Toon posts:

KPN glasvezel vaag Wi-Fi probleem.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• plank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-04 17:51
Beste tweakers,

Ik heb een probleem met de wifi snelheid. Ik heb een glasvezel 500 mbit abonnement. Ik haal bedraad mijn volledige snelheden. Speedtest via KPN en OOKLA gedaan en zijn gewoon goed. Helaas haal ik op mijn wifi maar 200-300 mbit. Getest op een afstand van een halve meter.Terwijl ik weet dat ik met mijn toestel de samsung galaxy s9 een snelheid van 400Mbit+ kan halen. Hieronder een lijst van wat ik allemaal heb gedaan. Ik maak gebruik van de v12 modem.

Utp Kabel verandert NTU

Switches afgesloten

Netgear router xr700 in AP mode gezet

Netgear router in PPPoE modus gezet (vlan6)

Asus RT-AX88u in Ap mode gezet

Asus RT-AX88u in PPPoE modus gezet (vlan6)

Netgear managed switch gebruikt om vlans te splitsen.

Link: https://www.ceesoskam.nl/...ruiken-bij-kpn-glasvezel/

VLAN6 -> Port 1 [ntu] tagged / Port 2 [WAN poort - XR700] untagged

VLAN7 -> Port 1 tagged / Port 3 [WAN poort -Experiabox ] tagged

Ik heb het voor elkaar gekregen om via alle methodes wel internet te krijgen. Maar de situaties bleef hetzelfde. Bedraad volle snelheid maar wifi helaas niet.

Veel power cycles gedaan.

Factory resets uitgevoerd

Wifi Analyzer gebruikt voor de juiste kanalen (meerdere vrije kanalen gebruikt)

Bandwidth op hoogst mogelijk MHz gezet.

WPS uitgeschakeld ( You"ll never know )

Telefoons in DMZ gezet

Uiteraard gecheckt als ik wel op de 5.0 ghz kanaal zit bij iedere test.

Op de high end router netgear support erbij gehad maar kregen het ook niet voor elkaar om de snelheid te krijgen.

Getest met 2x samsung galaxy s9 en een samsung galaxy s20 ultra.

Met deze toestellen haal ik wel makkelijk 400+ mbit bij een vriend van me. Hij heeft ook een glasvezel 500 mbit abonnement bij KPN (V10 modem)

Weet iemand hier de oplossing?
Hopelijk kan hier iemand mij helpen. Ben al een x aantal dagen bezig. En weet gewoon niet meer wat ik moet doen.

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:58

lier

MikroTik nerd

Hoe heb je Wifi exact ingesteld?
Met welke snelheid is je telefoon verbonden?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• plank
De telefoon heeft een connectie van 866 mbps.

De 5ghz kanaal staat op kanaal 100 ( Heb alles al geprobeerd )

Op moment:

802.11ax
bandwidth 80 Mhz (160 mhz ook geprobeerd)
Extension channel auto ( gaat naar boven; gecheckt in de Wifi Analyzer )
Transmit power 100%

Ik heb ook al 802.11 a+n+ac geprobeerd. Helaas

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:09
Ik denk aan andere wifi netwerken in de buurt en ander stralingsbronnen en weerkaatsing objecten waardoor het bij jouw langzamer is.

Een ongewenst antwoord: Bedenken dat 200-300 voor je mobiel is meer dan zat daar de meeste nog niet eens 100 voor een heel huishouden hebben.

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-03 19:18
Heb je het zowel met het WiFi van de netgear als het WiFi van de Asus geprobeerd?

• plank
dennisdennis12 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:54:
Heb je het zowel met het WiFi van de netgear als het WiFi van de Asus geprobeerd?
Yes. Zelfde resultaten.

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-03 19:18
Dan denk ik dat je helaas niet meer mag verwachten. Gelukkig zul je daar in de praktijk eigenlijk helemaal geen last van hebben. Al moet je een app downloaden van 500MB, dan is het verschil nog maar (500/300/8=13.3) (500/500/8=8) 5.3 seconden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee