerst om een kleine klus uit te voeren bijvoorbeeld 'een paar' deuren afhangen of een paar stopcontacten erbij' enzovoorts, deze kleine klussen kunnen zij prima inplannen tussen de grotere klussen door (als de timmerman een dagje ofzo niet verder kan).
Bespreek wat later de overige klussen, is de aannemer eenmaal aan het werk kunnen zij moeilijk die volgende klussen weigeren; dan vragen zij wel een collega zzp/ aannemer om mee te helpen.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Pietervs schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:29:
[...]

[...]

Zelfde met tijd: de ene helft van Nederland heeft tijd om hun huizen op te knappen, boeken te lezen, wandelen en verveelt zich nagenoeg rot. Terwijl de andere helft van Nederland schijnbaar zoveel werk heeft dat ze het idee hebben 2 banen te hebben...
Pfff dat ja. Ik heb een ambulante functie in de IT. Thuiswerken is Ff niet aan de orde nu, doe ik af en toe wel als het rustig is “buiten” maar dat is het al weken niet.. Probleem is echter dat we met minder mensen net zoveel werk moeten verzetten (of meer). Ik heb het echt veel drukker dan in maart 2020 of maart 2019. Terwijl ik inderdaad van sommige mensen verhalen hoor.....

Ontopic: ik zoek al een paar weken iemand om naar een vochtige plek op mijn buitenmuur te kijken. Geen bloedspoed (binnen geen last van vocht) maar moet wel iemand een analyse op doen (is mijn dakgoot lek? Of moet ík opnieuw voegen? Etc).. Gewoon nul reacties via diverse mediums....

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-06 13:18
Hallo allemaal,

Het gaat binnen om:

Ik was eigenlijk wel benieuwd of het nog gelukt is en hoe het er nu voor staat een halfjaar later?

we only make way for the man who boldly pushes past us

• slacksoff
WiseGuy! schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:43:
[...]

Ik was eigenlijk wel benieuwd of het nog gelukt is en hoe het er nu voor staat een halfjaar later?
Ha! Ik zag de notificatie. Anders had ik er nooit meer aan gedacht.

We hebben geluk gehad: Er bleek een middelgrote aannemer actief in onze woonplaats die ruimte in de planning behoud en dit soort opdrachten cherry-picked en dus relatief snel kon schakelen. Kort verhaal: We wonen er sinds begin deze maand en ze hebben alles, behalve installatie van de keuken, uit handen genomen. Er zijn nog wel wat kleine restklusjes maar die wachten op materiaal.

Ik heb 5 onderaannemers geteld. Bij problemen (gelukkig geen grote gehad) of onvoorzien meerwerk stonden werknemers van de aannemer of onderaannemers vaak de volgende dag in het huis om het op te lossen. Los daarvan dachten ze ook enorm mee (je kunt het zien als eigen werk verzinnen maar op mij kwam het meer over als trots kunnen zijn op wat ze maken) en dat heeft het afwerkingsniveau wel opgekrikt. Denk aan telefoon/coax aansluitingen vervangen door netwerkaansluitingen en wegwerken van verwarmingsbuizen.

We hebben in deze tijd best veel mensen uit de buurt gesproken en deze aannemer staat erg goed, maar niet de goedkoopste, bekend. Ik had geen idee dat zoveel mensen zonder uitzondering positief konden zijn over een aannemer maar tot nu toe ja dus..

Wat nog niet binnen is.... de eindafrekening. Maar gezien de rest van de ervaringen verwacht ik daar niet opeens slecht nieuws en de raming was niet eens zo verschillend t.o.v. andere opties. Als we dit allemaal zelf hadden moeten regelen dan waren we echt nog niet klaar geweest, hadden we lang niet zoveel kunnen doorwerken in de tussentijd en vraag ik me af of de kwaliteit in de buurt zou komen.

Ik moet er niet aan denken hoe dit had kunnen lopen met die kerel die de bezichtiging was vergeten, degene die onverstaanbaar was aan de telefoon, of degene die de helft wel kon doen en de rest liet lopen. Dat ga ik dus ook maar niet doen :) Die rekening neem ik even door, betaal ik meteen en ik schaar me bij de club van mensen die vertelt dat dit een erg goede aannemer is, maar wel een prijzige.

Sorry voor het betoog. Ben er wel blij mij zoals jullie kunnen lezen! Ik noem expres geen naam. Daar zitten ze ondanks de lovende woorden niet op te wachten. Daarnaast moet hij ruimte in de planning houden voor onze volgende plannen ;) PM kan natuurlijk wel.

