Toon posts:

REACT Stack advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Scorp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-03 15:07
Goedemiddag medetweakers,

Ik zit al een lange tijd te stoeien met de data-storage van een videostreaming-platform wat ik probeer te bouwen.

Het liefst wil ik een webapp die dmv Graphql data fetched en muteert. Tevens wil ik graag de achterliggende data tot in detail kunnen beheren dmv een CMS.

[ UserInterface ]
GraphQL
[ Database ] < - > [ CMS ]

...
Relevante software en hardware die ik gebruik

De UserInterface is een React WebApp. Momenteel gebaseerd op Firebase, maar een relational-DB is echt een must in dit project. Vandaar de zoektocht naar een solide fundering om dit project op te baseren, zonder het wiel telkens opnieuw te hoeven uitvinden.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
CMS zelf schrijven, maar dat vergde zoveel dat ik dus naar andere oplossingen ben gaan zoeken
Ghost Headless CMS
En nu Wordpress dmv Graphql-extension als volgt:

[ UserInterface + Apollo ]
GraphQL
[ WPGraphQL ] < - > [ Wordpress + DB ]
(WP extended met Advanced Custom Fields)

Ook dit bleek te mooi om waar te zijn, gezien additionele data (buiten de standaard WP-Posts fields) niet te muteren zijn (enkel lezen), waardoor deze hele setup in één klap ongeschikt is.

...
Ik heb het gevoel dat ik al maanden loop te stoeien wat relatief ongecompliceerd lijkt, maar elke poging lijkt zo triest tevergeefs na weken van troubleshooting..
Is er iemand bekend met een solide GraphQL approachable CMS, waarin de entities te configureren zijn. Enig andere benadering is ook meer dan welkom.

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-03 18:02
Iets als Wordpress gebruiken lijkt me inderdaad niet ideaal. Het is toch in eerste instantie een bloging platform en als je een plugin gebruikt, maar wel veel dingen aan wil passen moet je al snel uit te vogelen hoe die plugin en Wordpress intern werken.

Voor de meeste programmeertalen zullen er wel cms-frameworks bestaan die je een heel eind op weg helpen. Ik raad je aan om eerst een taal te kiezen waarin je je backend wil bouwen en dan eens zoeken op die taal + cms. Of op de naam van een web framework in die taal + cms.

Dus bijvoorbeeld "node cms" of "node express cms" als JS de taal is die je voorkeur heeft.

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-03 10:47

ElkeBxl

Tassendraagster

Al eens gekeken naar Storyblok? Ze hebben onder andere een guide hoe je Storyblok met GraphQl in React kan gebruiken.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee