Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-06 13:50
Halle mede tweakers,

Inmiddels is mijn omvormer van solar edge verbonden met internet en kan ik deze vanaf de cpmputer met het ip adres ook benaderen, echter als ik naar de solar edge app ga dan krijg ik te zien 0 installaties.

Wat doe ik fout?

Als ik naar mysolaredge ga de andere app dan kan ik door de qr code scannen ook de omvormer benaderen maar dit kan steeds pas na de qr code te scannen.

Dus hoe voeg ik deze installatie toe om de monitoring te kunnen zien.

mvg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-07 21:11

BoAC

Memento mori

Dat kan alleen de installateur doen.
Wie is de leverancier van de omvormer?

[ Voor 35% gewijzigd door BoAC op 15-03-2021 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De installateur moet een account voor je aanmaken. Vervolgens stel je via de e-mail die je krijgt je account in, en pas dan komt de installatie beschikbaar in de monitoringportal.

Die andere app is om dingen lokaal dingen te bekijkn. Leuk, maar SolarEdge heeft de boel dichtgetimmerd zodat je dit bijna niet kunt gebruiken om mee te monitoren, zonder allerlei trucjes uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
Dus de installateur heeft wederom verzaakt, kemkens solar/ sun wind energie is de installateur.
Ik heb toentertijd al zelf een account aangemaakt met email en wachtwoord maar daar kom ik dus niet verder mee, onder staat neem contact op met uw installateur voor toegang tot monitoring.

Had wel verwacht dat er dan in de lokale omgeving een optie zou staan om te monitoren.
Zal helaas dus weer een installateur aan te pas moeten komen.

[ Voor 3% gewijzigd door martijnuitoss op 15-03-2021 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
martijnuitoss schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:20:
Dus de installateur heeft wederom verzaakt, kemkens solar/ sun wind energie is de installateur.
Ik heb toentertijd al zelf een account aangemaakt met email en wachtwoord maar daar kom ik dus niet verder mee, onder staat neem contact op met uw installateur voor toegang tot monitoring.

Had wel verwacht dat er dan in de lokale omgeving een optie zou staan om te monitoren.
Zal helaas dus weer een installateur aan te pas moeten komen.
Het maken van een account is erg gemakkelijk, dat zou de installateur in een minuutje voor je geregeld moeten hebben. Let er wel op, als je het aanvraagt, dat ze je het account met de meeste rechten geven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnuitoss
Geloof dat hun dat doen met solar setapp, het zou zelfs op afstand moeten kunnen lijkt me.
Nou morgen maar weer bellen voor een afspraak.

Gebeld met de installateur, dit moet schijnbaar ingetekend worden en dan activeert het installatiebedrijf het op afstand en krijg daar een mail van.

Ben benieuwd.

[ Voor 37% gewijzigd door martijnuitoss op 16-03-2021 09:01 ]

Pagina: 1