Toon posts:

Aankoopadvies: mechanisch toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:22
Ik zoek een?
Mechanisch toetsenbord! Mijn huidige mechanische toetsenboard (Logitech g413) registreert op sommige toetsen slecht (alt, backspace), wat resulteert in niet geregistreerde aanslagen. Het loswippen en schoonmaken heeft maar tijdelijk gezorgd voor verlichting van het bovenstaande probleem (en al na twee jaar:(). Aangezien een lastig werkende alt knop voor mij onverteerbaar is (alt/tab) ben ik op zoek naar een mooi nieuw mechanisch toetsenbord.

Wat is je budget?
100-150, waarbij minder altijd mooier is

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een lichte voorkeur voor een logitech boordje omdat mijn headset en muis beiden ook logitech spul zijn, maar dat is echter zeker geen vereiste. Het bordje moet gebruikt worden hoofdzakelijk voor gamen. Het bordje hoeft niet per se RGB te hebben, maar dat lijkt eerder regel dan uitzondering. De rode backlit van mijn oude logitech vind ik voldoende. Wel stelde ik de bouwkwaliteit van de toplaag erg op prijs bij het logitech bord. Mooi degelijk aluminium. Dat vind ik wel echt een voorwaarde, dat het degelijk is gebouwd en niet goedkoop aanvoelt. Wireless is geen voorwaarde.

Zelf kwam ik de volgende bordjes tegen die mij interessant leken:

- https://www.coolblue.nl/p...toetsenbord-green-switch-
qwerty.html
- https://www.coolblue.nl/p...g-toetsenbord-qwerty.html

Ik ben benieuwd of jullie nog tips/aanbevelingen hebben :)

Alle reacties

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:53
Even een aantal vraagjes;

- Welke switches wil je op je toetsenbord hebben? (Cherry MX Red, Blue etc.)
- Het formaat; Is fullsize echt een vereiste of is TKL bijv. ook oke?

Ik heb een HyperX Alloy FPS Pro die ik helemaal te gek vind.

• WouterL
wErudite schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:04:
Even een aantal vraagjes;

- Welke switches wil je op je toetsenbord hebben? (Cherry MX Red, Blue etc.)
- Het formaat; Is fullsize echt een vereiste of is TKL bijv. ook oke?

Ik heb een HyperX Alloy FPS Pro die ik helemaal te gek vind.
Ik heb werkelijk geen flauw benul wat voor switches ik wil. De switches op mijn oude boordje bevielen in ieder geval goed. Lawaai is trouwens geen issue. Ik schreeuw harder dan switches aan geluid kunnen maken ;)
Liefst full size, waarom is meer gevoelsmatig. Er is niet een harde eis voor het gebruik van de numberpad.

Die hyperX alloy ziet er ook strak uit.

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:42
Ik heb zelf de HyperX alloy origins (full) met aqua switches.
Ik ben er zelf erg tevreden over en heeft goede reviews gehad.
Ik heb echter geen ervaringen met andere mechanische toetsenborden.

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:53
WouterL schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:15:
[...]

Ik heb werkelijk geen flauw benul wat voor switches ik wil. De switches op mijn oude boordje bevielen in ieder geval goed. Lawaai is trouwens geen issue. Ik schreeuw harder dan switches aan geluid kunnen maken ;)
Liefst full size, waarom is meer gevoelsmatig. Er is niet een harde eis voor het gebruik van de numberpad.

Die hyperX alloy ziet er ook strak uit.
Ik heb zelf de Cherry MX Red switches, perfect voor 't gamen en ze zijn niet al te luid. Door mijn ervaring zou ik zeggen; ga voor een HyperX toetsenbordje maar de K68 van Corsair die je zelf gelinkt hebt zal je ook niet ontevreden maken gok ik zo ;)

• WouterL
Ik neig op dit moment naar de k68, ook vanwege de spatwater resistentie en no none sense.
Enige wat me beetje weerhoud is dat er geen USB hub in dit toetsenbord zit. Dat is toch best fijn, aangezien mij case (h511) slechts twee usb front headers heeft.

[Voor 47% gewijzigd door WouterL op 15-03-2021 16:12]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee