Dag tweakers, nu mijn laptop het langzaam begint te begeven wil ik toch maar een pc'tje gaan bouwen. Over de meeste onderdelen ben ik er al wel uit, maar ik twijfel nog een beetje over de keuze van de processsor.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik hem vooral voor mijn studie maar ik wil er ook op gaan gamen. Daarnaast moet ie af en toe een livestream kunnen draaien. Qua games gaat het dan om Anno, Dirt of RTS-games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb nu een systeem uitgezocht voor rond de 700 euro en dan komt daar later nog een nieuwe grafische kaart bij voor +- 400 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf al een GTX 1050 liggen die er in kan en een scherm (1440p/60 hz).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het maar kwaliteit is.
Ga je overklokken?
Misschien in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?
Een advies/ keuzeafweging. Ik wil graag een toekomstbestendig systeem dus ik ben bereid om er wat meer geld voor neer te leggen als dit betekent dat ik er langer plezier van heb. Ik twijfel nu tussen de AMD 3600 en de AMD 5600X. Als jullie bij andere onderdelen nog suggesties hebben hoor ik die natuurlijk graag maar ik ben vooral benieuwd naar jullie afweging over de processor.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik hem vooral voor mijn studie maar ik wil er ook op gaan gamen. Daarnaast moet ie af en toe een livestream kunnen draaien. Qua games gaat het dan om Anno, Dirt of RTS-games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb nu een systeem uitgezocht voor rond de 700 euro en dan komt daar later nog een nieuwe grafische kaart bij voor +- 400 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf al een GTX 1050 liggen die er in kan en een scherm (1440p/60 hz).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het maar kwaliteit is.
Ga je overklokken?
Misschien in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?
Een advies/ keuzeafweging. Ik wil graag een toekomstbestendig systeem dus ik ben bereid om er wat meer geld voor neer te leggen als dit betekent dat ik er langer plezier van heb. Ik twijfel nu tussen de AMD 3600 en de AMD 5600X. Als jullie bij andere onderdelen nog suggesties hebben hoor ik die natuurlijk graag maar ik ben vooral benieuwd naar jullie afweging over de processor.
Alvast bedankt voor het meedenken!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Moederborden | ASRock B550M Pro4 | € 92,90 | € 92,90 |
1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P360A Zwart | € 68,89 | € 68,89 |
1 | Geheugen intern | HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/16 | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 600W CM | € 85,30 | € 85,30 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 107,- | € 107,- |
Totaal | € 642,99 |