• Taycann
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-12-2021
Hallo allemaal,

Het gaat binnen om:

Eind mei de sleutel krijgen en vóór de bouwvak intrekken? Nee. Een dergelijke verbouwing duurt ongeveer 3 maanden, niet 1-1,5 maand.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-06 16:36
Taycann schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:22:
[...]

Eind mei de sleutel krijgen en vóór de bouwvak intrekken? Nee. Een dergelijke verbouwing duurt ongeveer 3 maanden, niet 1-1,5 maand.
Misschien eerst het hele topic doorlezen ipv te reageren op de startpost.... 8)7

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Taycann
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-12-2021
TheZenMeister schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:55:
De aannemer stelt de vraag: Waar kan ik personeel vinden?
Familie heeft het bouwbedrijf gesloten doordat er geen deugdelijk personeel te vinden is. Er is van alles geprobeerd. Prijzen omhoog, drastisch omhoog. Voor metselwerk zelfs 1 euro per steen arbeidsloon. Dat lees je goed. Geen deugdelijk personeel te vinden.
Vakkundige Polen zijn allen terug naar Polen en zelf iets begonnen. Ga je verder zoeken zoals Roemenie en Hongarije krijg je te maken met gelukszoekers. Mensen die aan de onderkant van de ladder staan en het proberen om aan de slag te gaan. Oekraine geprobeerd maar de taalbarriere word dan zo groot dat het niet te overbruggen valt.
Er is simpelweg geen personeel te vinden en er word ook bijna niks opgeleid. Niemand die het wil. Ik ben zelf als 12 jarige begonnen met m`n eerste baantje op de bouw en heb het metselen onder de knie gekregen toen ik 16 was en verdiende een behoorlijk centje vergeleken met m`n leeftijdsgenoten. Maar het is zwaar, smerig en lange dagen. Ik handel nu 12 uren per dag op de NASDAQ, kan vrij nemen wanneer ik wil en verdien meer.
Zie maar eens personeel te vinden. We willen geen fysieke arbeid leveren.
Turken. Neder-Turken zitten veel in de bouw. Zat aannemers en vakmensen. Prijs zit iets hoger dan Polen, maar lager dan Nederlanders.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Taycann schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:30:
[...]

Turken. Neder-Turken zitten veel in de bouw. Zat aannemers en vakmensen. Prijs zit iets hoger dan Polen, maar lager dan Nederlanders.
Zoals hierboven aangegeven reageer je op berichten van maart. Lees anders even het hele topic door voor je begint met reageren.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:11
slacksoff schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:37:
[...]
Sorry voor het betoog. Ben er wel blij mij zoals jullie kunnen lezen! Ik noem expres geen naam. Daar zitten ze ondanks de lovende woorden niet op te wachten. Daarnaast moet hij ruimte in de planning houden voor onze volgende plannen ;) PM kan natuurlijk wel.
Ik zit vol in de bouwwereld en vind het erg leuk ook eens een positief verhaal te lezen! Dat het dit jaar nog is gelukt én je ook nog eens een topper bent tegengekomen is een soort van lot uit de loterij. Koester het, en tip het door op een verjaardag, daar heeft de aannemer inderdaad meer aan dan de naam hier posten :)

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-06 19:21
Ik klus zelf zoveel mogelijk aan mijn huis. Toch bedenk ik dan wel dat een professioneel het beter en sneller kan.

Wat betreft 'crisis'. Ik heb geen probleem met een huizencrisis, een bouwcrisis en een materiaalcrisis. Ik vrees voor de voedselcrisis. Zolang er nog water uit de kraan komt en voedsel in de supermarkt ligt is er geen crisis boomer.

Mijn tweakblog over de toekomst

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 23:32
Harm_H schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:03:
[...]

Ik klus zelf zoveel mogelijk aan mijn huis. Toch bedenk ik dan wel dat een professioneel het beter en sneller kan.

Wat betreft 'crisis'. Ik heb geen probleem met een huizencrisis, een bouwcrisis en een materiaalcrisis. Ik vrees voor de voedselcrisis. Zolang er nog water uit de kraan komt en voedsel in de supermarkt ligt is er geen crisis boomer.
Dat is nou precies het type zwart-wit crisis dat hij aangeeft.

Je hebt geen last van de huizencrisis als je een huis hebt.
Je hebt geen last van geldcrisis als je je baan niet bent verloren anderhalf jaar geleden.

Ik snap dat er nuances zijn in beide stellingen, echter is het verschil wel heel groot. Bij sommige branches kunnen ze van gekkigheid niet aan gekwalificeerd personeel komen om het werk uit te voeren, anderen gaan failliet. Als jij afstudeerde en nog thuis woonde in 2019, is de kans dat je inmiddels een huis hebt kunnen kopen heel klein. Sparen heeft geen zin, want de huizenprijzen stijgen sneller dan dat jij kan sparen. Geniet van de luxepositie waar je in zit, dat doe ik ook. Maar ik heb ook enorm te doen met de mensen die dat geluk niet hebben.

