Toon posts:

TP link switch werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sashaklijn
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik heb van de week een TP link switch met 5 poorten gekocht. Dit omdat ik een pc op zolder heb neergezet en onze versterker boven maar 1 kabel poort heeft (die word gebruikt om internet naar van de router naar de versterker te sturen. Nu dacht ik dus als ik de kabel die daar in gaat eerst in een switch doe dan kan ik vanuit daar 1 kabel naar de versterker doen en 1 kabel naar mijn pc.

Nu zou dit plug en play moeten zijn maar ik krijg op mijn pc geen internet als de kabel via de switch gaat en de versterker ook niet. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:50
Als je je pc direct op de kabel aansluit werkt de kabel wel?

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• Sashaklijn
HKLM_ schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:36:
Als je je pc direct op de kabel aansluit werkt de kabel wel?
Ja dan werkt de kabel wel gewoon. Het is pas als ik kabels via de switch in een apparaat doe dat hij het niet doet

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:24
Branden de lampjes op de poorten naar de versterker en de PC?
Wat voor kabels heb je daar tussen gebruikt?

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:27
Wat voor soort switch is het? Misschien is het een managed switch met een oude/verkeerde/onhandige configuratie.
En misschien een beetje eenvoudig, maar de stroomstekker zit er in en hij krijgt stroom?

Addicted to silent computing

• Sashaklijn
Crahsystor schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:44:
Wat voor soort switch is het? Misschien is het een managed switch met een oude/verkeerde/onhandige configuratie.
En misschien een beetje eenvoudig, maar de stroomstekker zit er in en hij krijgt stroom?
Het is een tplink nieuw met 5 poorten en ja hij krijgt stroom want de lampjes branden. Ook is die un managed

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 09:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heb je de versterker ook al gereset? Wellicht pakt die een vast IP of andere range, waardoor er een conflict op de switch ontstaat. Waarschijnlijk is het het makkelijkst om even te checken of die versterker op DHCP staat :)

Zo nee, even instellen, herstarten terwijl die op de switch zit. Daarna de andere pc bijprikken op de switch.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee