Beste tweakers,
Ik heb een probleem met de wifi snelheid. Ik heb een glasvezel 500 mbit abonnement. Ik haal bedraad mijn volledige snelheden. Speedtest via KPN en OOKLA gedaan en zijn gewoon goed. Helaas haal ik op mijn wifi maar 200-300 mbit. Getest op een afstand van een halve meter.Terwijl ik weet dat ik met mijn toestel de samsung galaxy s9 een snelheid van 400Mbit+ kan halen. Hieronder een lijst van wat ik allemaal heb gedaan. Ik maak gebruik van de v12 modem.
Utp Kabel verandert NTU
Switches afgesloten
Netgear router xr700 in AP mode gezet
Netgear router in PPPoE modus gezet (vlan6)
Asus RT-AX88u in Ap mode gezet
Asus RT-AX88u in PPPoE modus gezet (vlan6)
Netgear managed switch gebruikt om vlans te splitsen.
Link: https://www.ceesoskam.nl/...ruiken-bij-kpn-glasvezel/
VLAN6 -> Port 1 [ntu] tagged / Port 2 [WAN poort - XR700] untagged
VLAN7 -> Port 1 tagged / Port 3 [WAN poort -Experiabox ] tagged
Ik heb het voor elkaar gekregen om via alle methodes wel internet te krijgen. Maar de situaties bleef hetzelfde. Bedraad volle snelheid maar wifi helaas niet.
Veel power cycles gedaan.
Factory resets uitgevoerd
Wifi Analyzer gebruikt voor de juiste kanalen (meerdere vrije kanalen gebruikt)
Bandwidth op hoogst mogelijk MHz gezet.
WPS uitgeschakeld ( You"ll never know )
Telefoons in DMZ gezet
Uiteraard gecheckt als ik wel op de 5.0 ghz kanaal zit bij iedere test.
Op de high end router netgear support erbij gehad maar kregen het ook niet voor elkaar om de snelheid te krijgen.
Getest met 2x samsung galaxy s9 en een samsung galaxy s20 ultra.
Met deze toestellen haal ik wel makkelijk 400+ mbit bij een vriend van me. Hij heeft ook een glasvezel 500 mbit abonnement bij KPN (V10 modem)
Weet iemand hier de oplossing?
Hopelijk kan hier iemand mij helpen. Ben al een x aantal dagen bezig. En weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
Ik heb een probleem met de wifi snelheid. Ik heb een glasvezel 500 mbit abonnement. Ik haal bedraad mijn volledige snelheden. Speedtest via KPN en OOKLA gedaan en zijn gewoon goed. Helaas haal ik op mijn wifi maar 200-300 mbit. Getest op een afstand van een halve meter.Terwijl ik weet dat ik met mijn toestel de samsung galaxy s9 een snelheid van 400Mbit+ kan halen. Hieronder een lijst van wat ik allemaal heb gedaan. Ik maak gebruik van de v12 modem.
Utp Kabel verandert NTU
Switches afgesloten
Netgear router xr700 in AP mode gezet
Netgear router in PPPoE modus gezet (vlan6)
Asus RT-AX88u in Ap mode gezet
Asus RT-AX88u in PPPoE modus gezet (vlan6)
Netgear managed switch gebruikt om vlans te splitsen.
Link: https://www.ceesoskam.nl/...ruiken-bij-kpn-glasvezel/
VLAN6 -> Port 1 [ntu] tagged / Port 2 [WAN poort - XR700] untagged
VLAN7 -> Port 1 tagged / Port 3 [WAN poort -Experiabox ] tagged
Ik heb het voor elkaar gekregen om via alle methodes wel internet te krijgen. Maar de situaties bleef hetzelfde. Bedraad volle snelheid maar wifi helaas niet.
Veel power cycles gedaan.
Factory resets uitgevoerd
Wifi Analyzer gebruikt voor de juiste kanalen (meerdere vrije kanalen gebruikt)
Bandwidth op hoogst mogelijk MHz gezet.
WPS uitgeschakeld ( You"ll never know )
Telefoons in DMZ gezet
Uiteraard gecheckt als ik wel op de 5.0 ghz kanaal zit bij iedere test.
Op de high end router netgear support erbij gehad maar kregen het ook niet voor elkaar om de snelheid te krijgen.
Getest met 2x samsung galaxy s9 en een samsung galaxy s20 ultra.
Met deze toestellen haal ik wel makkelijk 400+ mbit bij een vriend van me. Hij heeft ook een glasvezel 500 mbit abonnement bij KPN (V10 modem)
Weet iemand hier de oplossing?
Hopelijk kan hier iemand mij helpen. Ben al een x aantal dagen bezig. En weet gewoon niet meer wat ik moet doen.