Ik heb in januari flink aan mijn huis geklust, en nu moet er nog wat werk afgemaakt worden dat ik graag wil uitbesteden. Ik wil alleen niet een jaar in de puin zitten om te wachten op een goede aannemer en ik wil ook niet een prutser in huis halen die wel tijd heeft. Ik hoor menig vakman zeggen; iedereen die nu nog tijd heeft, levert slecht werk.

[Voor 12% gewijzigd door Dexs op 29-09-2021 15:19]

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Paar maanden geleden kennis gemaakt met mijn nieuwe buurman. Die is aannemer :D
Denk dat ik iemand heel erg te vriend moet houden en regelmatig uitnodigen voor een biertje...

Dit dus.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Dexs schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:17:
[...]

Dat is nou precies het type zwart-wit crisis dat hij aangeeft.

Je hebt geen last van de huizencrisis als je een huis hebt.
Je hebt geen last van geldcrisis als je je baan niet bent verloren anderhalf jaar geleden.

Ik snap dat er nuances zijn in beide stellingen, echter is het verschil wel heel groot. Bij sommige branches kunnen ze van gekkigheid niet aan gekwalificeerd personeel komen om het werk uit te voeren, anderen gaan failliet. Als jij afstudeerde en nog thuis woonde in 2019, is de kans dat je inmiddels een huis hebt kunnen kopen heel klein. Sparen heeft geen zin, want de huizenprijzen stijgen sneller dan dat jij kan sparen. Geniet van de luxepositie waar je in zit, dat doe ik ook. Maar ik heb ook enorm te doen met de mensen die dat geluk niet hebben.

Ik heb in januari flink aan mijn huis geklust, en nu moet er nog wat werk afgemaakt worden dat ik graag wil uitbesteden. Ik wil alleen niet een jaar in de puin zitten om te wachten op een goede aannemer en ik wil ook niet een prutser in huis halen die wel tijd heeft. Ik hoor menig vakman zeggen; iedereen die nu nog tijd heeft, levert slecht werk.
Je moet je klussen ook wel een beetje slim uitbesteden. Dingen die je nú gedaan wil hebben, klein houden. Dan kan het vaak wel tussendoor en hoef je niet ellendig lang te wachten. Wil je in 1 klap een uitbouw, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe toiletten, nieuwe kozijnen + glas én nog wat meer.... tsja.... dan had je een jaar geleden moeten boeken. Maar zoiets komt natuurlijk ook niet echt op als poepen.

• Slarno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:33
BazzH schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:33:
[...]

Je moet je klussen ook wel een beetje slim uitbesteden. Dingen die je nú gedaan wil hebben, klein houden. Dan kan het vaak wel tussendoor en hoef je niet ellendig lang te wachten. Wil je in 1 klap een uitbouw, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe toiletten, nieuwe kozijnen + glas én nog wat meer.... tsja.... dan had je een jaar geleden moeten boeken. Maar zoiets komt natuurlijk ook niet echt op als poepen.
Lukt best hier in het oosten van het land. De afgelopen drie maanden hebben we al deze items (aanbouw, keuken, badkamer/wc en kozijnen) geregeld en in januari is alles klaar. De aannemer is al een paar weken bezig zelfs, van buren hoorden we van te voren dat het echt een vakman is en dat zien we nu wel terug in het werk wat ie aflevert. Ziet er echt keurig uit tot nu toe.

Ik merk vooral dat iedereen roept dat ze erg druk zijn maar dat het behoorlijk mee valt.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Slarno schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:04:
[...]

Lukt best hier in het oosten van het land. De afgelopen drie maanden hebben we al deze items (aanbouw, keuken, badkamer/wc en kozijnen) geregeld en in januari is alles klaar. De aannemer is al een paar weken bezig zelfs, van buren hoorden we van te voren dat het echt een vakman is en dat zien we nu wel terug in het werk wat ie aflevert. Ziet er echt keurig uit tot nu toe.

Ik merk vooral dat iedereen roept dat ze erg druk zijn maar dat het behoorlijk mee valt.
Misschien is het in het oosten minder druk. Toevallig mijn vaste aannemer twee weken geleden nog gesproken over wat klein reparatiewerk. Die neemt pas weer wat grotere klussen aan voor begin volgend jaar. Gisteren nog een Terrazzo specialist gesproken over een kleine renovatieklus: vol tot en met december.

En wij zitten hier in een rustige regio ook.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee