Toon posts:

JVC SP-PWA10 subwoofer geeft amper tot geen bas

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Olivierr28
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-03-2021
Mijn vraag
Hoe zorg ik ervoor dat mijn subwoofer normale bas produceert?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Actieve speakers:
Edifier R1855DB
Subwoofer:
JVC sp-PWA10

De kabels die ik heb gebruikt zijn male 3,5mm jack in de speakers die split naar twee verschillende inputs (rood en wit). Als ik de kabel er bijna in stop begint de sub hard te zoemen, dus ontvangt ie wel signaal. Maar als ie erin zit en ik muziek afspeel trilt de driver amper tot niet

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Meegeleverde kabels geprobeerd op alle manieren aan te sluiten, maar als ik deze aansluit produceert de subwoofer amper bass. De driver trilt wel maar minimaal. Bas op zowel de speakers als de sub zelf helemaal omhoog en omlaag gedaan, maar dit hielp niet. Ook geprobeerd op de sub zelf het knopje "phase" in te drukken maar ook hier geen verschil. Wie helpt mij!?

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Die sub is onderdeel van een surround set, meestal zijn dat soort sub's afgestemd op die set - met specifieke equalisatie.

• Olivierr28
Hi Martyw, ik heb deze sub tweedehands overgenomen van een vriend van me. Voor hem werkte hij tot nog toe perfect terwijl hij ook een andere installatie had.
Maar als jouw antwoord wel het geval is, is er iets wat ik kan doen om de sub te laten werken met mijn speakers?

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Je kunt hem modificeren zodat hij los van de set te gebruiken is.
Hier kunnen ze je hopelijk nog verder helpen: https://www.circuitsonline.net/forum/view/50992

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:07

T-MOB

Echte chocomel eerst!

Hoe heb je het nu aangesloten dan? Volgens de manual is dit de achterkant van de sub:

Om hem te gebruiken zul je een verloopje moeten hebben dat de juiste pinnen van die DIN-connector (Connector from XY-THA10) van signaal voorziet. De pinout van de stekker is volgens internet als volgt
1 Left Left
2 Right Right
3 SL Surround left
4 GND Ground
5 SR Surround right
6 SubWoofer SubWoofer
7 Control Control
8 Power on 12 + Power on 12 +
Je moet dus zorgen voor een verloopje dat het lijnsignaal van je subuitgang op pin 6 zet. Daarnaast moet je zorgen voor een permanent 12v triggersignaal op pin 8. Als de vriend waarvan je hem hebt overgenomen deze sub al als standalone heeft gebruikt moet hij hier al iets voor hebben.

Falling isn't flying \ Floating isn't infinite

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-03 11:27
Ik heb eenzelfde soort probleem gehad laatst. Bij mij bleek de kabel dat het signaal doorstuurt, geknakt tussen de reciever en de achterwand zat. Hierdoor kreeg de woofer geen signaal en zodoende had ik geen bas.

Wellicht dat dat ook bij jou aan de hand is of misschien is de kabel defect.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Olivierr28
M!chel schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:49:
Je kunt hem modificeren zodat hij los van de set te gebruiken is.
Hier kunnen ze je hopelijk nog verder helpen: https://www.circuitsonline.net/forum/view/50992
Dit heeft die vriend van mij al gedaan. Naast de normale connector (XY-THA10) hangt een los kabeltje die hij zelf heeft gemonteerd om de sub ook los te kunnen gebruiken.

• Olivierr28
T-MOB schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:52:
Hoe heb je het nu aangesloten dan? Volgens de manual is dit de achterkant van de sub:
[Afbeelding]

Om hem te gebruiken zul je een verloopje moeten hebben dat de juiste pinnen van die DIN-connector (Connector from XY-THA10) van signaal voorziet. De pinout van de stekker is volgens internet als volgt

[...]

Je moet dus zorgen voor een verloopje dat het lijnsignaal van je subuitgang op pin 6 zet. Daarnaast moet je zorgen voor een permanent 12v triggersignaal op pin 8. Als de vriend waarvan je hem hebt overgenomen deze sub al als standalone heeft gebruikt moet hij hier al iets voor hebben.
Ik heb hem even geappt, hij zegt dat het misschien kan liggen aan dat de sub een zwak signaal uitzet, en dus een voorversterker nodig heeft. Hij had zelf al een apart kabeltje gemonteerd om de sub als standalone te kunnen gebruiken.

• Olivierr28
CuBras schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:52:
Ik heb eenzelfde soort probleem gehad laatst. Bij mij bleek de kabel dat het signaal doorstuurt, geknakt tussen de reciever en de achterwand zat. Hierdoor kreeg de woofer geen signaal en zodoende had ik geen bas.

Wellicht dat dat ook bij jou aan de hand is of misschien is de kabel defect.
Dank voor je reactie, maar ik heb drie verschillende volledig nieuwe 3,5mm naar RCA kabels gebruikt met drie keer dezelfde uitkomst, dus ik denk niet dat dit het probleem is

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Hoe heeft je vriend het aangesloten? Klinkt alsof hij een kabel rechtstreeks op de speaker heeft gemaakt (om de subwoofer als passieve sub te kunnen gebruiken). Jij wil het versterker deel wat is ingebouwd wel gebruiken, dus ik denk dat de modificatie opnieuw/anders moet.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:28
Ik begrijp de stereo tulp in het verhaal niet zo goed, de Edifier heeft een mono tulp sub out toch? Je hebt niet per ongeluk een van de sets stereo input op de Edities te pakken?

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-03 13:06
Olivierr28 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:14:
[...]

Dit heeft die vriend van mij al gedaan. Naast de normale connector (XY-THA10) hangt een los kabeltje die hij zelf heeft gemonteerd om de sub ook los te kunnen gebruiken.
En dat losse kabeltje is... wat voor aansluiting? Foto's kunnen helpen, want dit klinkt als een geknutselde oplossing die wij natuurlijk niet kennen of kunnen vinden in de normale online documentatie.
3,5mm jack in de speakers die split naar twee verschillende inputs (rood en wit).
Is de 3.5mm subwoofer out op de Edifier speaker niet mono? Je gebruikt nu een stereo-jack, bij een mono-poort wordt het rechterkanaal dan kortgesloten met ground en (als het apparaat in kwestie hier tegen kan) blijft enkel links over. Probeer dus de witte tulpstekker eens. Als dit niet werkt is er wellicht een kabel met mono jack nodig.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee