Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• PeterJ.
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 24-04 23:13
Mijn vraag
Wat zijn jullie ervaringen met de Logitech mk710 en of de Microsoft 5050 toetsenbord en muis set?

Naar jaren gebruik te hebben gemaakt van de Logitech MK250 set ben ik toe aan een nieuwe toetsenbord en muisset. De huidige set begint namelijk door het intensieve thuiswerk enkele mankementen te vertonen.

Nu heb ik al e.e.a. op internet gelezen en zie ik ook dat er gesproken worden over mechanische toetsenborden, welke dit volgens mij niet is. Maar volgens mij heb ik dit ook niet echt nodig, aangezien de huidige set het ook vele jaren heeft gedaan.

De set wordt nu redelijk intensief gebruikt. Het liefst minder, maar veelal net iets meer dan 8 uur per dag.
Als we straks weer gewoon naar het werk toe kunnen, wordt het gebruik ongeveer 3 á 4 uur per week.

Ben benieuwd naar jullie mening over deze sets. Mochten jullie iets heel anders adviseren ben ik uiteraard ook benieuwd daarna.

Groeten,

Peter :) _/-\o_

Alle reacties

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waar ben je naar op zoek en wat is het budget? Ik verwacht niet dat het thuiswerken op korte termijn verdwijnt en dat is natuurlijk ook afhankelijk wat je zelf wilt en gaat doen.

Een mechanisch toetsenbord gebruik je vooral (ik althans) voor het comfort en de feedback die je ervan krijgt, waar dat met andere toetsenborden minder of niet is. Maar ook dat is geheel aan de voorkeur en het budget dat je over hebt voor een toetsenbord.

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• chrisborst
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20-06 20:07
Om te beginnen zou ik kijken naar een losse toetsenbord en losse muis.
Veel sets zijn toch een compromis.

Zelf ben ik een aantal jaar geleden overgestapt naar een mechanisch toetsenbord en ik wil nooit meer terug.
Beginnen wel rond de 60 a 80 euro maar zijn wat mij betreft echt het geld wel waard.

Qua muis zou ik naar de logitech MX kijken, de MX1,2 en 3 zijn allemaal super.
De muis uit de MK710 lijkt erg op de Logitech marathon muis:
pricewatch: Logitech Wireless Marathon Mouse M705
Jaren heb ik die gehad en was een fijn muisje.

• PeterJ.
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 24-04 23:13
Dank voor jullie reacties,

Ik zat te denken aan het een budget van ongeveer €100 voor beide.
Dan kom ik ik denk ik niet helemaal uit qua een mechanisch toetsenbord en een muis. Zeker niet als ik voor de Logitech Mx master serie ga kijken.

Als jullie een aanbeveling zouden moeten doen voor een (instap) mechanisch toetsenbord, welke zou dat dan zijn? Zie hier een hoop (voor mij) onbekende merken tussen staan namelijk.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True