Wij hebben recent een laadpaal voor onze elektrische auto (Nissan Leaf) gekocht https://www.laadkabeldisc...ste-laadkabel-type-2.html, deze werkte gedurende enkele weken prima maar sinds een paar dagen knippert het rode lampje na het aansluiten van de auto 3 keer en stopt de auto met laden. Dat het rode lampje 3 keer knippert betekent volgens de handleiding dat er een DC-lekstroom is van meer dan 6mA maar ik weet niet wat ik nu kan doen om dit op te lossen. Op internet kwam ik niemand tegen met hetzelfde probleem dus mocht er iemand zijn met een oplossing dan hoor ik dit graag!
Vraag
Beste antwoord (via TmcM op 16-03-2021 16:15)
zou het ook vocht kunnen zijn?
Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server
Alle reacties
Misschien kennis/buurman die eens met een andere auto kan testen? En eventueel andere kabel testen?TmcM schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:10:
Wij hebben recent een laadpaal voor onze elektrische auto (Nissan Leaf) gekocht https://www.laadkabeldisc...ste-laadkabel-type-2.html, deze werkte gedurende enkele weken prima maar sinds een paar dagen knippert het rode lampje na het aansluiten van de auto 3 keer en stopt de auto met laden. Dat het rode lampje 3 keer knippert betekent volgens de handleiding dat er een DC-lekstroom is van meer dan 6mA maar ik weet niet wat ik nu kan doen om dit op te lossen. Op internet kwam ik niemand tegen met hetzelfde probleem dus mocht er iemand zijn met een oplossing dan hoor ik dit graag!
Met een andere auto kunnen we wel proberen, maar aan de auto ligt het waarschijnlijk sowieso niet want met de granny charger en de laadpaal in de wijk ging het prima.Misschien kennis/buurman die eens met een andere auto kan testen? En eventueel andere kabel testen?
Ja, dan zou ik het eens met een andere EV proberen. Als de paal dan ook gaat knipperen moet de leverancier het oplossen.TmcM schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:20:
[...]
Met een andere auto kunnen we wel proberen, maar aan de auto ligt het waarschijnlijk sowieso niet want met de granny charger en de laadpaal in de wijk ging het prima.
Heb je 'm aan laten leggen of zelf gedaan?
Test idd eens met een andere auto, box heeft zo te zien een vaste kabel dus andere kabel kun je niet testen?
Als het bij verschillende auto's dezelfde error geeft zul je de leverancier moeten vragen.
Test idd eens met een andere auto, box heeft zo te zien een vaste kabel dus andere kabel kun je niet testen?
Als het bij verschillende auto's dezelfde error geeft zul je de leverancier moeten vragen.
Hoe Russische desinformatie werkt:
1. Onzin verspreiden (verschillende onzin over 1 onderwerp/gebeurtenis)
2. Kijken welke onzin er opgepakt wordt door (social)media
3. Die (social)media versterken met likes en tweets en links
We hebben hem aan laten sluiten en ik heb het vandaag nog gecontroleerd met een multimeter en alles leek te kloppen, de kabel zit vast ja.Jaaap schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:25:
Heb je 'm aan laten leggen of zelf gedaan?
Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server
Ik heb binnenin de laadpaal gekeken en daar leek alles droog te zijn maar het zou wel kunnen, ik kan proberen om de stekker, met de stroom, eraf eens droog te maken met een doek en vanaf een afstand te fohnen.SMSfreakie schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:29:
vocht kan ook in de stekker of kabel richting de auto zitten...
nu weet ik niet met welke spanning er geladen wordt.. maar goed een beetje vocht kan natuurlijk voor wat doorslag geven...
nu weet ik niet met welke spanning er geladen wordt.. maar goed een beetje vocht kan natuurlijk voor wat doorslag geven...
We laden op 1x32A maar ik zal het als het een tijd helemaal droog is geweest eens kijken of het dan weer goed werkt.SMSfreakie schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:34:
vocht kan ook in de stekker of kabel richting de auto zitten...
Koppel de lader af en laad hem nazien door een installateur.
In BE is je lader per definitie afkeur, je moet een type B aardlekschakelaar op 30 mA hebben. Voor Nederland ga ik mij niet uitspreken maar gezien men het verkoopt vermoed dat het toegestaan word?
Dat het aan de laadpaal in de wijk en met de granny charger goed werkt zegt niets, de laadpaal in de wijk zal met zekerheid niet met dit soort oplossing werken en de granny charger gaat geen 32 ampere leveren.
In BE is je lader per definitie afkeur, je moet een type B aardlekschakelaar op 30 mA hebben. Voor Nederland ga ik mij niet uitspreken maar gezien men het verkoopt vermoed dat het toegestaan word?
Dat het aan de laadpaal in de wijk en met de granny charger goed werkt zegt niets, de laadpaal in de wijk zal met zekerheid niet met dit soort oplossing werken en de granny charger gaat geen 32 ampere leveren.
Hij is geïnstalleerd door een installateur dus ik ga ervan uit dat dat goed gegaan is, ik heb hem zelf ook nog gecontroleerd. Het is een type A aardlekschakelaar omdat er in de laadpaal al ingebouwde DC-lekbeveiliging zit.sprankel schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:27:
Koppel de lader af en laad hem nazien door een installateur.
nou als t weer terug komt.... weet je waar je t moet zoeken?TmcM schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:14:
Bedankt voor jullie reacties! Na alles helemaal droog gefohnt te hebben werkte het weer prima.
Voortaan leggen we de stekker wat droger neer en ander wordt het weer goed droogmaken.SMSfreakie schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:14:
[...]
nou als t weer terug komt.... weet je waar je t moet zoeken?
Pagina: 1