Synchronisatie iCloud: selectieve problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregoryc
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-01-2023
Hey iedereen

Sinds vorige week donderdag merk ik dat Notities niet meer synchroniseert over al mijn apparaten (iMac, MacBook Pro, iPhone SE 2nd generation). Ik heb recent nog updates uitgevoerd op zowel de iMac, MBP als de iPhone en zou niet verbaasd zijn als daar de link ligt.

Ik heb dit even van naderbij bekeken en stel het volgende vast:
- Safari – geen synchronisatie tussen Mac, Macbook Pro & iPhone
- Notities – geen sync tussen Mac, Macbook Pro & iPhone
- Herinneringen – enkel sync tussen MBP & iMac, niet met iPhone SE
- Agenda – volledige synchronisatie tussen alle apparaten
- bij inloggen icloud.com overal zelfde foutmelding (zie foto):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1lBeKbxrTvuTz47LJnIa7Sygzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9D9CkKIU6PLy8tqcuweN4Sbj.png?f=fotoalbum_large

Het is toch bizar dat sommige zaken wél syncen en andere niet..

Ik heb al zowat alle standaardoplossingen geprobeerd: per apparaat checken of de juiste zaken aan staan voor synchronisatie, uit- en weer inloggen van iCloud op alle apparaten, sync uit- en weer aanzetten, ...
Niets werkt.

Ik heb geen idee meer waaraan het kan liggen, vooral omdat sommige dingen wél syncen en er dus duidelijk verbinding is tussen de drie apparaten.

Onlangs heb ik dit nog eens gehad en dan hielp het wel om gewoon de standaardoplossingen uit te voeren. Nu niet...

Iemand een voorstel of idee? :?

Ik heb de indruk dat er na elke update wel weer iets 'kapot' is tegenwoordig, merken jullie dat ook?

Groeten
Greg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:24
gregoryc schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:28:
Hey iedereen

Sinds vorige week donderdag merk ik dat Notities niet meer synchroniseert over al mijn apparaten (iMac, MacBook Pro, iPhone SE 2nd generation). Ik heb recent nog updates uitgevoerd op zowel de iMac, MBP als de iPhone en zou niet verbaasd zijn als daar de link ligt.

Ik heb dit even van naderbij bekeken en stel het volgende vast:
- Safari – geen synchronisatie tussen Mac, Macbook Pro & iPhone
- Notities – geen sync tussen Mac, Macbook Pro & iPhone
- Herinneringen – enkel sync tussen MBP & iMac, niet met iPhone SE
- Agenda – volledige synchronisatie tussen alle apparaten
- bij inloggen icloud.com overal zelfde foutmelding (zie foto):
[Afbeelding]

Het is toch bizar dat sommige zaken wél syncen en andere niet..

Ik heb al zowat alle standaardoplossingen geprobeerd: per apparaat checken of de juiste zaken aan staan voor synchronisatie, uit- en weer inloggen van iCloud op alle apparaten, sync uit- en weer aanzetten, ...
Niets werkt.

Ik heb geen idee meer waaraan het kan liggen, vooral omdat sommige dingen wél syncen en er dus duidelijk verbinding is tussen de drie apparaten.

Onlangs heb ik dit nog eens gehad en dan hielp het wel om gewoon de standaardoplossingen uit te voeren. Nu niet...

Iemand een voorstel of idee? :?

Ik heb de indruk dat er na elke update wel weer iets 'kapot' is tegenwoordig, merken jullie dat ook?

Groeten
Greg
Draai je overal het nieuwste OS? Ik weet van herinneringen dat deze niet kan syncen tussen pre (ik dacht) Catalina en Catalina en later.

Dat je er een fout bij iCloud.com komt is overigens wel erg raar. Niet toevallig een overijverige Pi-Hole draaien?
Ik zou mijn focus hierop zetten.
Ik draai sinds de eerste Intels nu Mac en updaten naar de X.Y.0 kan wel eens een probleem opleveren al is dat tegenwoordig minder maar ik merk niet dat dingen "kapot" zijn. Wel dat sommige ontwikkelaars niet tijdens de 4 maanden beta testen niet hun applicatie even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregoryc
Hey Pendora

Ik draai inderdaad overal de meest recente OS.

Verder ben ik nogal een leek, dus alles rond "Pi-Hole" en wat dat verder inhoudt is me vreemd vrees ik..

Het vreemde is dat dit van de ene moment op de andere zich gewoon manifesteert, zonder dat ik langs mijn zijde wijzigingen heb gedaan (m.u.v. officiële Apple updates uitvoeren...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregoryc
Heb het probleem zelf kunnen verhelpen door even in te loggen op de Gastgebruiker en daar via een incognito venster in Safari te kunnen inloggen op iCloud.com. Eerst kreeg ik alsnog dezelfde foutmelding op die manier, maar bij het op OK klikken ging hij alsnog door. Eens ingelogd synchroniseerde de apps wel en kreeg ik op elk apparaat de melding op mijn Apple-ID-instellingen bij te werken. Dat heeft het probleem opgelost...