Toon posts:

kwaliteit kijken van films via tvout beter dan pc

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Iedereen,

Laatst viel me iets op, ik had een slechte kwaliteit film gedownload, Tombraider , op de sites die je hier niet mag noemen :) en op mn monitor was de film echt onscherp enzo en de kwaliteit was ook minder en toen ik dus ff mn tv dus aan de tvout deed was het beeld veel beter op mn tv. Ik had dus een conclusie getrokken dat het komt doordat de tv minder pixels heeft en daardoor de onscherpe pixels vermindert waardoor het beeld beter word op de tv, MN vraag is klopt DIT??

Groeten Stefan

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:50
Het zou ook aan het aantal Hertz kunnen liggen, hoewel dat hier toch niet zo is gok ik.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Dit klopt inderdaad een tv is veel minder scherp dan een monitor, elke onefenheid op een monitor zie, op een tv veel minder.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Daarnaast 'blurt' de tv het beeld meer. Films zien er dan duidelijker uit, maar probeer de kleine lettertjes maar eens te lezen :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:34

MartNL

Op woensdag 15 augustus 2001 16:32 schreef Janoz het volgende:
Daarnaast 'blurt' de tv het beeld meer. Films zien er dan duidelijker uit, maar probeer de kleine lettertjes maar eens te lezen :)
Inderdaad het lijkt heel wat tot je iets wil lezen. :)

Verwijderd

Een 4:3 dvd heeft een resolutie van 720x576, dat lijkt heel erg weinig maar omdat je tv zo onscherp is ziet het er goed uit.
Filmpjes bekijken op een Hang Shang Wang 14" Monitor ziet er waarschijnlijk een stuk mooier uit dan op een EIZO 14"

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 18:28 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Filmpjes bekijken op een Hang Shang Wang 14" Monitor ziet er waarschijnlijk een stuk mooier uit dan op een EIZO 14"
[n00b]
waarom snap ik dit niet ;)
[/n00b]

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 19:02

SG

SG surft naar info hardewaren

Dat ligt aan de interploratie het gokken/fantaseren/berekenen van tussen pixsels

bijvoor beeld is fulscreen 800x600 of 640x480

maar de divx is 320x240 d'r worden nogal wat fanta pixels erbij gezet en in veel gevallen slecht gekozen dus blokkerig en slecht beeld

Als je die op TV kijk krijg je die effecten als boven beschreven maar met 'n lage reso dus weinig of geringe tussenpixels dus beter beeld

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, op mn tv zijn divxies lichter dan op mn 19 inch monitor PHILIPS en ook dus beter te kijken.
Pagina: 1